در حال بارگذاری ...

«یوسف جاوید» برای همیشه در بهشت زهرا آرام گرفت

اتابک نادری هنرمند صاحب نام اردبیلی، در مراسم تشییع پیکر زنده یاد یوسف جاوید با بیان اینکه مرگ یک حقیقت انکارناپذیر است، از هنرمندان خواست قدر همدیگر را دانسته و با همراهی یک دیگر و با اتحاد و همدلی، برای ارتقای تئاتر استان تلاش کنند. با حضور هنرمندان و اقشارمختلف مردم اردبیل ، مراسم تشییع پیکر زنده یاد یوسف جاوید، برگزار و این هنرمند برجسته تئاتر استان در قطعه مفاخر بهشت زهرای اردبیل برای همیشه آرام گرفت.

به گزارش تئاتر اردبیل، با حضور هنرمندان، اصحاب فرهنگ و هنر، مدیران فرهنگی و نیز اقشارمختلف مردم اردبیل، مراسم تشییع پیکر زنده یاد یوسف جاوید از هنرمندان تئاتر، تلویزیون و سینمای اردبیل از مقابل مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل برگزار و این هنرمند برجسته تئاتر استان در قطعه مفاخر بهشت زهرای اردبیل برای همیشه آرام گرفت.

در این مراسم که هنرمندانی از زنجان، تبریز و شهرهای مختلف استان نیز حضور داشتند، اتابک نادری از هنرمندان برجسته کشور با بیان اینکه زنده یاد یوسف جاوید از بنیانگذاران گروه تئاتر پیام اردبیل در دهه 60 است، از او به عنوان هنرمندی با اخلاق یاد کرد و با قدردانی از حضور گسترده هنرمندان و مردم قدرشناس اردبیل در مراسم، گفت: یوسف جاوید، همواره سعی می کرد تا تئاتر را آنگونه که هست به مردم نشان دهد.

وی با اعلام اینکه مرگ یک حقیقت انکارناپذیر است، از هنرمندان خواست قدر همدیگر را دانسته و با همراهی یک دیگر و با اتحاد و همدلی، برای ارتقای تئاتر استان تلاش کنند.

یوسف جاوید متولد سال ۱۳۵۲ در اردبیل بوده و از هنرمندان برجسته تئاتر، تلویزیون، رادیو و سینمای این استان و کشور بود.

یوسف جاوید یکی از بازیگران بااستعداد تئاتر و تلویزیون اردبیل بود و به همین دلیل او را بیشتر به عنوان بازیگر می‌شناختند، در حالی که خود معتقد بود کار اصلی او طراحی صحنه تئاتر است و جوایزی را هم در این زمینه کسب کرده بود.

فعالیت این هنرمند فقید در تئاتر طی سال‌ها در زمینه‌های بازیگری، کارگردانی و طراحی صحنه و لباس بوده است. در مدیوم تلویزیون و سینما نیز یوسف جاوید نویسندگی، کارگردانی، تصویر برداری، بازیگری، تدوین، طراحی صحنه و لباس را تجربه کرده بود.

یوسف جاوید سابقه طولانی در بازیگری مجموعه‌های تلویزیونی داشت، از برنامه‌های سیمای اردبیل در دهه ۶۰ تا سریال‌های سالانه شبکه سبلان در دهه‌های ۸۰ و ۹۰ از جمله تجربه‌های بازیگری جاوید بودند که او را به عنوان بازیگر بین مردم معروف و محبوب کرده بود.

او در دهه هفتاد در کار خود به اوج رسیده بود و نقطه عطف کارنامه بازیگری او را می‌توان در همان سال‌ها با بازی در مجموعه نوروز ۷۶ و ۷۷ به کارگردانی داریوش کاردان پیدا کرد.

یوسف جاوید به دلیل بیماری روز ۲۱ خردادماه دارفانی را وداع گفت.

مراسم شام غریبان این هنرمند اردبیلی با حضور هنرمندان تئاتر، تلویزیون و صداوسیما، استاندار و مدیران اجرایی استان و نیز اقشار مختلف مردم در مسجد معمار اردبیل برگزار و مجلس یابودش هم در مسجد سرچشمه اردبیل برگزار شد.




نظرات کاربران