در حال بارگذاری ...
سعید افخمی، نویسنده و کارگردان نمایش«نریمان»:

«نریمان »، حکایتِ رنجِ دورانی پرمشقت و لگدمال شده از این سرزمین به دست نابخردان است

سعید افخمی، نویسنده و کارگردان نمایش«نریمان» گفت: «نریمان »، حکایتِ رنجِ دورانی پرمشقت و لگدمال شده از این سرزمین به دست نابخردان است.

به گزارش تئاتر اردبیل، سعید افخمی از هنرمندان و فعالین تئاتر اردبیل که در روزهای اخیر نمایش«نریمان » را در پلاتوی استاد نجفلوی مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل به روی صحنه برده است با بیان اینکه «نریمان»حکایتِ رنجِ دورانی پرمشقت و لگدمال شده از این سرزمین به دست نابخردان است، گفت: «نریمان» تنها روایت من نیست، بلکه حکایت همه ماست. وی افزود: این نمایش روایتگر حکایتی که بارها بر تاریخی پرفراز ونشیب دریک برهه از زمان به وقوع پیوسته است. این نویسنده و کارگردان تئاتر با اظهار اینکه«نریمان» از تاریخ می آید، از جایی که ما نبوده ایم اما خوانده ایم و شنیده ایم، گفت: «نریمان»، تمثالی است از روح ایرانی - حماسی که دستخوش خدنگ اجانب و وطن فروشان شد و شاید امروز از نریمان ها تنها ردی و نشانی چند در خطوط اوراقی فراموش شده باقی است. وی با اعلام اینکه همیشه دلم میخواست اگر ماشین زمانی می بود و مرا با خودش به عقب برمیگرداند، حوالی دهه سی و چهل پیاده ام کند، افزود: سال ۹۷با نمایش «تاریکخانه» و امسال با «نریمان»سعی کردم تماشاگرم را با خود سوار این ماشین زمان کنم، اینکه تا چه حد موفق بوده ام قضاوتش با آنهایی که کار را دیده اند، من تنها روایتگرم.  سعید افخمی با بیان اینکه نگارش «نریمان» از آذرماه ۹۷آغاز شد و اردیبهشت ماه امسال بعد از یکی دو بار بازنویسی جهت اخذ مجوز های لازم اقدام به اجرایش  کردم، اظهار داشت: این نمایش را با مجموعه ای کاملا جوان به روی صحنه بردم.  من در نریمان یک تجربه جدید کسب کردم و آن اینکه اکثریت گروه نریمان اولین بارا ست که بامن کارمیکند و همه چهره های جوانی هستند که سال های زیادی نیست وارد عرصه تئاتر شده اند.
وی افزود: نیرو، شوق،جوانی وانگیزه آنها وصف ناپذیراست، درتمام مراحل دور خوانی ، شخصیت پردازی و شخصیت سازی ، میزانسن و اجرا پا به پای من آمدند و امروز تلاش این جوان ها به روی صحنه است، امید که همه حمایتشان کنند.
این هنرمند تئاتر با بیان اینکه تئاتر اردبیل پوستی جدید رویانده و جوانان در کنار بزرگان این عرصه نیاز به حمایت دارند، لازم می دانم از همراهی ها و حمایت های آقایان غریب منوچهری، روح الله حبیب زاده، جاوید رخشانی، کریم عظیمی ججین، سعید نوریان، تقی چایچی، صدرا  قاسمی، حامدحیدری و دیگر بزرگواران و نیز خانواده های صبور گروه اجرایی تشکر کنم.




نظرات کاربران