در حال بارگذاری ...
سپهر شریف زاده:

انتخاب نمایش هایی با بن مایه های بومی محلی و نگاهی جهان‌شمول برای فستیوال‌ها

سپهر شریف زاده، مدیر روابط بین الملل موسسه فرهنگی و هنری نوروز هنر در همایش چگونه تئاتر خود را جهانی کنیم در اردبیل در مورد انواع فستیوال های خارجی و چگونگی شرکت در آنها توضیحات مبسوطی ارائه کرده و شرایط حضور گروه‌های تئاتری در این فستیوالها را بصورت کامل توضیح داد.

به گزارش تئاتر اردبیل، بخش آموزش انجمن هنرهای نمایشی استان اردبیل نشستی از مجموعه نشست‌های تبادل دانش را با عنوان «چگونه تئاتر خود را به جهان معرفی کنیم» برگزار کرد. این نشست در جهت بالا بردن سطح معلومات اعضای متبوع و با مساعدت‌های اتابک نادری و با حضور سپهر شریف زاده مدیر روابط بین الملل موسسه فرهنگی و هنری نوروز هنر در روزهای دوم و سوم شهریور ماه در سینما تک فدک اردبیل برگزار شد و مورد استقبال هنرمندان نمایش استان قرار گرفت.
در این نشست  شریف زاده در مورد انواع فستیوال های خارجی و چگونگی شرکت در آنها توضیحات مبسوطی ارائه کرده و شرایط حضور گروه‌های تئاتری در این فستیوالها را بصورت کامل توضیح داد. معاون بین‌الملل هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران مبارک، گفت: نمایش هایی با بن مایه های بومی محلی و نگاهی جهان‌شمول دارای درجه اهمیت ویژه‌ای در فستیوال ها هستند و شرط اول ارتباط با جشنواره‌ها را پژوهش و کسب دانش در حوزه برنامه‌ریزی جشنواره‌ها و نحوه معرفی تئاتر به عنوان یک محصول فرهنگی دانست. 
این کارگاه آموزشی در راستای ارتقای کمی و کیفی تئاتر در استان اردبیل و با هدف زمینه سازی برای حضور هنرمندان و گروه های نمایشی استان درمجامع و جشنواره های تئاتر ملی و جهانی و در سوی مرزها به همت انجمن هنرهای نمایشی استان و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی برگزار شد.




مطالب مرتبط

در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند
در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند

علی نصیریان، هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، در مراسم نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان اردبیل، تاکید کرد هنر همچون چشمه جوشانی است که هنرمندان باید از آن به بهترین شکل استفاده کنند و به دور از لذت‌گرایی مادی، در اعتلای ارزش‌ها، معنویت و اخلاق جامعه، گام‌های ...

|

نظرات کاربران