در حال بارگذاری ...
با حضور اتابک نادری در اردبیل

نشست انتقال تجربه در تئاتر برگزار شد

نشست تخصصی انتقال تجربه در تئاتر با حضور اتابک نادری از هنرمندان و چهره های نام آشنای تئاتر، سینما و تلویزیون در اردبیل برگزار شد.

به گزارش تئاتر اردبیل، در راستای برنامه های آموزشی انجمن هنرهای نمایشی استان اردبیل برای ارتقای کمی و کیفی تئاتر در استان و تعمیم آموزش در بین هنرمندان، گروه های نمایشی و علاقه مندان به نمایش،  نشست انتقال تجربه در تئاتر با حضور اتابک نادری از هنرمندان برجسته، تئاتر، تلویزیون و سینمای کشور و جمعی از هنرمندان و علاقه مندان به نمایش در سالن سینما تک مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل  برگزار شد.

اتابک نادری در این نشست با باز تعریف تناتر حرفه ای، به ویژگی ها و مشخصات گروه های تئاتر حرفه ای اشاره کرد و با اعلام اینکه گروه های تجربه گرا هم می توانند به گروه های حرفه ای تبدیل شوند، گفت: هنرمندان تئاتر در ارتقای فرهنگ جامعه تاثیرگذار هستند و می توانند با تولید و اجرای آثار فاخر در جامعه نقش آفرین باشند.

وی با تاکید بر اینکه حرفه ای بودن و حرفه ای شدن شرایط خاص خود را دارد، با انتقاد از رواج جشنواره های موضوعی، افزود: جشنواره های تئاتری نباید موضوعی باشند و هنرمندان و گروه های نمایشی از لحاظ محتوا با محدودیت همراه باشند.

مسئول اسبق امور استان های اداره کل هنرهای نمایشی با اشاره به پیشینه تئاتر اردبیل، این شهر را از شهرهای تئاتر خیز کشور عنوان کرد و گفت: اردبیل در سال های پیشین، صاحب تئاتر حرفه ای بوده است.

وی در این نشست با اشاره به معایب و محاسن برگزاری جشنواره های تئاتری، با تاکید بر اینکه هزینه های اختصاص یافته برای تئاتر باید در اختیار خود گروه ها و هنرمندان برای تولید و اجرای نمایش قرار گیرد، افزود: ارتقای تئاتر فقط در جشنواره ها ممکن نیست و باید برای ارتقای تئاتر هنرمندان باید تلاش مضاعفی را از خود نشان دهند.

این نشست به همت انجمن هنرهای نمایشی استان با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان، برای کارگردانان، تهیه کنندگان و فعالین و پیشکسوتان تئاتر استان اردبیل برگزار شد.

در این نشست که معاون سینمایی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی  و اعضای هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی استان هم حضور داشتند، شکل گیری تئاتر حرفه ای و چرخه تولید تئاتر مورد بررسی قرار گرفت. 




نظرات کاربران