در حال بارگذاری ...

رونق دوباره تئاتر خلخال

رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی شهرستان خلخال از رونق دوباره تئاتر در این شهر خبر داد.

به گزارش تئاتر اردبیل، رویا کاظمی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی شهرستان خلخال با اعلام اینکه تلاش های ارزنده ای برای رونق دوباره تئاتر این شهرستان انجام شده است، گفت: تئاتر خلخال بدلایل مختلف از ۶ سال پیش به حالت تعطیلی و رکود درآمده بود که با برگزاری جلسات متعددهم اندیشی با هنرمندان تئاتر، همراهی خانواده تئاتر و نمایش و نیز حمایت‌های ویژه فرماندار شهرستان و مدیر کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان در تامین خواسته های  هنرمندان ،تئاتر این شهرستان دوباره احیا شده است.
وی با اشاره به پیشینه تئاتر خلخال و حضور هنرمندان این شهرستان در مجامع مختلفی نمایشی، افزود: در اول سال جاری، هنرمندان تئاتر خلخال با حضور در ششمین جشنواره‌ سراسری تئاتر خیابانی ارس با نمایش خیابانی‌ شاعر زباله‌ها به کارگردانی شیرزاد عسگری، زمینه را برای رونق تئاتر دراین شهرستان فراهم کردند.
رویا کاظمی با بیان اینکه در تابستان امسال، شاهد ارتقای فعالیت ها و  تلاش های گروه‌های فعال تئاتری شهرستان بوده ایم، گفت: در تابستان سال جاری، هنرمندان این شهرستان، 2 نمایش را برای شهروندان خلخلی به روی صحنه بردند.

وی با اعلام اینکه نمایش«پره‌چیلر» نوشته‌ زنده‌یاد حامد فرجی و کار از سلمان شفیعی  توسط گروه تئاتر صبا با استقبال شهروندان خلخالی به روی صحنه رفت، از اجرای نمایش «گروتسک» نوشته و کار محمدتقی‌خسروی وسط گروه تئاتر باران خبر داد و اظهار داشت: در این روزهای اخیر، گروه تئاتر آبی  هم نمایش«یؤل»نوشته‌ و کار روح‌الله عباسیان را از ۲۰ تا ۲۵ مهر در شهر خلخال به روی صحنه برد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی شهرستان خلخال با بیان اینکه نمایش«سه‌گانه‌ انتقام» هم که نوشته و کار مجید برجعلی‌زاده است گروه تئاتر آبی‌ است در حال اجرا در این شهر است، گفت:فعالیت‌های چشمگیر هنرمندان تئاتر خلخال در نیمه نخست امسال در مقایسه با سال‌های گذشته رکورد محسوب می‌شود.

و ی افزود:  بیش از ۹۰ هنرمند در سه گروه نمایش و تئاتر دارای مجوز فعالیت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حمایت‌های این اداره در توسعه و رونق هنر نمایش فعالیت دارند و تلاش می‌شود با فراهم کردن امکانات مورد نیاز زمینه  راه‌یابی گروه‌های تئاتر این شهرستان به جشنواره های استانی و رقابت‌های منطقه‌ای و ملی فراهم شود .




نظرات کاربران