در حال بارگذاری ...
در بیانیه هیئت داوران جشنواره تئاتر مغان، عنوان شد:

تاکید بر تداوم آموزش و استفاده از تجربیات پیشکسوتان

هیئت داوران نوزدهمین جشنواره تئاتر منطقه دشت مغان بر ضرورت تداوم برگزاری کارگاه های آموزشی و استفاده از تجربیات پیشکسوتان در تولید و اجرای آثار فاخر نمایشی، تاکید کرد.

به گزارش تئاتر اردبیل، هیئت داوران نوزدهمین جشنواره تئاتر منطقه دشت مغان، با صدور بیانیه ای بر ضرورت تداوم برگزاری کارگاه های آموزشی و استفاده از تجربیات پیشکسوتان در تولید و اجرای آثار فاخر نمایشی، تاکید کرد. در این بیانیه آمده است:

«نیک می دانیم که تئاتر، انسانی ترین و قدسی ترین هنرهاست و در ارتقای فرهنگ عمومی هر جامعه ای نقشی موثر و حضوری تاثیر گذار دارد. نوزدهمین جشنواره تئاتر منطقه دشت مغان که اینک در سایه اهتمام جدی متولیان فرهنگ و هنر استان و تلاش های تحسین برانگیز هنرمندان و گروه های نمایشی شهرستان های شمال استان اردبیل به شجره تنومندی تبدیل شده است، حرکتی ارزشمند در ارتقای سطح کمی و کیفی تئاتر و شکوفایی هنرهای نمایشی در کهن دشت مغان است. رویدادی باشکوه و با عظمت که هنرمندان صادق این دیار در خلق آن سنگ تمام گذاشته و برای به بار نشستن آن، هرآنچه که دارند با جان مایه عشق و ایمان در طبق اخلاص گذاشته و زمینه را برای کشف و معرفی استعدادهای هنری فراهم کرده اند. 

هیئت داوران ضمن ارج نهادن به این حرکت متعالی و ارزشمند و با آرزوی استمرار آن در سال های آتی با بهره گیری از همه ظرفیت ها و توانمندی های هنرمندان هنرآفرین شهرستان های پارس آباد، گرمی و بیله سوار و با جلب مشارکت ها و همراهی های دستگاه های اجرایی استان و منطقه، بر اساس سیاست های دبیرخانه نوزدهمین جشنواره تئاتر منطقه دشت مغان و در راستای کشف و معرفی استعدادهای تئاتری جوانان منطقه و تشویق و ترغیب نمایشگران جوان با قدردانی از پیشکسوتان عرصه نمایش که صادقانه و خالصانه در کنار جوانان در صحنه های نمایش حضور یافته و تجربیات گران سنگ خود را بدون هیچ منتی به آینده سازان تئاتر منطقه انتقال می دهند، ذکر چند نکته را لازم و ضروری می داند:

1- ایجاد بستر و زمینه مناسب برای آموزش هنرمندان بویژه هنرمندان جوان منطقه با بهره گیری از اساتید و پیشکسوتان استانی و ملی.

2- بهره گیری از تجربیات و اندوخته های ارزشمندانه پیشکسوتان تئاتر منطقه در جهت تولید و ارائه آثار فاخر نمایشی.

3-اعطای این جوایز نباید موجب شود تا شما هنرمندان تلاشگر از راه اصلی خود که همانا فرهنگ سای و ارتقای فرهنگ عمومی است، عدول کرده و زمینه ساز غرور کاذب در بین هنرمندان شود. هر نمایشگری با دریافت جایزه؛ نویسنده، بازیگر و کارگردان توانمندی نشده است. برای توانمند شدن باید آموزش دید و با کسب علم و دانش و مدارج دانشگاهی به موفقیت دست یافت. 

4-هیئت داوران آثار اجرایی را در حد و توان گروه های اجرایی مورد ارزیابی قرار داده و این بدین معنا نیست که اگر کاری و یا هنرمندی رتبه ای و یا جایزه ای در این جشنواره دریافت نکرده است، اثری ضعیف و هنرمندی ناتوان بوده است.

هیئت داوران نوزدهمین جشنواره تئاتر منطقه دشت مغان یک بار دیگر تلاش های تحسین برانگیز هنرمندان صادق و بی ریای شهرستان های بیله سوار، پارس آباد و گرمی را در این جشنواره ارج نهاده و از همراهی های اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان و ادارات فرهنگ و ارشاداسلامی شهرستان های گرمی، بیله سوار و پارس آباد، انجمن هنرهای نمایشی استان و دیگر دستگاه های اجرایی سپاسگزار است.

امید است در سال های آتی شاهد اجرای این جشنواره با حضور دیگر گروه های نمایشی از جای جای این منطقه هنرخیز باشیم.       هیئت داوران: سعید نوریان، ساسان قجر و سولمازندایی»




نظرات کاربران