در حال بارگذاری ...
در اولین جلسه نمایشنامه خوانی زمستانه

اکبر منصوری پیشکسوت تئاتر اردبیل تجلیل شد

در اولین جلسه نمایشنامه خوانی زمستانه که در پلاتوی زنده یاد مجید واحدیزاده برگزار شد، اکبر منصوری، پیشکسوت تئاتر اردبیل مورد تجلیل قرار گرفت.

به گزارش تئاتر اردبیل،  در اولین جلسه نمایشنامه خوانی زمستانه که به همت موسسه فرهنگی و هنری هفت برگ سبلان و در پلاتوی زنده یاد مجید واحدیزاده برگزار شد، اکبر منصوری، از هنرمندان پیشکسوت تئاتر اردبیل مورد تجلیل قرار گرفت. در این مراسم که جمعی از هنرمندان تئاتر و علاقه مندان به هنرهای نمایشی حضور داشتند، سعید نوریان از پژوهشگران و فعالین تئاتر اردبیل با اعلام اینکه تئاتر امروز اردبیل، مدیون همت و اراده پیشکسوتانی است که با حداقل امکانات، چراغ صحنه های نمایش اردبیل را روشن نگه داشته اند، از اکبر منصوری به عنوان یکی از هنرمندان تاثیرگذار در تئاتر شهر اردبیل یاد کرد و گفت: استاد منصوری، حق بزرگی بر گردن تئاتری های اردبیل دارند.

سید رضی محمودی، مدیر موسسه فرهنگی و هنری هفت برگ سبلان هم در این مراسم با اعلام اینکه یکی از اهداف مهم این جلسات نمایشنامه خوانی، تکریم پیشکسوتان تئاتر استان است، گفت: تکریم و بزرگداشت و نکوداشت فعالین و تاثیرگذاران تئاتر اردبیل، یک وظیفه همگانی است و همه هنرمندان و متولیان فرهنگی و هنری استان باید قدردان تلاش های ارزنده پیشکسوتان و هنرمندان تاثیرگذار در تئاتر استان باشند.

استاد اکبر منصوری هم در این نشست با قدردانی از برگزارکنندگان این نشست، یاد و خاطره زنده یادان داود جلایی و ناصر جعفری را گرامی داشت، هنرمندان تئاتر استان را به تلاش بیشتر برای تولید و اجرای آثار نمایشی فراخواند و خواستار همدلی بین هنرمندان شد.

در این مراسم به پاس قدردانی از یک عمر تلاش استاد اکبر منصوری در تئاتر اردبیل، لوح سپاس و تندیس جلسات نمایشنامه خوانی زمستانه به وی اهدا شد.

استاد اکبر منصوری از هنرمندان با سابقه اردبیل است که در نمایش های محتلف به عنوان بازیگر، کارگردان، سرپرست گروه، طراح صحنه، مدیر صحنه و چهره پرداز حضور موثری داشته و در چند مجموعه تلویزیونی و فیلم کوتاه و بلند داستانی و سینمایی به عنوان بازیگر حضور تحسین برانگیزی داشته است.

استاد اکبر منصوری از شاگردان استاد حسن نجفلو و از هم بازی های اسماعیل صدقیانی،  حبیب نجفلو، داود جلایی، نادر مهدیلو و ناصر جعفری است و در جشنواره های مختلف تئاتری به عنوان عضو هیئت انتخاب، بازبینی، داور، کارگردان و بازیگر حضور داشته است.




مطالب مرتبط

در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند
در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند

علی نصیریان، هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، در مراسم نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان اردبیل، تاکید کرد هنر همچون چشمه جوشانی است که هنرمندان باید از آن به بهترین شکل استفاده کنند و به دور از لذت‌گرایی مادی، در اعتلای ارزش‌ها، معنویت و اخلاق جامعه، گام‌های ...

|

نظرات کاربران