در حال بارگذاری ...
با برگزاری مراسمی

کتاب«تاریخ تئاتر مغان» در پارس آباد رونمایی شد

با برگزاری مراسمی با حضور مدیران اجرایی، هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر، کتاب«تاریخ تئاتر مغان» در پارس آباد رونمایی شد.

به گزارش ایران تئاتر از اردبیل، به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پارس‌آباد و با همکاری انجمن نمایش این شهرستان، آیین رونمایی از کتاب «تاریخ تئاتر مغان» با حضور معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، مدیر کل کانون‌ پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پارس‌آباد و جمعی از اهالی فرهنگ،  هنر، اصحاب خبر و مطبوعات در سالن اجتماعات شهرستان پارس‌آباد برگزار شد.

در این آیین از کتاب «تاریخ تئاتر در مغان» که حاصل چندین دهه از فعالیت‌های حوزه تئاتر در شهرستان پارس‌آباد و بخشی از آن نیز به سیر تئاتر در شهرستان بیله‌سوار و گرمی اختصاص دارد و به همت غریب منوچهری گردآوری شده است، رونمایی شد.در حاشیه این رونمایی و با حضور  هنرمندان تئاتر و اهالی فرهنگ و هنر، نشست و دورهمی تئاتری نیز برگزار شد.

این کتاب در قطع رقعی توسط انتشارات عنوان در 480 صفحه و به قیمت 400 هزار ریال منتشر شده است. در این کتاب در مورد پیشینه، تاریخچه تئاترو فعالیت های نمایشی در شهرستان های پارس آباد، گرمی و بیله سوار است. مغان، دشت آهوان؛ سیر نمایش در بیله سوار؛ سیر نمایش در گرمی؛ سیر نمایش در شهرستان پارس آباد؛ عروسک گردان ها(مروری بر فعالیت های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پارس آباد)؛ جشنواره تئاتر منطقه مغان(نوشته جعفر نوعخواه)؛ سایه روشن تئاتر پارس آباد(نوشته ترحم سلمانی)؛ مردی از شوشتر(نوشته غلامعباس آهنگر)؛ حکایت عشقی بی فرجام(نوشته حمید رستمی)؛ نمایش در تعلیمات عشایری(نوشته سهراب آدیگوزلی)؛ چند خاطره تئاتری(نوشته عباس سفیدی) و گروه تئاتر مغان هنر پارس آباد(نوشته سعید نوریان)عناوین مطالب این کتاب است.  غریب منوچهری، متولد ۱۳۵۲ شهر پارس آباد و دارای مدرک ارشد کارگردانی است که تئاتر را از سال ۱۳۷۱ به طور جدی آغاز کرده است.  در چند دوره، به عنوان رئیس انجمن نمایش شهرستان در خدمت تئاتری های شهرستان پارس آباد مغان بوده است.وی  همچنین مدیر و موسس موسسه فرهنگی هنری مغان هنر و گروه تئاتر مغان هنر  است. وی عضو شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش استان بوده و به عنوان معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل مشغول خدمت به اصحاب فرهنگ و هنر استان اردبیل است. از جمله فعالیت‌های غریب منوچهری می توان به طراحی صحنه، نویسندگی و کارگردانی نمایش های  زندانی، دزد و صاحب خانه، قشلاقدا بیر ناغیل، جبهه دوم ، پل، سوگ مهر، مجلس قربانی سنمار، نعره خاموش انالحق( نسیمی)، گرگ، بمب ساعتی، شاه اسماعیل، ماه ومه، ماه بر ترک اسب پیر اشاره کرد. وی با حضور در جشنواره های داخلی و خارجی، جوایز و رتبه های ارزشمندی را کسب کرده است.




مطالب مرتبط

به مناسبت روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی انجام شد:

بازدید هنرمندان تئاتر استان از تالار شهر اردبیل
به مناسبت روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی انجام شد:

بازدید هنرمندان تئاتر استان از تالار شهر اردبیل

همزمان با روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی، جمعی از تئاتری های استان با حضور در محل اجرای تالارشهر اردبیل، از نزدیک در جریان ساخت این پروژه عظیم فرهنگی و هنری قرار گرفتند.

|

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل به مناسبت روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی

تئاتر؛ هنری تاثیرگذار در ارتقای فرهنگی جامعه
پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل به مناسبت روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی

تئاتر؛ هنری تاثیرگذار در ارتقای فرهنگی جامعه

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی اردبیل با گرامیداشت روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی، از تئاتر به عنوان هنری تاثرگذار در ارتقای فرهنگی جامعه یاد کرد.

|

به بهانه حلول سال نو و روز جهانی تئاتر:

یادی از هنرمندانی که عشق را در صحنه ها جاری ساخته‌اند
به بهانه حلول سال نو و روز جهانی تئاتر:

یادی از هنرمندانی که عشق را در صحنه ها جاری ساخته‌اند

حلول دوباره خورشید بهاری و تقارن هفتمین روز بهار مهرآفرین با روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی، فرصتی دیگر برای تکریم هنرمندان سفرکرده ای است که هریک سهمی مهم در ارتقای تئاتر استان داشته و زمینه ارتقای آن را فراهم کرده اند.

|

نظرات کاربران