در حال بارگذاری ...
در بخش رادیویی سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر

حضور نمایش رادیویی «آخماز» از اردبیل

هنرمندان اردبیلی،نمایش رادیویی«آخماز» را در بخش رادیوی جشنواره بین المللی تئاتر فجر اجرا می کنند.

به گزارش تئاتر اردبیل، بخش رادیو تئاتر سی‌وهشتمین جشنواره تئاتر فجر از تاریخ 15 تا 20 بهمن ماه در تالار رودکی تهران با حضور 11 اثر از سراسر کشور برگزار می شود. 10 اثر در بخش مسابقه و یک اثر در بخش مهمان(سردار عشق). این آثار را جهانشاه آل‌محمود، فریبا متخصص و میرطاهر مظلومی انتخاب و بهرام ابراهیمی، ایوب آقاخانی و فریدون محرابی داوری می‌کنند. هنرمندان اردبیلی،با نمایش رادیویی«آخماز» در این دوره جشنواره تئاتر فجر حضور دارند.
آخماز به نویسندگی و تهیه‌کنندگی سولماز ملکی داعم و کارگردانی شاهد مجتهدزاده از شهر اردبیل و به مدت زمان 52 دقیقه شنبه 19 بهمن ساعت 16:30 اجرا می‌شود. در این نمایش سولماز ملکی، محمدرضا خدایی، علی حسن‌زاده، شاهد مجتهدزاده اردبیلی و امین رسولی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: اوایل دهه 20 شمسی، اردبیل در اشغال قوای روس بود. سولماز یک بیوه جوان در روستای آخماز، مورد توجه یک سالدات روس قرار میی‌گیرد و آلخان ژاندارم، غیرت بخرج داده تصمیم می‌گیرد زن برادرش را از روستا ببرد. اما بیوه جوان نمی‌خواهد آخماز را ترک کند.  شاهد مجتهدزاده اردبیلی متولد 1350 در اردبیل، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد ادبیات فارسی، نویسنده، مستندساز، طراح گریم سینما و تلویزیون و عروسک ساز. نویسنده حدود چهل نمایشنامه رادیویی برای مراکز صدا و سیمای اردبیل و قزوین و کارگردان نمایش‌های رادیویی صدای سخن عشق و ام.آر.آی است.




مطالب مرتبط

از سوی مدیرکل هنرهای نمایشی

اعضای شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش پارس آباد منصوب شدند
از سوی مدیرکل هنرهای نمایشی

اعضای شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش پارس آباد منصوب شدند

با معرفی مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان و با صدور ابلاغ های جداگانه‌ای توسط مدیرکل هنرهای نمایشی، اعضای شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش شهرستان پارس آباد منصوب شدند.

|

به مناسبت روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی انجام شد:

بازدید هنرمندان تئاتر استان از تالار شهر اردبیل
به مناسبت روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی انجام شد:

بازدید هنرمندان تئاتر استان از تالار شهر اردبیل

همزمان با روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی، جمعی از تئاتری های استان با حضور در محل اجرای تالارشهر اردبیل، از نزدیک در جریان ساخت این پروژه عظیم فرهنگی و هنری قرار گرفتند.

|

نظرات کاربران