در حال بارگذاری ...

نمایشنامه «عزیزم ستاره» منتشر شد

نمایشنامه «عزیزم ستاره» نوشته اردشیر عابدی شامل دو نمایشنامه «عزیزم ستاره» و «فردایی دیگر» توسط انتشاران جنت سرا در اردبیل منتشر شد.

به گزارش تئاتر اردبیل، کتاب دو نمایشنامه همراه «عزیزم ستاره» و «فردایی دیگر» با عنوان «عزیزم ستاره» نوشته اردشیرعابدی از هنرمندان و نمایشنامه نویسان استان اردبیل توسط انتشارات جنت سرا منتشر و راهی بازار کتاب شد.

این کتاب در قطع رقعی و در 40صفحه به قیمت 200هزار ریال چاپ و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

بر اساس این خبر، این کتاب را که انتشارات جنت سرا به مدیریت سعید نوریان منتشر کرده در اولین همایش مردمی تجلیل از هنرمندان تئاتر که در تالار شمس عطار اردبیلی برگزار شد، از آن رونمایی شد.

اردشیر عابدی از جمله هنرمندان و نمایشنامه نویسان اردبیلی است که در حوزه نمایش بویژه تولید متون نمایشی، آثار ارزشمندی رابه نگارش درآورده که در جشنواره ها و رویدادهای تئاتری کشور،حضوری موفق و تاثیرگذار داشته است. وی متولد 1349 اردبیل است و تئاتر را به طور جدی از سال 1361  آغاز کرده و به عنوان بازیگر، کارگردان، نویسنده وعوامل اجرایی در نمایش های مختلف که در اردبیل و شهرهای مختلف ایران اسامی اجرا شده است، حضور داشته است.
تشریفات، افسانه قاورد، جوجی خان، بیزیم سلمانیده، راز عطش،افسانه قاورد، دندان مرده، عزیزم ستاره، در باغ شازده، ساعت5، خواستن، شکوفه های پژمرده، آوای مهر، اژدها چهرک، دستهزار غریب، پرده سوم و مرگ یزدگرد؛ عناوین آثاری است که این هنرمند اردبیلی به عنوان نویسنده، بازیگر، کارگردان وعوامل فنی در تولید و اجرای آن ها سهیم بوده  است. وی همچنین در مجموعه های تولید شده درصداو سیمای مرکز اردبیل به عنوان بازیگر حضور داشته است.
اردشیر عابدی در دوره های مختلف جشنواره تئاتر استانی، منطقه ای و ملی و بین المللی حضور داشته و جوایز و رتبه های ارزشمندی را از این رویدادهای تئاتری کسب کرده است.نمایشنامه «تولد دوباره یک لاله » از این نویسنده اردبیلی در کتاب «الفتا »(مجموعه نمایشنامه های برگزیده نویسندگان استان اردبیل» توسط انجمن هنرهای نمایشی استان اردبیل در سال 1396 به چاپ رسیده است.

این سومین کتاب نمایشنامه است که توسط انتشارات جنت سرا منتشر شده است. این مرکز انتشاراتی از آذرماه سال جاری، از آثار نویسندگان و نمایشنامه نویسان اردبیلی، کتاب های«ما زنده ایم»، «خانه ای برای صبوری» و «عزیزم ستاره» را منتشر و روانه بازار کتاب کرده است.




مطالب مرتبط

به بهانه حلول سال نو و روز جهانی تئاتر:

یادی از هنرمندانی که عشق را در صحنه ها جاری ساخته‌اند
به بهانه حلول سال نو و روز جهانی تئاتر:

یادی از هنرمندانی که عشق را در صحنه ها جاری ساخته‌اند

حلول دوباره خورشید بهاری و تقارن هفتمین روز بهار مهرآفرین با روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی، فرصتی دیگر برای تکریم هنرمندان سفرکرده ای است که هریک سهمی مهم در ارتقای تئاتر استان داشته و زمینه ارتقای آن را فراهم کرده اند.

|

در تالار ناظرزاده کرمانی:

مسئولان و هنرمندان تئاتر استان اردبیل به تماشای نمایش «1320» نشستند
در تالار ناظرزاده کرمانی:

مسئولان و هنرمندان تئاتر استان اردبیل به تماشای نمایش «1320» نشستند

امیر رجبی مدیر کل فرهنگ و ارشاداسلامی، سعید نوریان، آتش تقی پور، اتابک نادری، غریب منوچهری، الهه زحمتی و جمعی از هنرمندان تئاتر استان اردبیل با حضور در تالار استاد ناظرزاده کرمانی، نمایش«1320» را تماشا کردند.

|

کاظم نظری در نشست با هنرمندان تئاتر استان اردبیل مطرح کرد

ضرورت تاسیس سازمان تئاتر
کاظم نظری در نشست با هنرمندان تئاتر استان اردبیل مطرح کرد

ضرورت تاسیس سازمان تئاتر

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی در نشست با هنرمندان تئاتر استان اردبیل با تاکید بر ضرورت تشکیل سازمان تئاتر، این موضوع را مطرح کرد که ایجاد این سازمان زمینه‌ساز حمایت از گروه‌های نمایشی شده و انسجام بیشتری به حوزه هنرهای نمایشی می‌دهد و می‌تواند در جذب اعتبارات بیشتر برای ...

|

نظرات کاربران