در حال بارگذاری ...
درهفتمین برنامه نمایشنامه خوانی زمستانه

احمد پورستان، پیشکسوت تئاتر اردبیل تجلیل شد

استاد احمد پورستان از پیشکسوتان تئاتر اردبیل در زمستانه نمایشنامه خوانی، مورد تجلیل قرار گرفت.

به گزارش تئاتر اردبیل، در هفتمین جلسه نمایشنامه خوانی زمستانه که  به همت موسسه فرهنگی و هنری هفت برگ سبلان در پلاتوی زنده یاد مجید واحدیزاده و با حضور جمعی از هنرمندان، پیشکسوتان و علاقه مندان به هنرهای نمایشی برگزار شد، از یک عمر تلاش های ارزنده و فعالیت های صادقانه نمایشی استاد احمد پورستان از هنرمندان پیشکسوت تئاتر اردبیل، تجلیل به عمل آمد. استاد احمد پورستان در این نشست با تاکید بر اینکه هنرمندان باید قدر یکدیگر را دانسته و همدیگر را مورد احترام قرار دهند، دنیای تئاتر را، دنیای یکرنگی و همدلی عنوان کرد و گفت: تئاتر، کاری دلپذیر و سرشار از لحظه های دوستی و مودت است. وی با بیان اینکه بودن در کنار تئاتری ها، نشاط آور است، با اشاره به جایگاه تئاتر، تاکید کرد: هنرمندان رسالتی بزرگ بر عهده دارند و باید که تئاتر در سبد فرهنگی مردم قرار گیرد.

استاد احمد پورستان با اعلام اینکه همواره در تئاتر اردبیل، بیشترین فعالیت تئاتری اش، بازیگری بوده است، گفت: بازیگری، عالمی دارد و کارگردانی هم کار هرکسی نیست.

وی با بیان اینکه هرکجا رفته، مورد تکریم مردم و هنرمندان قرار گرفته است، افزود: آرزو دارم وقتی راهی سفر ابدی شدم، مراسم تشییع من از سالن نمایش و از یکی صحنه ها برگزار شود. در این مراسم که پس از جلسه نمایشنامه خوانی«یآخماز» نوشته سولماز ملکی دائم با هدایت و کارگردانی شاهد مجتهدزاده و نشست کارشناسی این نمایش با حضور علی ملکی برگزارشد، به پاس قدردانی از تلاش  های صادقانه استاد احمد پورستان در تئاتر اردبیل، لوح سپاس و تندیس جلسات نمایشنامه خوانی زمستانه به وی اهدا شد.

استاد احمد پورستان، متولد اول فروردین 1329 در محله ابراهیم آباد شهر اردبیل است که از سال 1335 فعالیت های نمایشی خود را با تعزیه خوانی آغاز کرده است. وی در تعزیه هایی که این سال ها اجرا شده است، سکینه خوان، علی اکبر خوان و زینب خوان بوده است.  ایفای نقش های ارزنده توسط این هنرمند اردبیلی که تسلط ویژه ای به نقاشی و خوشنویس دارد و از هنرمندان نامی استان در هنرهای تجسمی هم محسوب می شوند، زمینه ای را فراهم کرد تا زنده یاد حسن نجفلو از ایشان برای حضور در یک نمایش دعوت کند.

استاد احمد پورستان در کنار اساتیدی چون ناصر جعفری، حبیب نجفلو و داود جلایی در نمایش های مختلف حضور یافت و در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، از فعالین تئاتر استان بوده است. وی علاوه بر ایفای نقش در نمایش های مختلف و دریافت جوایز از جشنواره ها و رویدادهای  تئاتری، در مجموعه های تلویزیونی و فیلم های کوتاه و بلند تولید شده در اردبیل، بازیگر بوده است.




نظرات کاربران