در حال بارگذاری ...

استاد حبیب زاده مورد تکریم قرار گرفت

در روزهای پایانی سال ۹۸، استاد روح الله حبیب زاده از هنرمندان پیشکسوت تئاتر اردبیل، مورد تجلیل قرار گرفت.

به گزارش تئاتر اردبیل، با حضور مصطفی قهرمانی، رئیس بسیج هنرمندان استان؛ سعید نوریان، رئیس قشر بسیج هنرمندان و مدیر استانی ایران تئاتر در اردبیل؛ علی مردانه، رئیس بسیج هنرمندان شهرستان اردبیل و علی دانش، مسئول واحد تئاتر بسیج هنرمندان استان اردبیل، استاد روح الله حبیب زاده از هنرمندان پیشکسوت و تاثیرگذار استان مورد تجلیل قرار گرفت. در این مراسم که با هدف تکریم هنرمندان ارزشی و تاثیرگذار استان و در منزل این هنرمند تئاتر اردبیل برگزار شد، مصطفی قهرمانی، رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل با اعلام اینکه  تکریم استاد حبیب زاده بر اساس دستور موکد سردار جلیل بابازاده، فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان و در راستای معرفی الگوهای تاثیرگذار به نسل جوان انجام گرفته است، گفت: استاد حبیب زاده از همان سال های اولیه پیروزی انقلاب اسلامی با تشکیل گروه تئاتر قدس، زمینه را برای جذب و جلب استعدادهای تئاتری در این شهرستان فراهم کرده اندو به عنوان یک هنرمند ارزشی و متعهدحق بزرگی بر تئاتر و تئاتری های استان دارند.

وی نقش این پیشکسوت تئاتر اردبیل را در ارتقای تئاتر در این استان، برجسته دانست و با بر شمردن بخشی از خدمات قابل تحسین استاد حبیب زاده، افزود: همه ما وظیفه داریم تا تلاش های ارزنده ای که این هنرمند ارزشمند برای تئاتری ها انجام داده است، ارج نهیم.

در این مراسم به پاس قدردانی از یک عمر تلاش استاد روح الله حبیب زاده در تئاتر اردبیل، لوح سپاس و هدیه ویژه فرماندهی سپاه حضرت عباس(ع) و سازمان بسیج هنرمندان استان  به وی اهدا شد.

استاد روح الله حبیب زاده، از هنرمندان متعهد و ارزشی استان اردبیل است که  علاوه بر حضور در صحنه های نمایش، در دوران هشت سال دفاع مقدس به عنوان رزمنده حضور داشته و از خانواده های معظم شاهد استان محسوب می شوند. استاد حبیب زاده از هنرمندان با سابقه اردبیل است که فعالیت های تئاتری را زیر نظراستاد عسگر قدس آغاز کرده و ضمن تشکیل گروه تئاتر قدس در اردبیل و برگزاری دوره های مختلف جشنواره تئاتر دانش آموزی؛  در نمایش های مختلف به عنوان بازیگر، کارگردان و سرپرست گروه، حضور موثری داشته و آثار ارزشمندی را  تولید و به روی صحنه برده است. وی در چند مجموعه تلویزیونی و فیلم کوتاه و بلند داستانی به عنوان بازیگر و گارکردان و نویسنده حضور تحسین برانگیزی داشته است و در تربیت و پرورش استعدادهای تئاتری در استان اردبیل، سهم بزرگی داشته است.

استاد روح الله حبیب زاده در جشنواره های مختلف استانی، منطقه ای و ملی تئاتری به عنوان دبیر، رئیس ستاد برگزاری، مسئول کمیته اجرایی، عضو هیئت های انتخاب، بازبینی، داوران، نویسنده، کارگردان و بازیگر حضور داشته است. مدیریت،  انجمن نمایش شهرستان و عضویت در هیئت امنای این نهاد تئاتری، مدیریت انجمن نمایش شهرستان اردبیل و انجمن هنرهای نمایشی استان و حضور در شورای نظارت و صدور  پروانه نمایش استان از دیگر فعالیت های این هنرمند اردبیلی است.

«سارای» عنوان نمایشی است که این استاد و هنرمند تئاتر اردبیل، روزهای اول تا پنجم اسفند ماه سال 98در تالار شمس عطار اردبیلی مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل به روی صحنه برده است.

 

 




نظرات کاربران