در حال بارگذاری ...
مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل:

تئاتر، هنری متعالی برای انتقال مفاهیم انسانی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل با بیان اینکه تئاتر، هنری پویاست، گفت:تئاتر، هنری متعالی برای انتقال مفاهیم انسانی است.

به گزارش تئاتر استان اردبیل، سید ناصر اسحاقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل با صدور پیامی به مناسبت روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی، از تئاتر به عنوان هنری متعالی و با ارزش برای انتقال مفاهیم انسانی یاد کرد و از تلاش های صادقانه و شایسته تحسین هنرمندان تئاتر استان اردبیل در ارتقا و شکوفایی تئاتر استان قدردانی کرد.

 در این پیام آمده است:

«روز جهانی تئاتر، بهانه و فرصت ارزشمندی است تا تلاش های هنرمندان صادق  تئاتر مورد تکریم گیرد. هنرمندانی که با هدف ارتقای فرهنگ جامعه، آثار فاخر نمایشی را تولید و با اجرای این آثار که بیانگر اهداف متعالی تئاتر در فلاح و رستگاری جامعه است، چراغ های صحنه های نمایش را روشن نگه دارند. تئاتر، هنری متعالی و پویاست و همین ویژگی بارز آن باعث شده تا در بین هنرها، از جایگاه و قداست ویژه ای برخوردار باشد. تئاتر به عنوان کهن الگوی انتقال پیام ، باارزش ترین ، ماندگارترین و انسانی ترین هنرهاست.

تئاتر، آیینی ترین هنر جهان است. از زمان پیدایش، دست مایه نمایش آیین ها و سنت های مردمی بوده که آن را بازی و تماشا می کردند. خلوصی که در تئاتر وجود دارد، هرگز در انواع دیگر هنر دیده نمی شود  این قیاس شأن هنر متعالی در انواع دیگر را پایین نمی آورد. تئاتر نشانه بارز توسعه فرهنگی، عامل استحکام باورها و آیین ها و نماد بارز رشد و شکوفایی جوامع فرهنگی و توسعه یافته است.

تئاتر، هنری زنده است و چون با تماشگران و مخاطبانش ارتباط سینه به سینه دارد و همین زنده بودن تئاتر است که از آن به عنوان هنری انسانی و ماندگار یاد می شود.

برگزاری جشنواره ها، محافل ، همایش ها و اجرای نمایش های مختلف در طول سال و ایجاد بستر و زمینه های مناسب برای رشد و پویایی این هنر پویا و جاوید؛ نشانه اعتبار ویژه و قداست این هنر است.

تئاتر استان اردبیل هم که ملهم از آیین های مذهبی و دینی بویژه تعزیه و نمایش های عاشورایی است، تئاتری ارزشمند و پویاست و تلاش های ارزنده  هنرمندان و خادمان این هنر اصیل در خلق آثاری فخیم و ارزشمند هم قابل تامل است و هم قابل تمجید.  به یمن انقلاب شکوهمند اسلامی و توجه ویژه مسئولین به زیرساخت های فرهنگی و هنری استان، هم اکنون در شهرهای مختلف استان فضاهای مناسبی برای حضور مستمر هنرمندان در صحنه های نمایش فراهم شده و برگزاری جشنواره های تئاتر استانی از سال ٧٢ تا کنون در کنار برگزاری چند دوره جشنواره تئاتر منطقه ای و ملی و بین المللی در اردبیل به همراه توجه به گروه های نمایشی و سامان دهی این گروه ها برای تولید و عرضه آثار نمایشی در شهرهای مختلف استان، کمترین تلاش برای معرفی استعدادهای نمایشی هنرمندان این خطه از میهن اسلامی است».

 




نظرات کاربران