در حال بارگذاری ...
رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان اردبیل:

هنرمندان تئاتر اردبیل ظرفیت خوبی برای حضور در سینما و تلویزیون دارند

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان اردبیل در جریان دیدار با عوامل تولید و بازیگران فیلم سینمایی طرلان، گفت: هنرمندان تئاتر اردبیل، ظرفیت های بالایی برای حضور در سینما و تلویزیون دارند.

به گزارش تئاتر اردبیل، محمد تقی اسماعیلی، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان اردبیل با حضور در محل تصویربرداری فیلم سینمایی طرلان، با اشاره به تولید تله فیلم، فیلم سینمایی و مجموعه های تلویزیونی در استان اردبیل با حضور هنرمندان تئاتر استان، با ابراز خرسندی از انجام این فعالیت ها در شهرستان های مختلف این استان، اردبیل را فضایی مناسب برای تولید فیلم های کوتاه، مستند، تله فیلم، مجموعه های تلویزیونی و فیلم سینمایی اعلام کرد و با ابراز خرسندی از حضور هنرمندان تئاتر استان در این آثار تلویزیونی و سینمایی، گفت: هنرمندان تئاتر اردبیل، ظرفیت های بالایی برای حضور در سینما و تلویزیون دارند. وی با اعلام اینکه هم اکنون علاوه بر فیلم سینمایی طرلان که در حال فیلمبرداری در روستاهای اطراف بخش هیر است، از پایان فیلمبرداری تله فیلم قاب عاشقی در شهر خلخال خبر داد و افزود: بازیگران تئاتر استان با حضور در اینگونه آثار تلویزیونی و سینمایی، می توانند قابلیت های خود را به نمایش بگذارند.

اسماعیلی ضمن قدردانی از سید محمد حسینی، نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی طرلان، با اشاره به سوابق تئاتری این فیلمساز اردبیلی، گفت: سید محمدحسینی خود از تئاتری های اردبیل است و در اولین کار سینمایی خود از هنرمندان تئاتر استان بهره گرفته است.

در این دیدار که عبدالله عزیزی، مجیدبشگل و غلامحسین آقازاده از دیگر هنرمندان اردبیلی هم حضور داشتند، سید محمد حسینی، نویسنده و کارگردان فیلم طرلان با قدردانی از همراهی ها و حمایت های مسئولین و دستگاه های اجرایی، از حضور هنرمندان تئاتر استان در این اثر سینمایی قدردانی کرد.

وی با اعلام اینکه این فیلم روایتگر پسری به نام طرلان است که در جریان اتفاقات و رویدادهایی معمول زندگی با واکنش ها و باورها و در برخی موارد خرافه سازی های مردم روستا گریبانگیر می شود، افزود:
طرلان در حال و هوای بومی و منطقه ای آذربایجان و به زبان ترکی است و تعدادی از بازیگران مطرح تئاتر و تلویزیون اردبیل از جمله؛ داور فرمانی، فریبا مهرزاد، محمدرضا خدایی، محمد فردین، عصمت نوریان، مریم ندایی، جلال محمدلو، لیلی نظری، یاشار نادری، سولماز نادری، مهدی شیری،  ضیغم اسماعیلی و ملکه فتحی به همراه بازیگران نوجوان؛ ایلیا نوریان، ال آی شیری و امیررضا رحیمی نسب در آن ایفتای نقش می کنند.
سید محمدحسینی از اتابک نادری و شبنم قلی خانی به عنوان دو چهره ملی سینما و تلویزیون در این فیلم نام برد و گفت: تئاتری های استان در این اثر دور هم گردآمده اند تا قابلیت های سینمایی خود را هم به نمایش بگذارند.
عصمت نوریان تهیه کننده و اتابک نادری و سید محمدحسینی سرمایه گذاران این اثر هستند ومحبوب شکرزاده هم به عنوان مدیر فیلمبرداری در فیلم طرلان حضور دارند.
در تهیه این فیلم شرکت سرمایه‌گذاری آتیه رفاه، شهرداری اردبیل و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی،هلال احمر، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان دهیاری هیر و دفتر امور اجتماعی استانداری اردبیل همکاری موثری را داشته اند.




مطالب مرتبط

به مناسبت روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی انجام شد:

بازدید هنرمندان تئاتر استان از تالار شهر اردبیل
به مناسبت روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی انجام شد:

بازدید هنرمندان تئاتر استان از تالار شهر اردبیل

همزمان با روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی، جمعی از تئاتری های استان با حضور در محل اجرای تالارشهر اردبیل، از نزدیک در جریان ساخت این پروژه عظیم فرهنگی و هنری قرار گرفتند.

|

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل به مناسبت روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی

تئاتر؛ هنری تاثیرگذار در ارتقای فرهنگی جامعه
پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل به مناسبت روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی

تئاتر؛ هنری تاثیرگذار در ارتقای فرهنگی جامعه

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی اردبیل با گرامیداشت روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی، از تئاتر به عنوان هنری تاثرگذار در ارتقای فرهنگی جامعه یاد کرد.

|

نظرات کاربران