در حال بارگذاری ...
معاون استاندار اردبیل:

مدیریت بر اصحاب فرهنگ و هنر نیازمند همکاری و حمایت‌های همه‌جانبه است

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل، گفت: مدیریت بر اصحاب فرهنگ و هنر نیازمند همکاری و حمایت‌های همه‌جانبه است.

به گزارش تئاتراردبیل، بهروز ندایی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل در آیین تکریم و معارفه مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه بر عهده گرفتن مسئولیت خطیر  فرهنگ و ارشاد به عنوان یک اولویت اساسی و خطیر است و در این زمینه برنامه‌های انجام یافته بسیار حائز اهمیت و اساسی است، گفت: زمان آن فرارسیده است که دولت و مجلس برای حل مشکلات مالی این وزارتخانه ورود پیدا کرده و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد را مشخص کنند تا بتوانیم شرایط مناسبی را در این زمینه فراهم کنیم چرا که اکثر دستگاه‌های فرهنگی همچون صدا و سیما بسته‌های فرهنگی زیادی دارند که به همین منظور نیاز است تا قوانین مالی وزارت فرهنگ و ارشاد حداقل تابع قوانین دانشگاه باشد تا بتوانیم اهداف مورد نظر را محقق کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با اعلام اینکه توسعه کارهای فرهنگی و حفظ فرهنگ اصیل ایران اسلامی و جلوگیری از ورود فرهنگ‌های غریبه به داخل کشور و صدور فرهنگ ایران اسلامی به کشورهای دیگر باید با تدوین برنامه‌های مدیریتی پیش رو باشد تا بتوانیم آن طور که باید به اهداف خود دست یابیم،افزود: مدیریت در این مجموعه کار سختی است و به علاوه کارکردن در حوزه فرهنگی نیازمند چکش‌کاری‌های فراوان است و همچنین  مدیریت بر اصحاب فرهنگ و هنر نیازمند همکاری و حمایت‌های همه‌جانبه است که به تنهایی نمی‌توان در این زمینه به خروجی‌های مورد انتظار دست یافت و نیاز است با ظرافت و اشرافیت کامل با این مسائل مواجه شویم و خواسته‌های آن را دریافته و مدیریت را به خود هنرمندان واگذار کنید.

وی با اعلام اینکه در بحث میراث فرهنگی نیز که از این حوزه جدا شده هم با مشکلاتی مواجه هستیم که نیازمند اصلاح است و با وضعیت موجود شرایط خوبی در کمک به بخش فرهنگ و هنر باید وجود داشته باشد، گفت:ایجاد زیرساخت‌های لازم برای ادامه کار هنرمندان وظیفه اصلی ما است چرا که مسئولیت تعریف شده بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد گسترده و حائز اهمیت است و با دستگاه‌های فرهنگی دیگر آمیخته شده که به همین دلیل باید وظایف مشخص شود تا کارها پیش برود.

ندایی اظهار داشت:بحث مالی نیز حائز اهمیت است که تمهیداتی در این زمینه توسط مسئولین و مجلس مبنای کار است و بحث هماهنگی با سایر دستگاه‌های فرهنگی و اقدام برای برطرف‌سازی نواقصات در حال حاضر برای حل مشکلات مربوطه اولویت اساسی است.

.

سید ناصر اسحاقی، مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل هم در این مراسم با تبیین عملکرد ۷ ساله خود، گفت: نیل به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی اساس کار فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوده و در این امر با همکاری کارکنان این اداره موفقیت‌های خوبی را برای استان اردبیل کسب کردیم.

وی با اعلام اینکه در طول ۷ سال خدمت در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، توانستیم رتبه استان را از رتبه پانزدهم به رتبه پنجم در سال ۹۶ و رتبه دوم در ارزیابی عملکرد سازمان امور استخدامی و طرح شهید رجایی ارتقا دهیم، ایمان به مجموعه و وجود خودباوری در خانواده بزرگ فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل را در پیشرفت امور مهم عنوان کرد و گفت: کارکنان این اداره امین ترین، مطمئن‌ترین و کارآمد ترین افراد در اجرا امور هستند.

وی افزود: در طول این سال‌ها ۱۴ رویداد بین المللی و بیش ۴۰ رویداد سراسری و منطقه‌ای کشوری در استان اردبیل اجرا شد که در اجرای این امور ثابت شد که این مرکز از ظرفیت بالایی برای اجرای رویدادهای بین المللی از جمله گفتگو و مناظرات رضوی برخوردار است.

اسحاقی عدم تمرکز را از اولویت‌های اساسی در فعالیت‌های خویش عنوان کرد و گفت: اکثر برنامه‌ها با اولویت شهرستان‌ها و نقاط دور افتاده از شمالی ترین نقطه از جمله شهر مرزی اصلاندوز و پارس آباد تا جنوبی ترین شهرها اعم از خلخال و هشجین و نیز مرکز استان و شهرهای مشگین شهرو گرمی برگزار شد.

وی بر گفتمان سازی قانونی و منطبق با آئین نامه و ضوابط با هنرمندان را اولویت اساسی در تسهیل امور این فعالان هنری عنوان کرد.

وی به فعالیت‌های عمرانی در این استان اشاره کرد و گفت: ساخت و ساز مجتمع‌های فرهنگی و هنری و تلاش برای حفظ آنها صورت گرفته که از جمله آنها در در نمین و عنبران مجتمع فرهنگی در حال ساخت بوده و امسال به بهره برداری می‌رسد و نظیر این مجموعه در شهرستان گرمی آماده بهره برداری است.

اسحاقی به ساخت تالار فرهنگی هنری مرکزی اشاره کرد و گفت: قسمت اعظم اعتبار ما برای احداث تالار مرکزی تدارک دیده شده که اکنون با بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال با ۴۵ درصد پیشرفت در حال ادامه کار است که در استاندار اردبیل از محل اعتبار توازن مبلغ ۲۵۰ میلیارد و از محل ماده ۵۶ نیز ۴۰۰ میلیارد ریال به این مجموعه اختصاص خواهد یافت.




نظرات کاربران