در حال بارگذاری ...
مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل خبرداد:

جشنواره تئاتر خلخال آغاز شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل از آغاز برگزاری جشنواره تئاتر خلخال با رعایت مسائل بهداشتی خبرداد.

به گزارش تئاتر اردبیل، عبدالله بحرالعلومی، مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اردبیل، با اشاره به اهمیت فعالیت شهرستانهای استان و تمرکززدایی فعالیتها از مرکز استان به شهرستانها و همچنین ارج نهادن به رویدادهای شهرستانی گفت: این دوره از جشنواره با حضور شش گروه نمایشی در بخش رقابتی و سه گروه نمایشی در بخش جنبی از ۲۹ مهر تا ۲ آبانماه در خلخال برگزار خواهد شد.

وی افزود: از مجموع  27متن نمایشی متقاضی حضور در این جشنواره،  22 اثر در بخش صحنه ای و 5 اثر در بخش خیابانی شرکت کرده اند و تنها ۳ متن غیر بومی بوده و  بقیه متون نمایشی شرکت کننده از آثار نویسندگان منطقه  جنوب استان اردبیل است.

غریب منوچهری معاون هنری اداره کل و رییس شورای سیاستگذاری جشنواره هم دراین باره، گفت: بدنبال انتشار فراخوان این جشنواره در بهمن ماه سال قبل و برگزاری کارگاههای آموزشی ۱۲ اثر در مرحله نمایشنامه خوانی این جشنواره با استفاده از ظرفیت مجازی در صفحه اختصاصی جشنواره مورد بازدید علاقمندان قرار گرفت.

رویا کاظمی، رییس فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان خلخال و دبیر جشنواره هم ، اظهار داشت: این جشنواره که قرار بود در اواخر تابستان سالجاری برگزار شود بدلیل شیوع ویروس کرونا با تاخیر دوماهه  و پس از رایزنی و اخذ  مجوز ستاد مقابله با کرونای شهرستان خلخال و رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی برگزار می شود.

وی افزود: نمایشها صرفا برای هیات داوری و تماشاگران محدود متشکل از نماینده گروههای شرکت کننده در سالن تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری فرهنگ خلخال به روی صحنه بروند. 

براساس تصمیم شورای سیاستگذاری جشنواره  و با توجه به محدودیت های موجود ناشی از بیماری ویروس کرونا اجرای عمومی این آثار و همچنین آثار شرکت کننده در بخش خیابانی جشنواره به وضعیت سفید کرونا و مجوز ستاد مقابله با کرونای شهرستان خلخال موکول شده است. قرار است نمایش برگزیده این جشنواره به طور مستقیم به جشنواره تئاتر استانی معرفی شود.




مطالب مرتبط

در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند
در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند

علی نصیریان، هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، در مراسم نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان اردبیل، تاکید کرد هنر همچون چشمه جوشانی است که هنرمندان باید از آن به بهترین شکل استفاده کنند و به دور از لذت‌گرایی مادی، در اعتلای ارزش‌ها، معنویت و اخلاق جامعه، گام‌های ...

|

نظرات کاربران