در حال بارگذاری ...
رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره تئاتر استانی اردبیل در نشست خبری:

ظرفیت تئاتر منطقه بالاست و باید تلاش‌ها بیشتر شود تا به جایگاهی در شان استان اردبیل برسیم

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی و رئیس شورای سیاستگذاری بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استانی اردبیل در نشست خبری با خبرنگاران، گفت: ظرفیت تئاتر منطقه بالاست و باید تلاش‌ها بیشتر شود تا به جایگاهی در شان استان اردبیل برسیم.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در استان اردبیل؛ عبدالله بحرالعلومی، مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی و رئیس شورای سیاستگذاری بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استانی اردبیل در نشست خبری  این رویداد تئاتری که با حضور اعضای شورای دبیری جشنواره  در محل سالن شهدای هنرمندان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل برگزار شد با اشاره به ظرفیت های بالای تئاتر استان و جایگاه ویژه تئاتر استان در کشور، گفت: ظرفیت تئاتر منطقه بالاست و باید تلاش‌ها بیشتر شود تا به جایگاهی در شان استان اردبیل برسیم.

وی با بیان اینکه عزم خوبی در عرصه هنر به ویژه بین هنرمندان تئاتر استان اردبیل داریم، افزود: با وجود محدودیت‌ها تلاش‌هایی صورت می‌گیرد که شایسته قدردانی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با اعلام اینکههنرمندان با کرامت الهی که به آنها عنایت شده است، توانسته‌اند تاکنون با همه دشواری‌ها هنر خود را عرضه کنند؛ حتی با وجود محدودیت‌ها و شرایط شیوع ویروس کرونا که فعالیت خطرهای خاص خود را دارد، کارها تعطیل نشد و امور به بهترین شکل پیش رفت، اظهار داشت: دولت نیز در این میان از موضوع غافل نبود و در حد توان تلاش کرد از جمله در قالب پرداخت تسهیلات حمایتی، هنرمندان را حمایت نمود.

رئیس شورای سیاستگذاری بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استانی اردبیل با بیان اینکه علیرغم شرایط کرونایی کشور، چراغ تئاتر اردبیل با همت هنرمندان روشن است، گفت: سلامتی هنرمندانی که با حضور جهادی و جانفشانی صحنه را خالی نگذاشتند و اجازه ندادند که چراغ تئاتر در شرایط کنونی خاموش شود، در برگزاری این جشنواره به جد مورد توجه قرار دارد و امیدواریم این ظرفیت را حفظ و ارتقا دهیم.

عبدالله بحرالعلومی  با اعلام اینکه ۱9 اثر از چهار شهرستان اردبیل، پارس‌آباد، خلخال و گرمی به دبیرخانه جشنواره بیست و هشتم فرستاده شده بود که در نهایت هفت اثر به مرحله نهایی راه یافته است، افزود: از این میان ۲ اثر برگزیده برای حضور در جشنواره بین‌المللی فجر برگزیده خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه های حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی از اصحاب فرهنگ و هنر، گفت: تا کنون در ۲ مرحله شاهد پرداخت تسهیلات حمایتی به متقاضیان متقاضیان این بخش بوده ایم.

مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی استان اردبیل، تصریح کرد: در مرحله نخست وامی با کارمزد ۱۸ درصد در اختیار واجدان شرایط قرار گرفت و در مرحله دوم وامی با کارمزد 4 درصد در نظر گرفته شده است و هنرمندان می‌توانند با نام‌نویسی در سامانه تحفه، در صورت احراز شرایط از آن استفاده کنند.

وی گفت: همچنین به حدود ۶۰ هزار نفر در سطح کشور در مجموع ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ۱۵ میلیون ریالی پرداخت شد که در سطح استان نیز حدود ۱۰۰ نفر از آن برخوردار شدند و روند پرداخت‌ها ادامه دارد.

بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استانی اردبیل با اجرای 7نمایش در حال برگزاری است.




نظرات کاربران