در حال بارگذاری ...

جشنواره تئاتر استانی اردبیل در یک نگاه

بیست و هشتمین دوره جشنواره تئاتر استانی اردبیل روزهای ۲۵تا ۲۸ آذر با حضور ۷ نمایش از شهرهای اردبیل، خلخال و پارس آباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از اردبیل؛ بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان اردبیل به دنبال ابلاغ شیوه نامه برگزاری جشنواره های تئاتر استانها از سوی اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت های متاثر از این وضعیت حاد و بحرانی، با تشکیل شورای سیاستگذاری مرکب از عبدالله بحرالعلومی، غریب منوچهری، محمد تقی اسماعیلی، احمد مسرت، ناصر رهنماآذر، کریم عظیمی ججین و علی دانش در 15 مهرماه  سال 99و با نظر اکثریت اعضا مقرر شد که جشنواره امسال به صورت غیر حضوری و از روی فیلم تئاتر‌های متقاضی، بررسی و داوری و نمایش‌های برگزیده به دبیرخانه سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر معرفی شود. نهاد برگزاری جشنواره انجمن هنرهای نمایشی استان انتخاب و دبیری این رویداد نیز به عهده شورای دبیری متشکل از رئیس و دو تن از هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی(محمد تقی اسماعیلی، احمد مسرت و علی دانش) انتخاب و با صدور احکام اعضای شورای سیاستگذاری و شورای دبیری دبیرخانه این جشنواره شروع به کار نموده و فراخوان در تاریخ 30 مهرماه منتشر شد. این فراخوان در دو نوبت تا 19 آذر ماه 99 تمدید شد.

تعداد 18 عنوان نمایش از شهرستان های گرمی، پارساباد، خلخال و اردبیل به دبیرخانه واصل و با انتخاب هیئت بازبینی و انتخاب آثار از سوی شورای دبیری در تاریخ های 21 و 22 آذرماه بازبینی و انتخاب اثار توسط هیئت بازبینی متشکل از  سعید نوریان، سید اصغر سعادت و کریم عظیمی ججین انجام و تعداد 7 عنوان نمایش جهت حضور در بخش رقابتی معرفی شدند. سیمرغ نوشته‌ی محمود مهدوی به کارگردانی اکبر صادقی کار گروه تئاتر فروغ از اردبیل، آقای رییس جمهور نوشته‌ی هلن خانزاده به کارگردانی یاشار منوچهری کار گروه تئاتر آران هنر از پارساباد، دیدن این نمایش جرم نیست نوشته‌ی کامران پورناجی به کارگردانی حسن رهنما آذر کار گروه تئاتر سایا از اردبیل، اگه بارون بزنه نوشته‌ی محسن طارمی کارگردانی گروهی کار گروه تئاتر سایا از اردبیل، ستاره هایی به رنگ تاول نوشته و کارگردانی فاطمه عظیمی از اردبیل، بودن در کمال نبودن نوشته و کارگردانی مجید برجعلیزاده از خلخال و پریشانی سوار بر باد تا بیکرانه ها نوشته‌ی رضا آشفته به کارگردانی محمد تقی خسروی از خلخال عناوین نمایش هایی بودند که در این جشنواره و در روزهای 25تا 27آذر به اجرا درآمدند. پریشانی سوار بر باد تا بیکرانه ها از شهرستان خلخال که برگزیده ششمین جشنواره تئاتر شهرستان خلخال بود، بدون مرحله بازبینی با توافق قبلی شورای سیاستگذاری به مرحله اصلی جشنواره راه یافته بود.

با حضور دکتر محمد سیمزاری، دکتر مهدی خلیل زاده، و رضا بهشتی به عنوان هیئت داوری جشنواره تعداد 7 عنوان نمایش در تاریخ های 25و26 و 27 آذر ماه 99 به رقابت پرداختند. فیلم این آثار با حضور هیئت داوران و کارگردان های شرکت کننده در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری فدک بر اساس جدول اعلامی، پخش و مورد ارزیابی قرار گرفت.

در طول برگزاری جشنواره کارگاه های آموزشی با موضوعات، «نقش تئاتر در تعالی اخلاق» توسط دکتر محمد سیمزاری»، «طراحی بیان برای بازیگری» توسط «دکتر مهدی خلیل زاده» ، « شناخت مفهوم بدن در بازیگری» توسط  رضا بهشتی و همچنین کارگاه آموزشی «دیدگاه های نوین کارگردانی در تئاتر جهان» به صورت آنلاین توسط «دکتر محمود رضا رحیمی» تشکیل و مورد استقبال علاقمندان قرار گرفت.

اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان اردبیل روز پنجشنبه 27 آذر 99 راس ساعت 48 در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری فدک با رعایت پروتکل های بهداشتی و با شرکت کنندگان محدود برگزار شد. در مراسم اختتامیه که با حضور عبدالله بحرالعلومی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل و تعدادی از پیشکسوتان و هنرمندان و گروه های شرکت کننده برگزار شد از خانواده های زنده یادان اکبر منصوری، کاظم صاحب، غلام حسین جلالی و میلاد حاجی زاده از هنرمندان فقید تئاتر شهرستان های اردبیل و پارس آباد تجلیل و با قرائت بیانیه و آرای داوران نمایش های ستاره هایی به رنگ تاول نوشته و کار خانم فاطمه عظیمی و «آقای رئیس جمهور» نوشته خانم هلن خانزاده و کارگردانی یاشار منوچهری انتخاب و به دبیرخانه سی و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی شدند.




مطالب مرتبط

در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند
در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند

علی نصیریان، هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، در مراسم نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان اردبیل، تاکید کرد هنر همچون چشمه جوشانی است که هنرمندان باید از آن به بهترین شکل استفاده کنند و به دور از لذت‌گرایی مادی، در اعتلای ارزش‌ها، معنویت و اخلاق جامعه، گام‌های ...

|

نظرات کاربران