در حال بارگذاری ...
مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل:

تئاتر هنری متعالی و با ارزش برای انتقال مفاهیم انسانی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل با صدور پیامی به مناسبت روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی با اعلام اینکه تئاتر، هنری متعالی و با ارزش برای انتقال مفاهیم انسانی است؛ از تلاش های قابل تحسین هنرمندان تئاتر استان اردبیل در ارتقا و شکوفایی تئاتر و توسعه فرهنگی استان قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از استان اردبیل، عبدالله بحرالعلومی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با صدور پیامی به مناسبت هفتم فروردین ماه؛ روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی، تئاتر را به عنوان هنری متعالی و با ارزش برای انتقال مفاهیم انسانی یاد کرد و از تلاش های قابل تحسین هنرمندان تئاتر استان اردبیل در ارتقا و شکوفایی تئاتر  و توسعه فرهنگی استان قدردانی کرد.

 در متن این پیام آمده است:

«تئاتر مجموعه‌ای از هنرهاست که شعر و داستان تا طراحی صحنه و فن بیان را شامل می‌شود و در نهایت جان بخشی به شخصیت نمایش، اوج هنر فعالان این عرصه را به منصه ظهور می‌رساند و جوانانی که در این موقعیت قرار گرفته‌اند باید آن را قدر بدانند و با بهره‌گیری از ظرفیت پیشکسوتان، برای ارتقای اندوخته‌ها در زندگی شخصی و هنری خود نیز تلاش کنند. هفتم فروردین ماه، بهانه و فرصتی است تا تلاش های هنرمندان سخت کوش این هنر ارزشمند مورد تکریم قرار گیرد.

هنرمندان این عرصه که با هدف ارتقای فرهنگ و توسعه فرهنگی جامعه، آثار فاخر نمایشی را تولید و برای مخاطبین اجرا می نمایند سعی در انتقال باارزش ترین و ماندگارترین پیام های انسانی دارند. بخصوص در طول یک سال گذشته که هنر تئاتر تحت تاثیر محدودیت های کرونایی بیشترین آسیب را دیده است ولی همچنان هنرمندان این عرصه و هنرمندان تئاتر استان اردبیل با تلاش های خود چراغ های صحنه های نمایش را روشن نگه داشتنه‌اند و از جایگاه والای هنر تئاتر پاسداری نموده اند.

برگزاری جشنواره ها، محافل، همایش ها و اجرای نمایش های مختلف در طول سال و ایجاد بستر و زمینه های مناسب برای رشد و پویایی این هنر پویا و جاوید؛ نشانه اعتبار ویژه و قداست این هنر است و تئاتر و هنرهای نمایشی استان اردبیل که ریشه در آیین های مذهبی و دینی بویژه تعزیه و نمایش های عاشورایی دارد، تئاتری ارزشمند و پویاست و تلاشگران این عرصه افرادی عاشق و پرتلاش هستند که جا دارد از تمامی این عزیزان به بهانه این روز ارزشمند تقدیر نموده و تلاش هایشان را ارج نهیم. امیدواریم که با همدلی و اتحاد و استفاده از نظرات و پیشنهادهای نخبگان فرهنگی و هنری در ارتقا و توسعه فرهنگی استان اردبیل قدمی کوچک برداشته باشیم.

عبدالله بحرالعلومی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل»




مطالب مرتبط

در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند
در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند

علی نصیریان، هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، در مراسم نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان اردبیل، تاکید کرد هنر همچون چشمه جوشانی است که هنرمندان باید از آن به بهترین شکل استفاده کنند و به دور از لذت‌گرایی مادی، در اعتلای ارزش‌ها، معنویت و اخلاق جامعه، گام‌های ...

|

نظرات کاربران