در حال بارگذاری ...
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری اردبیل:

عظیم اسدی قوی زیبای دریای اندیشه و قلم بود

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری در جمع هنرمندان تئاتر اردبیل و در یادمان زنده یاد عظیم اسدی، گفت: اسدی قوی زیبای دریای اندیشه و قلم بود.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از اردبیل، امیر رجبی، رئیس حوزه هنری استان در جمع هنرمندان و پیشکسوتان تئاتر اردبیل با گرامیداشت یاد و خاطره هنرمندان فقید استان، از زنده یادعظیم اسدی به عنوان یکی هنرمندان خوش نام اردبیلی یاد کرد و گفت: بر این همه ذکر خیر غبطه می‌خورم و کاش انسان به همین شکل دنیا را ترک کند.

وی با اعلام اینکه جز نیکی از زنده یاد عظیم اسدی نشنیدم و این ضمانتی برای رستگاری است، گفت: همه ما در صف ترک این دنیا هستیم و در اصل، خاصیت دنیا، فانی بودن آن است.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل، اظهار داشت: شاید به لحاظ عاطفی دشوار باشد اما همین یاد نیک آرامش می‌دهد. ما ایمان داریم که مرگ پایان  و فنا نیست بلکه گذر از این دنیا به دنیای دیگر است.

وی تصریح کرد: گرچه جامعه هنری این ضایعه را متحمل شده است، اما عظیم اسدی به دنیای باقی گذر کرده است.

محمد سیمزاری، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هم با بیان اینکه عظیم اسدی قوی زیبای دریای اندیشه و قلم بود، افزود: خیلی پیش‌تر از آنچه گفته می‌شود، در تئاتر اردبیل تاثیر گذاشت.

وی با اشاره به میزان تأثیرگذاری زنده یاداسدی در ئتاتر اردبیل، گفت: بعد از انقلاب، تئاتر ما در سردرگمی به سر می‌برد؛ از جمله افرادی که خط مشی ترسیم کرد، اسدی بود، در کنار داوود جلایی، حبیب‌زاده، خلیل زاده و ... که تئاتر اردبیل را تکان دادند.

 این هنرمند تئاتر، اظهار داشت: سنگینی ضایعه در گذشت عظیم اسدی، بیشتر در این است که در غربت کرونا و دور از وطن از بین ما رفت که حقش نبود.

ترابی همسر مرحوم اسدی هم با قدردانی از تلاش های مسئولین و هنرمندان استان اردبیل، گفت: عظیم معتقد بود که هنر نه خریدنی است و نه فروشی.

وی با اعلام اینکه زنده یاد اسدی کار خود و هنر خود را با هیچ چیز نمی‌سنجید، افزود: بارها از او خواستم دنبال درجه هنری و کارهایی از این قبیل برود، اما او اعتقادی به این مسائل نداشت.

 وی گفت: با گذشت زمان همه ما فراموش می‌شویم. این ارزش‌گذاری هنری را برای تسلی دل خود می‌خواهیم . همه می‌دانند هنر شغل او نبود و از این راه امرار معاش نمی‌کرد، اما خواهش من این است که جامعه هنری و مسئولان استانی با پشتیبانی‌های خود، ما را در این امر یاری‌گر باشند.




مطالب مرتبط

در نشست هماهنگی جشنواره تئاتر منطقه‌ای مغان مطرح شد

رویدادی برای ارتقاء فرهنگ شهرستان‌های بیله سوار، پارس آباد و گرمی
در نشست هماهنگی جشنواره تئاتر منطقه‌ای مغان مطرح شد

رویدادی برای ارتقاء فرهنگ شهرستان‌های بیله سوار، پارس آباد و گرمی

در نشست برنامه‌ریزی و هماهنگی بیست‌ودومین دوره جشنواره تئاتر منطقه‌ای مغان، این رویداد بسیار با اهمیت خوانده شد که فرهنگ عمومی شهرستان‌های بیله سوار، پارس آباد و گرمی را ارتقاء داده است.

|

پس از اجرا در جشنواره تئاتر فجر

نمایش «1320» در تالار شمس عطار اردبیلی اجرا شد
پس از اجرا در جشنواره تئاتر فجر

نمایش «1320» در تالار شمس عطار اردبیلی اجرا شد

هنرمندان گروه تئاتر باربد بیله سوار پس از اجرای نمایش«۱۳۲۰» در جشنواره های استانی، منطقه ای، بین المللی فجر و منطقه ای مرزداران، این اثر نمایشی را روزهای 12،13 و 14 اردیبهشت در تالار شمس عطار اردبیلی مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل اجرا کردند.

|

نگاهی به نمایش«تراس»

آینده مال خانه به دوش ها است
نگاهی به نمایش«تراس»

آینده مال خانه به دوش ها است

ابتدا تصور می کنیم که نمایشی در ارتباط با خانواده و یا عشق میان زن و مرد را خواهیم دید اما به زودی مشخص می شود که بحث تنها مربوط به خانواده نیست و مقوله ای است مربوط به تمام دنیا و ارائه یک کاریکاتور تلخی که هر کدام از ما لاجرم درون آن کاریکاتور هستیم والبته همراه «ملالی» که ...

|

نظرات کاربران