در حال بارگذاری ...
با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی اردبیل، صورت گرفت:

نشست هیئت مدیره، هیئت رئیسه و بازرس موسسه هنرهای نمایشی استان اردبیل

نشست هیئت مدیره، هیئت رئیسه و بازرس موسسه هنرهای نمایشی استان اردبیل با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از اردبیل، اولین نشست هیئت مدیره، هیئت رئیسه و بازرس موسسه هنرهای نمایشی استان اردبیل با حضور عبدالله بحرالعلومی، مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان در سالن شهدای هنرمند برگزار شد. در این نشست که سعید نوریان، معاون امورهنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان هم حضور داشت، سید رضی محمودی، رئیس هیئت مدیره موسسه هنرهای نمایشی اردبیل با گرامیداشت یاد و خاطره هنرمندان سفرکرده تئاتر استان، با ارائه گزارشی از انتخابات هیئت مدیره و هیئت رئیسه و بازرس موسسه، گفت: تقسیم و توزیع مسئولیت ها در هیئت مدیره بر اساس توافق و به صورت دوستانه و رفاقتی انجام شد و تاکید هیئت مدیره بر دوستی و رفاقت در انجام وظایف و اجرای برنامه هاست.

وی برنامه های موسسه هنرهای نمایشی استان را در بازه زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت اعلام کرد و افزود: رویکرد این موسسه بر این اصل استوار است که در همه برنامه ها و فعالیت ها؛ هیئت رئیسه، هیئت مدیره و بازرس موسسه در کنار هم باشند.

محمودی با بیان اینکه هیئت مدیره در پیشانی اقدامات است، اظهار داشت: حضور آقای بحرالعلومی که خود از هنرمندان و چهره های کشوری است و اخلاق مدار به عنوان مدیر کل در اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان و انتخاب و انتصاب سعید نوریان از هنرمندان و چهره های مورد اعتماد جامعه هنری استان در این مجموعه به عنوان معاون هنری و سینمایی و نیز هماهنگی و همدلی بین اعضای هیئت مدیره و هیئت رئیسه، فرصت مناسبی است تا از همه ظرفیت ها برای رشد و رونق تئاتر استان بهره بگیریم.

جاوید رخشانی مدیرعامل موسسه هنرهای نمایشی استان هم در این نشست با بیان اینکه طرح ها و ایده های خوبی برای تئاتر اردبیل داریم که انشاءالله با همراهی عزیزان و مشارکت هنرمندان و دستگاه های اجرایی شاهد تحقق آن خواهیم بود، گفت: تا پایان سال جاری، ایده ها و طرح های خود را در سه محور کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت اجرایی خواهیم کرد.

وی شادابی جامعه، تئاتر مردمی و رویکرد شادابی اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی را از اهم اولویت های موسسه هنرهای نمایشی استان عنوان کرد و با اعلام اینکه تئاتر برای مردم از اهمیت خاصی برخوردار است؛ تئاتر ارزشی، صیانت از ارزش های دینی، مقاومت و دفاع مقدس را محور دوم برنامه های موسسه عنوان کرد و افزود: مدیریت تعامل محیطی با هدف جلب حمایت از مدیران برای هنرمندان، محور سوم برنامه های موسسه هنرهای نمایشی استان تا پایان سال جاری است.

رخشانی با قدردانی از محمد تقی اسماعیلی، ناصر رهنماآذر و علی دانش برای پیگیری ثبت موسسه، با بیان اینکه این موسسه خارج از بدنه ارشاد نیست، بر ضرورت همراهی دستگاه های اجرایی برای رونق تئاتر استان تاکید کرد.

محمد تقی اسماعیلی، عضو هیئت رئیسه موسسه هنرهای نمایشی استان هم در این نشست با اعلام اینکه هنرمندان بیشتر نیازمند احترام و تکریم هستند، افزود: جای خوشحالی است که کسی سکان مدیریت اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان را بر عهده گرفته که از جنس هنر است و هنرمند را می شناسد.

وی با بیان اینکه انتصاب سعید نوریان که حضوری موثر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته و از صاحب قلمان و هنران  استان است، نشان دهنده توجه ویژه مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان به حوزه فرهنگ و هنر است، با ارائه گزارشی از اقدامات انجام یافته برای تشکیل موسسه و برگزاری مجمع عمومی، از برگزاری جشنواره تئاتر استانی به عنوان مهمترین رویداد نمایشی یاد کرد و خواستار حمایت بیشتر اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی و دستگاه های اجرایی از برنامه های تعالی بخش موسسه هنرهای نمایشی استان شد.

محمود مهدوی از اعضای هیئت مدیره هم در این نشست با بیان اینکه هنرمندان حاضر در این نشست از چهره های تاثیرگذار در تئاتر استان هستند و می توانند طرح ها و برنامه های خوبی را برای هنرمندان و گروه های نمایشی طراحی و اجرا کنند، خواستار توجه ویژه به موضوع جوایز جشنواره استانی شد و گفت: همه تئاتری ها به این جشنواره چشم دوخته اند و جوایز آن هم باید متناسب با شان هنرمندان باشد.

کریم عظیمی ججین از دیگر اعضای هیئت مدیره با اعلام اینکه مسائل و برنامه های مربوط به جشنواره تئاتر استانی در شورای سیاستگذاری جشنواره طرح و مورد بررسی قرار می گیرد، یک صدایی در تئاتر را مورد تاکید قرار داد و خواستار تجهیز سالن های نمایش، ایجاد پلاتو و سالن اختصاصی تئاتر و برگزاری رویدادهای تئاتری به صورت ملی در استان شد.

وی از حضور 23 گروه تئاتری در استان خبر داد و افزود: با این تعداد گروهی که در استان داریم، اگر این گروه ها کار کنند و همه گروه ها در زمینه تولید نمایش، فعال باشند، می توانیم برای همه سال برنامه داشته باشیم.

در ادامه این نشست علی دانش از اعضای هیئت مدیره، نادر مهدیلو از اعضای هیئت رئیسه و بهرام رجبعلی زاده، بازرس موسسه بر اهمیت برگزاری رویدادهای تئاتری، برگزاری نشست ها و کارگاه های آموزشی و تعامل بیشتر با دستگاه های اجرایی تاکید کردند.

 

 

 




مطالب مرتبط

در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند
در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند

علی نصیریان، هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، در مراسم نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان اردبیل، تاکید کرد هنر همچون چشمه جوشانی است که هنرمندان باید از آن به بهترین شکل استفاده کنند و به دور از لذت‌گرایی مادی، در اعتلای ارزش‌ها، معنویت و اخلاق جامعه، گام‌های ...

|

نظرات کاربران