در حال بارگذاری ...
به بهانه روز ملی سینما:

کلید پیشرفتی به نام سینما

ایران تئاتر_ سعید نوریان، سینما چون از تمامی هنر ها مایه می‌گیرد، به اندازه همه هنرها در انتقال مفاهیم نقشی حساس و چشمگیر دارد و در سایه این نقش ماندگار و حیاتی سینماست که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی این هنر را کلید پیشرفت کشور می دانند.

هنر بعنوان یک عطیعه و ودیعه الهی  و نماد بارز تعامل بشری در طول تاریخ از هرقوم و فرهنگ و زبانی، در همه اعصار و نسل ها است. این همان هدیه الهی به انسان هاست که با زبانی مشترک و همه فهم، انسان ها را به سوی فلاح و رستگاری و کمال و انسانیت رهنمون می سازد و در این میان  سینما با جاذبه های تصویری و کلامی منحصر بفردش به راحتی توانسته با مخاطب خود ارتباط برقرار نماید و سهمی مهم در همدلی و همراهی انسانها و تعمل فرهنگی ملل مختلف داشته باشد.

سینما چون از تمامی هنر ها  مایه می‌گیرد، به اندازه همه هنرها در  انتقال مفاهیم  نقشی حساس و چشمگیر دارد. تجسم صور خیال، روزگاری نه چندان دور از دسترس بسیاری از هنرها خارج بود. فناوری امروز خصوصا به مدد دیجیتال، تبدیل رویا و خیال را به تصویر میسر نموده است و این یکی از مزیت های سینما و دنیای شگفت آن است.

و در سایه این نقش ماندگار و حیاتی سینماست که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی  این هنر را  کلید پیشرفت کشور می دانند. اگر جایگاه و اهمیت این هنر به درستی تبیین و تدوین گردد، خواهیم دید که تا چه حد از این هنر، صنعت برای پیشبرد اهداف مقدس نظام  جمهوری اسلامی ایران می‌توان بهره برد. بدون شک سینمای ایران با پیروزی انقلاب اشکوهمنداسلامی تولدی دوباره یافته و در سایه تلاش سینماگران متعهد این آب و خاک مقدس  توانسته  قدر و ارزشی ویژه یافته  و به مدد تاسی از فرهنگ انسان ساز اسلام ناب محمدی (ع) و توجه به ارزشهای حاکم بر جامعه ایران اسلامی به سوی ایفای مسئولیت و رسالت خود در تبیین آرمان ها و افق های بلند سعادت و خوشبختی گام بردارد.

هنرمندان استان اردبیل هم حضوری موفق در سینما و تولید آثار فاخر سینمایی داشته و دارند. فرزندان شایسته تکریم استان اردبیل از همان سال های آغازین فعالیت های سینمایی در اردبیل و بخصوص در سال های بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، سهمی مهم در ارتقای سینما در استان و کشور داشته اند. حضور چهره های نامی از این استان در سینمای کشور، این دیار را در کانون توجه هنرمندان و هنردوستان قرار داده است. چهره هایی چون زنده یاد رسول ملاقلی پور، اکبر عبدی، فرهاد قائمیان، زنده یاد ولی الله مومنی، سیروس ابراهیم زاده، زنده یاد حسن جوهرچی، اتابک نادری، جمشید هاشم پور، بهنام تشکری، رحیم توفان، حجت قاسم زاده اصل، رضا جمالی، ژیلا شاهی، شهرام عبدلی، میر طاهر مظلومی، سعید بحرالعلومی، غلامرضا صیامی زاده، رهبر قنبری، نقی نعمتی، کریم عظیمی و ده ها چهره نامی دیگر که در دامان پر مهر اردبیل پرورش یافته اند، حضوری موفق در سینمای کشور دارند. 21 شهریور که به نام سینما نامگذاری شده است، فرصتی است تا تلاش های همه دلسوزان این هنر فخیم مورد تکریم قرار گیرد.




مطالب مرتبط

در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند
در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند

علی نصیریان، هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، در مراسم نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان اردبیل، تاکید کرد هنر همچون چشمه جوشانی است که هنرمندان باید از آن به بهترین شکل استفاده کنند و به دور از لذت‌گرایی مادی، در اعتلای ارزش‌ها، معنویت و اخلاق جامعه، گام‌های ...

|

نظرات کاربران