در حال بارگذاری ...
بادداشتی بر جشنواره خلخال

بهاری در پائیز برگ ریز هزار رنگ

ایران تئاتر، سعید نوریان؛ جشنواره تئاتر خلخال که بنیانش را به نیکی دوستان عزیز مان در سال ۸۴ بنا نهاده اند، اینک و در هفتمین دوره اش، شکوهی دیگر را به نمایش گذاشت. جشن بهار هفتم تئاتر خلخال، جانمایه اش عشق، مهر و ایثار بود. بهاری باشکوه در پائیز برگ ریز هزار رنگ که با تکریم بزرگان تئاتر خلخال، زنده یاد احمد منتخبی، روان شاد حامد فرجی، فقید سعید سیدصدرالدین دانیالی و زنده یاد مریم عمرانی آغاز و با اجرای گرم و دلنشین هنرمندان ساعی و هنر آفرین خلخال، به اختتامیه رسید.

کهن دیار خلخال در روزهای روشن آبان ماه سال 1400، بهارهفتمین جشنواره تئاتر منطقه ای خود را جشن گرفت. جشنی باشکوه و بهارانه که هنرمندان خلخال برایش سنگ تمام گذاشته اند. جشنواره تئاتر خلخال که بنیانش را به نیکی دوستان عزیز مان در سال 84 بنا نهاده اند، اینک و در هفتمین دوره اش، شکوهی دیگر را به نمایش گذاشت. جشن بهار هفتم تئاتر خلخال، جانمایه اش عشق، مهر و ایثار بود. بهاری باشکوه در پائیز برگ ریز هزار رنگ که با تکریم بزرگان تئاتر خلخال، زنده یاد احمد منتخبی، روان شاد حامد فرجی، فقید سعید سیدصدرالدین دانیالی و زنده یاد مریم عمرانی آغاز و با اجرای گرم و دلنشین هنرمندان ساعی و هنر آفرین خلخال، به اختتامیه رسید. هفتمین جشنواره تئاتر منطقه ای خلخال، فرصتی برای نکوداشت تلاش های ارزنده دوستان تئاتری و رونق دوباره تئاتر بام آبی آذربایجان است. خلخال و هنرمندانش اینک در سایه تدبیر و همت جدی مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان که خود از جنس هنرمندان است و دغدغه اش تعالی فرهنگ و هنر جای جای استان دارالارشاد اردبیل، مهیای میزبانی از گروه های نمایشی استان های شمالغرب کشور در هشتمین دوره برگزاری است. همت هنرمندان و گروه های نمایشی، مشارکت ارزنده بخش دولتی و خصوص و همراهی صادقانه مدیران فرهنگی و هنری استان و شهرستان و حضور تماشگران فهیم و با اخلاق خلخالی که برای اعتلای تئاتر خلخال، هنرمندانشان را به گرمی مورد در سالن مجتمع فرهنگی و هنری خلخال مورد استقبال خود قرار دادند و به تماشای نمایش های جشنواره نشستند، بستری فراهم کرد تا مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان در آئین اختتامیه این رویداد هنری و نمایشی، خلخال را میزبان جشنواره تئاتر منطقه ای کشور در سال 1401معرفی کند. این اقدام ارزنده و مبارک را به فال نیک می گیریم و برای برگزاری هشتمین دوره جشنواره تئاتر منطقه ای خلخال در سال آتی با حضور هنرمندان و گروه های نمایشی استان های زنجان، اردبیل، گیلان و آذربایجان شرقی لحظه شماری می کنیم.

حضور 9گروه نمایشی در هفتمین دوره این رویداد نمایشی و همت والای هنرمندان و همراهی تحسین برانگیز مدیران استاتی و شهرستانی، نوید بخش حرکت های متعالی برای شکوفایی تئاتر خلخال است. صمیمانه و به مصداق سپاس از مخلوق، سپاس از خالق مهربانی هاست، از جناب استاد دکتربحرالعلومی عزیز که با تدبیر اندیشه مندانه شان، شهرهای استان در برگزاری رویدادهای مهم فرهنگی،سینمایی و هنری سهم بزرگی را ایفا می کنند، عزیزان مان در اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان و اداره فرهنگ و ارشاداسلامی خلخال، موسسه وزین و ارزشمند هنرهای نمایشی استان و مدیرعامل و اعضای گرانقدر هیئت مدیره این موسسه، مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان خلخال بویژه خانم رویا کاظمی گرانقدر، اعضای ساعی و تلاشگر شورای سیاستگذاری و دوستان گلم در ستاد اجرایی جشنواره، دبیر ارزشمند جشنواره جناب اکبر صباحی عزیز، گروه های ارزشمند نمایشی خلخال و هنرمندان شایسته تکریم این دیار که هنر و مهرشان را به شایستگی تمام به نمایش گذاشتند و یکدلی و یک صدایی و یک رنگی شان را بر صحنه نمایش مجتمع فرهنگی و هنری خلخال ساری و جاری ساختند، یک دنیا سپاسگزارم. حضور تان در صحنه های نمایش مستدام و نام تان جاوید و مانا باد.




مطالب مرتبط

به بهانه حلول سال نو و روز جهانی تئاتر:

یادی از هنرمندانی که عشق را در صحنه ها جاری ساخته‌اند
به بهانه حلول سال نو و روز جهانی تئاتر:

یادی از هنرمندانی که عشق را در صحنه ها جاری ساخته‌اند

حلول دوباره خورشید بهاری و تقارن هفتمین روز بهار مهرآفرین با روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی، فرصتی دیگر برای تکریم هنرمندان سفرکرده ای است که هریک سهمی مهم در ارتقای تئاتر استان داشته و زمینه ارتقای آن را فراهم کرده اند.

|

در تالار ناظرزاده کرمانی:

مسئولان و هنرمندان تئاتر استان اردبیل به تماشای نمایش «1320» نشستند
در تالار ناظرزاده کرمانی:

مسئولان و هنرمندان تئاتر استان اردبیل به تماشای نمایش «1320» نشستند

امیر رجبی مدیر کل فرهنگ و ارشاداسلامی، سعید نوریان، آتش تقی پور، اتابک نادری، غریب منوچهری، الهه زحمتی و جمعی از هنرمندان تئاتر استان اردبیل با حضور در تالار استاد ناظرزاده کرمانی، نمایش«1320» را تماشا کردند.

|

در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند
در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند

علی نصیریان، هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، در مراسم نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان اردبیل، تاکید کرد هنر همچون چشمه جوشانی است که هنرمندان باید از آن به بهترین شکل استفاده کنند و به دور از لذت‌گرایی مادی، در اعتلای ارزش‌ها، معنویت و اخلاق جامعه، گام‌های ...

|

کاظم نظری در نشست با هنرمندان تئاتر استان اردبیل مطرح کرد

ضرورت تاسیس سازمان تئاتر
کاظم نظری در نشست با هنرمندان تئاتر استان اردبیل مطرح کرد

ضرورت تاسیس سازمان تئاتر

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی در نشست با هنرمندان تئاتر استان اردبیل با تاکید بر ضرورت تشکیل سازمان تئاتر، این موضوع را مطرح کرد که ایجاد این سازمان زمینه‌ساز حمایت از گروه‌های نمایشی شده و انسجام بیشتری به حوزه هنرهای نمایشی می‌دهد و می‌تواند در جذب اعتبارات بیشتر برای ...

|

نظرات کاربران