در حال بارگذاری ...
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل:

رسالت هنرمندان ترویج فرهنگ محبت و برادری است

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل در آئین اختتامیه جشنواره تئاتر استانی اردبیل، گفت: رسالت هنرمندان ترویج فرهنگ محبت و برادری است.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از اردبیل؛ رضا قاسمیان، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل در آئین اختتامیه بیست و نهمین دوره جشنواره تئاتر استانی اردبیل که در تالار شمس عطار اردبیلی مجتمع فرهنگی و هنری فدک  و با حضور جمع کثیری از هنرمندان و گروه های نمایشی، مسئولین استانی و نیز علاقه مندان به هنرهای نمایشی، برگزار شد، با قدردانی از تلاش های هنرمندان برای بیان آسیب های اجتماعی و تبیین و تکریم کرامت انسانی، گفت: هنرمندان، بخصوص اهالی تئاتر، مروجان محبت و کرامت در بین انسان‌ها هستند.

وی با بیان اینکه هنرمندان برای انجام این رسالت و ماموریت بزرگ و خطیر، باید ارزش‌های الهی و انسانی را ترویج کنند و در این راستا گام بردارند،  افزود: رسالت هنرمندان ترویج فرهنگ محبت و برادری است. سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل با بیان اینکه  همه حکومت‌های جهان به دنبال امنیت، رفاه و آزادی هستند، اظهار داشت: در کشور ما ۴۳ سال پیش انقلابی اتفاق افتاد که مفاهیم مرتبط با واژه‌های محبت و کرامت را ارتقا بخشید.

رضا قاسمیان،  خشونت و بی بندوباری را نتیجه چنین تفکر غیرارزشی توصیف کرد و گفت: مسئولیت هنرمندان در تقویت روحیه همگرایی، محبت و مودت در بین افراد جامعه زمینه‌ای را فراهم می‌آورد تا روابط سرد انسان‌ها به گرمی سوق یابد.

وی با اشاره به منشور استقلال فرانسه، افزود: واژه برادری ابتدا در آن ذکر شده بود اما مورد پیگیری قرار نگرفت، چرا که با اومانیسم سازگار نبود؛ زیرا آنها به دنبال جدایی انسان‌ها از یکدیگر با تمرکز بر فردگرایی، سلطه‌پذیری و حکومت‌پذیری بودند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل با بیان اینکه با وجود اینکه کره زمین روز به روز گرمتر می‌شود، انسان‌ها روز به روز سردتر می‌شوند، افزود: این امر، نتیجۀ از بین رفتن ارزش های معنوی و الهی در میان انسانها است.

وی با بیان اینکه هنرمندان و به خصوص اهالی تئاتر، بار مسئولیت خطیری را بر دوش می کشند و مسئولیت دارند نسبت به ترویج و تقویت محبت و کرامت بین انسانها گام بردارند، تاکید کرد: انسان‌ها اگر از معنا و معنویت خالی شوند، سردتر می‌شوند.

رضا قاسمیان دلیل عمده افسردگی و زندگی دور از جمع و سرد و بی روح غربی‌ها را بی توجهی به مفاهیم ارزشمند الهی و انسانی توصیف و بیان کرد: برخلاف نظام غرب در مکتب اسلام عبودیت جمعی به ویژه نماز مورد تاکید قرار گرفته تا انسان در برابر عظمت خالق تعظیم کرده و کرنش نشان دهد.

وی مأموریت هنرمندان را در جامعه اسلامی در نمایش حقیقی اصل مودت و محبت خطیر دانست و تصریح کرد: برخلاف نگاه پوچ و مادی گرایانه غرب همراه با تمایلات نفسانی به اصل هنر و معرفت انسانی در مکتب اسلام هنر پاک و ارزشی زمینه ساز اعتلای جامعه بشری شده و مفاهیم برادری و خواهری معنایی حقیقی پیدا می‌کند.

رضا قاسمیانبا اشاره به ضرورت حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر استان، گفت: مجموعه استانداری اردبیل با رویکرد جدید در کنار اهل فرهنگ و هنر است و از هر امکانی که در مجموعه دولت بتواند به این مهم کمک کند، با انبساط خاطر پشتیبانی خواهد شد که امید است از این ظرفیت، بیشترین استفاده صورت گیرد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل با قدردانی از تلاش های انجام یافته برای برگزاری جشنواره تئاتر استان، تصریح کرد: در کنار برگزاری چنین جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی و هنری ما از حضور هنرمندان استان در فستیوال‌های برون مرزی نیز حمایت می‌کنیم و تلاش مان بر این است تا استعدادها و توانمندی هنرمندان این استان به معنای واقعی ظهور و بروز یابد.




مطالب مرتبط

پس از اجرا در جشنواره تئاتر فجر

نمایش «1320» در تالار شمس عطار اردبیلی اجرا شد
پس از اجرا در جشنواره تئاتر فجر

نمایش «1320» در تالار شمس عطار اردبیلی اجرا شد

هنرمندان گروه تئاتر باربد بیله سوار پس از اجرای نمایش«۱۳۲۰» در جشنواره های استانی، منطقه ای، بین المللی فجر و منطقه ای مرزداران، این اثر نمایشی را روزهای 12،13 و 14 اردیبهشت در تالار شمس عطار اردبیلی مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل اجرا کردند.

|

با میزبانی شهروندان اردبیلی و خلخالی: (((زمان اجرا)))))

نمایش«اخته» در پلاتوی استاد نجفلو و مجتمع فرهنگی و هنری خلخال اجرا شد
با میزبانی شهروندان اردبیلی و خلخالی: (((زمان اجرا)))))

نمایش«اخته» در پلاتوی استاد نجفلو و مجتمع فرهنگی و هنری خلخال اجرا شد

شهروندان اردبیلی و خلخال در پلاتوی استاد نجفلوی مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل و سالن نمایش مجتمع فرهنگی و هنری خلخال برای شهروندان اردبیلی و خلخالی اجرا شد.

|

گفت‌و‌گو با کارگردان برگزیده جشنواره تئاتر استان اردبیل

احیای جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای؛ زمینه‌ساز ارتقای آثار استان‌ها
گفت‌و‌گو با کارگردان برگزیده جشنواره تئاتر استان اردبیل

احیای جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای؛ زمینه‌ساز ارتقای آثار استان‌ها

ابراهیم عادل‌نیا، نویسنده و کارگردان نمایش «اخته» که به عنوان برگزیده جشنواره تئاتر استانی اردبیل در بخش صحنه‌ای به جشنواره مناطق کشور راه‌پیدا کرده‌ است، با اشاره به برگزاری منظم و باشکوه جشنواره تئاتر استانی، احیای دوباره جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای و تاثیر و نقش آن ...

|

در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند
در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند

علی نصیریان، هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، در مراسم نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان اردبیل، تاکید کرد هنر همچون چشمه جوشانی است که هنرمندان باید از آن به بهترین شکل استفاده کنند و به دور از لذت‌گرایی مادی، در اعتلای ارزش‌ها، معنویت و اخلاق جامعه، گام‌های ...

|

نظرات کاربران