در حال بارگذاری ...
پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی اردبیل به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی

تئاتر هنری انسانی و مانا

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی اردبیل با گرامیداشت روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی، از تئاتر به عنوان هنری انسانی و مانا یاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از اردبیل؛ عبداله بحرالعلومی، مدیر کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل با صدور پیامی، ضمن تبریک روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی، تلاش های ارزنده هنرمندان افتخارآفرین استان را در اعتلای نمایش و تولید و اجرای نمایش در شهرهاى مختلف استان را مورد تکریم و تحسین قرار داد.
در این پیام آمده است:
"تئاتر، هنری والا و ارزشمند است که در میان هنرها از ارزش و قداست خاصی برخوردار است و همین جایگاه ویژه تئاتر است که از آن به عنوان هنری انسانی و مانا یاد می شود. تئاتر، مایه سعادت و رستگاری است و به جهت نقش و رسالتی که دارد، در انتقال مفاهیم ارزشی و انسانی نقشی بی بدیل را ایفا می کند. روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی، فرصتی است مناسب برای تکریم تلاش‌های ماندگار هنرمندان صادقی که با جان‌مایه عشق و ایمان بر نقش ها جان می بخشند و فروغ و شکوه صحنه‌های نمایش را به نمایش می‌گذارند. تقارن هفتمین روز از فصل رنگ‌ها و نشانه‌ها را با روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی را به فال نیک گرفته و ضمن ادای احترام به شهدای هنرمند که اوج عشق و ارادت‌شان به این آب و خاک و نظام مقدس را در هشت سال دفاع مقدس و صیانت از حریم ولایت و حرم اهل‌بیت علیهم‌السلام، مرزها و جان مردم این سامان، به زیبایی تمام به نمایش گذاشتند و به فوز عظیم شهادت نائل شدند، یاد و خاطره هنرمندان فقید تئاتر استان را که هر یک سهمی مهم در اعتلای هنر نمایش استان داشتند، گرامی داشته و از همه هنرمندان و گروه‌های نمایشی و نیز آحاد مختلف مردم استان که با مشارکت و همراهی شایسته‌شان، روزهای خاطره انگیزی را برای تئاتر استان در سال 1400 خلق کردند، قدردانی می کنم. تئاتر استان اردبیل در سال 1400 با لحظه‌های ناب و خاطره‌انگیزی همراه بود. علیرغم محدویت‌های ناشی از شیوع ویروس منحوس کرونا، هنرمندان تئاتر استان با تولید و اجرای نمایش و حضور در رویدادهای مهم نمایشی کشور، لحظات نمایشی کم نظیری را در صحنه‌های نمایش شهرهای مختلف  استان، رقم زدند و ضمن رونق بخشی به اجراهای عمومی و جلب همراهی‌های مردم هنر دوست استان، جشنواره‌های تئاتر استانی، منطقه‌ای مغان، منطقه‌ای خلخال و منطقه‌ای مشگین‌شهر را به زیبایی تمام برگزار کردند. هنرمندان تئاتر استان در سال 1400 و در کنار این موفقیت‌ها و سربلندی‌ها، هجرت ناباورانه عظیم اسدی، موسی اصغرزاده و محمدحسین اجارودی را به ماتم نشستند و در حالیکه خود را  برای برگزاری روز جهانی تئاتر در سال 1401 آماده و مهیا می کردند، در سوگ استاد شفیع خلیل زاده، جامه سیاه بر تن کردند و در فراغش اشک ماتم ریختند.
برای همه تلاشگران این هنر مانا و ماندگار بهترین ها را آرزومندم و امیدوارم سال جدید، سال فروغ پرشکوه تئاتر استان باشد.

 




مطالب مرتبط

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل به مناسبت روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی

تئاتر؛ هنری تاثیرگذار در ارتقای فرهنگی جامعه
پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل به مناسبت روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی

تئاتر؛ هنری تاثیرگذار در ارتقای فرهنگی جامعه

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی اردبیل با گرامیداشت روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی، از تئاتر به عنوان هنری تاثرگذار در ارتقای فرهنگی جامعه یاد کرد.

|

در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند
در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند

علی نصیریان، هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، در مراسم نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان اردبیل، تاکید کرد هنر همچون چشمه جوشانی است که هنرمندان باید از آن به بهترین شکل استفاده کنند و به دور از لذت‌گرایی مادی، در اعتلای ارزش‌ها، معنویت و اخلاق جامعه، گام‌های ...

|

نظرات کاربران