در حال بارگذاری ...
مدیر کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل خبر داد:

اجرای رایگان طرح آموزش هنر در شهرهای استان اردبیل

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل از اجرای طرح آموزش، هنر به صورت رایگان در ۹شهر استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از استان اردبی؛ عبدالله بحرالعلومی، مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل با اعلام اینکه طرح آموزش رایگان هنر در راستای شعار تحول و عدالت محوری دولت سیزدهم و برنامه های وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در مناطق مرزی و کمتر توسعه یافته کشور برگزار می شود، گفت: توسعه اقتصاد هنر و کسب و کارهای فرهنگی و هنری و صیانت از هنرهای ملی، بومی و محلی از اهداف مهم اجرای طرح آموزش رایگان مهارت های مختلف هنری در مناطق محروم، کمتر توسعه یافته و مرزی است.

وی با بیان اینکه کلیه برنامه های آموزشی  این طرح بدون دریافت هزینه و کاملا رایگان خواهد بود، افزود: در مرحله دوم این طرح، هنرمندان و علاقه مندان به هنر در استان های آذربایجان شرقی, خراسان رضوی, کرمان, گلستان, کردستان, کرمانشاه, همدان, اردبیل, چهارمحال و بختیاری فرصت بهره مندی از این طرح نصیب شان شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل با اعلام اینکه این طرح در 30 رشته مختلف مهارتی و هنری برگزار می شود، اظهار داشت: طرح آموزش رایگان هنری در شهرهای گیوی، خلخال، گرمی، نیر، نمین، بیله سوار و پارس آباد برگزار می شود.
وی با اعلام اینکه کلیه هنرمندان و علاقمندان به هنر می توانند از طریق طریق سامانه http://amoozesh.azmoonehonar.ir برای حضور و شرکت در دوره های آموزشی این طرح ثبت نام کنند، افزود: برنامه آموزشی این طرح بر اساس نوع مهارت و تعداد متقاضی به صورت حضوری و یا آموزش از راه دور (آنلاین) خواهد بود و به کلیه شرکت کنندگان در این طرح، مدرک رسمی و گواهی نامه پایان دوره اعظا خواهد شد.

بحرالعلومی تصریح کرد: جاماندگان از ادامه تحصیل در دوره متوسطه با شرکت در این دوره ها و پس از کسب مهارت لازم می توانند در آزمون های ادواری ثبت نام و شرکت نموده و در صورت قبولی، گواهینامه مهارتی دریافت نمایند و جهت اخذ دیپلم کار و دانش به وزارت آموزش و پرورش ارائه کنند.

وی افزود: همه هنرمندان و علاقه مندان به هنر در این هفت شهر استان اردبیل تا 27 اردیبهشت فرصت دارند تا در این طرح نام نویسی کنند.




مطالب مرتبط

در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند
در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند

علی نصیریان، هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، در مراسم نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان اردبیل، تاکید کرد هنر همچون چشمه جوشانی است که هنرمندان باید از آن به بهترین شکل استفاده کنند و به دور از لذت‌گرایی مادی، در اعتلای ارزش‌ها، معنویت و اخلاق جامعه، گام‌های ...

|

نظرات کاربران