در حال بارگذاری ...
در دومین روز از جشنواره تئاتر رضوی:

سالن اصلی تئاتر شهر تبریز از نمایش«شاه اسماعیل» میزبانی کرد

گروه تئاتر مغان هنر پارس آباد، نمایش«شاه اسماعیل» را در دومین روز از جشنواره تئاتر رضوی به صحنه برد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از اردبیل؛ هنرمندان گروه تئاتر مغان هنر پارس آباد، در دومین روز از پانزدهمین دوره جشنواره تئاتر رضوی، نمایش«شاه اسماعیل» نوشته علی حسن زاده را با کارگردانی غریب منوچهری در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر تبریز به روی صحنه بردند.

در این نمایش، علی محمدزاده، سولماز ندایی، نسرین هوشیار، امیرعلی عالش‌زاده، محسن وظیفه، محمدرزمی، توحید قهرمانی، مسلم بایرامی، بهمن محیطی، علی خان زاده و حامد اسکندرزاده ایفای نقش کردند و عباس جاهد، حسن جباری، مریم ندایی، هومن روحی، شاهین رمضانپور و پریسا عطایی نیز در اجرای این تئاتر همراهی داشته اند. افزون بر این فرشید سلامت در بخش صدا، مسلم بایرامی دستیار کارگردان و برنامه ریز، لیلا ندایی طراح لباس یاشار هاشمی تنظیم موسیقی و آواز ، یاشار منوچهری طراح نور و ساخت تیزر، حسین آزاد طراح پوستر، رستم سروری طراح بروشور، محمدرضا نریمان، زین العابدین بری به عنوان دستیاران صحنه فعالیت داشته اند.

همچنین در موسیقی این نمایش محمدرضا عرفانی/ کمانچه، امین موسوی/ تار و بهمن محیطی/ قوپوز را نواخته اند. رقیه دادرس و هاجر پناهی دستیاران لباس، سعید فتاحی چهره پرداز حسن جباری و توحید نوری ساخت اکساسوار و محمد منوچهری عکاسی از این نمایش را بر عهده دارد.

 این نمایش روایتگر موقعیت دشوار شاه اسماعیل برای مقابله با دولت عثمانی است. پانزدهمین دوره جشنواره تئاتر رضوی در روزهای شانزدهم تا نوزدهم خرداد با اجرای دوازده نمایش از استانهای آذربایجان‌شرقی، اردبیل، مرکزی، کرمانشاه، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان‌غربی و البرز در شهر تبریز برگزار شده است.. کوروش زارعی، سعید اسدی و فرزاد تقی‌لر، داوران این دوره از جشنواره تئاتر رضوی هستند.

 

 

 




مطالب مرتبط

در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند
در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند

علی نصیریان، هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، در مراسم نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان اردبیل، تاکید کرد هنر همچون چشمه جوشانی است که هنرمندان باید از آن به بهترین شکل استفاده کنند و به دور از لذت‌گرایی مادی، در اعتلای ارزش‌ها، معنویت و اخلاق جامعه، گام‌های ...

|

نظرات کاربران