در حال بارگذاری ...
شکوهی دیگر:

درخشش هنرمندان تئاتر اردبیل در جشنواره تئاتر رضوی

هنرمندان تئاتر استان اردبیل با درخشش در پانزدهمین دوره جشنواره تئاتر رضوی و کسب جوایز ارزشمند این رویداد تئاتری، راهی جشنواره های فجر و صاحبدلان شدند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از اردبیل، موزه تاریخی قاجار تبریز در نوزدهمین روز از خرداد 1401 و در آئین اختتامیه پانزدهمین دوره جشنواره تئاتر رضوی، شاهد درخشش هنرمندان تئاتر استان اردبیل در بخش های مختلف این جشنواره بود. در این مراسم که همزمان با دهه فرخنده کرامت و در آستانه میلاد باسعادت حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) با حضور مدیران اجرایی کشوری و استانی و نیز هنرمندان و گروه های نمایشی برگزار شد، هنرمندان تئاتر استان اردبیل ضمن راه یابی به جشنواره بین المللی تئاتر فجر و جشنواره سراسری تئاتر صاحبدلان، 9جایزه و رتبه ارزشمند این جشنواره را به خود اختصاص دادند. براساس رای هیات داوران؛ «محمدرضا عرفانی» جایزه  بهترین موسیقی جشنواره را برای موسیقی نمایش «سیمرغ» کسب کرد و فیاض بهرام به عنوان نفر برگزیده بخش طراحی پوستر و بروشور برای نمایش «سیمرغ» مورد تجلیل قرار گرفت. لیلا ندایی به عنوان نفر برگزیده بخش طراحی لباس برای نمایش «شاه اسماعیل» معرفی شد و داور فرمانی برای بازی در نمایش«سیمرغ» جایزه رتبه دوم بازیگری مرد را به خود اختصاص داد. پریسا صدایی آذر و اکبر صادقی با دریافت تندیس جشنواره به عنوان بازیگر اول زن و مرد جشنواره انتخاب و مورد تجلیل قرار گرفتند. در بخش نمایشنامه نویسی، علی حسن زاده با دریافت تندیس جشنواره برای نگارش نمایش نامه«شاه اسماعیل» اول شد و محمود مهدوی هم برای نگارش نمایش نامه«شاه اسماعیل» به عنوان نویسنده دوم جشنواره معرفی شد. هیئت داوران با اعطای تندیس جشنواره، اکبر صادقی، کارگردان نمایش«سیمرغ» را به عنوان کارگردان اول این دوره از جشنواره تئاتر رضوی معرفی کرد و غریب منوچهری برای کارگردانی نمایش«شاه اسماعیل» جایزه رتبه دوم کارگردانی را کسب کرد.

همچنین براساس رای هیات داوران نمایش های«سیمرغ» نوشته محمود مهدودی و کار اکبر صادقی و «شاه اسماعیل» نوشته علی حسن زاده و کار غریب منوچهری از استان اردبیل به عنوان نمایشهای برگزیده این جشنواره به جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی شدند. در این مراسم، نمایش های «سیمرغ»، «شاه اسماعیل و « قایم بدون شک» از استان های اردبیل و کرمانشاه  به عنوان منتخبین این جشنواره  به دبیرخانه جشنواره تئاتر صاحبدلان معرفی شدند.




مطالب مرتبط

در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند
در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند

علی نصیریان، هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، در مراسم نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان اردبیل، تاکید کرد هنر همچون چشمه جوشانی است که هنرمندان باید از آن به بهترین شکل استفاده کنند و به دور از لذت‌گرایی مادی، در اعتلای ارزش‌ها، معنویت و اخلاق جامعه، گام‌های ...

|

نظرات کاربران