در حال بارگذاری ...
در آستانه برگزاری جشنواره نمایش کودک و نوجوان:

مدیرکل فرهنگ و ارشادا سلامی اردبیل به تماشای تمرین نمایش «آی تک» نشست

مدیر کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل با حضور درپلاتوی استاد اسماعیل صدقیانی مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل، در جریان تمرین و آماده سازی نمایش«آی تک» قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از اردبیل؛ در آستانه برگزاری بیست و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی نمایش کودک و نوجوان همدان، عبدالله بحرالعلومی، مدیر کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل با حضور درپلاتوی استاد اسماعیل صدقیانی مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل، در جریان آخرین مراتحل تمرین و آماده سازی نمایش«آی تک» برای حضور در این رویداد نمایشی قرار گرفت. سعید نوریان، معاون امورهنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان و نیز نادر مهدیلو و علی دانش از  پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر استان، عبدالله بحرالعلومی را در تماشای تمرین این نمایش همراهی کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل در پایان تمرین نمایش«آی تک»، ضمن آرزوی موفقیت و درخشش برای هنرمندان اردبیلی و گروه اجرایی این نمایش در بیست و هفتمین دوره جشنواره بین المللی نمایش کودک و نوجوان، حضور هنرمندان و گروه های نمایشی استان در رویدادهای تئاتری را در تقویت تئاتر استان تاثیرگذار عنوان کرد و با اعلام اینکه حضور موفقیت آمیز هنرمندان در این جشنواره ها در معرفی ظرفیت ها و توانمندی های هنرمندان و گروه های نمایشی موثر و سازنده است، بر ضرورت تولید و اجرای آثار نمایشی برگرفته از فرهنگ و آئین ها و باورهای دینی منطقه تاکید کرد.

 نمایش«آی تک» را فاطمه برمال نوشته و کارگردانی کرده و یلدا یوسفیان در آن ایفای نقش می‌کند. این نمایش داستان شاهزاده ای به نام آی تک است که با خودخواهی می خواهد به آنچه دوست دارد، برسد. او آخرین خواسته اش را دست نیافتنی می بیند و از یاشار برای رسیده به خواسته اش کمک می گیرد. یاشار به او می فهماند که هر چیزی جایگاهی دارد و باید مورد احترام قرار گیرد.

نمایش«آی تک» در بخش کودک بیست و هفتمین دوره جشنواره بین المللی نمایش کودک و نوجوان همدان حضور دارد.

 




مطالب مرتبط

در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند
در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند

علی نصیریان، هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، در مراسم نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان اردبیل، تاکید کرد هنر همچون چشمه جوشانی است که هنرمندان باید از آن به بهترین شکل استفاده کنند و به دور از لذت‌گرایی مادی، در اعتلای ارزش‌ها، معنویت و اخلاق جامعه، گام‌های ...

|

نظرات کاربران