در حال بارگذاری ...
...

با استقبال کم نظیر مردم:

7 نمایش خیابانی در پیاده راه اسفریس اردبیل اجرا شدند

شهروندان اردبیلی و میهمانان تابستانی این شهر از اجرای ۷ نمایش خیابانی در جشنواره تئاتر خیابانی اویان به گرمی و نشاط استقبال کردند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از اردبیل،  همزمان با شب عید غدیر خم و جشن های دهه ولایت و امامت و در سومین روز از برگزاری جشنواره استانی تئاتر خیابانی اویان، نمایش های«من نمی خواهم آدم خوبی باشم»، « گمشده»، «ترسه یول، «ساز بی ساز»، «سوسموش لاله»، «نوشدارو قبل از مرگ سهراب» و « اندراحوالات تخم مرغ و خانواده اش»از  شهرهای اردبیل، خلخال، مشگین شهر  و پارس آباد در پیاده راه اسفریس شهر اردبیل با استقبال کم نطیر شهروندان اردبیلی و میهمانان تابستانی این شهر اجرا شدند. این نمایش ها که پیش از این در شهرهای مختلف استان اجرا شده بودند، در این روز مورد قضاوت و داوری عباس شاهد محمدزاده، سید رضی محمودی و شاهد مجتهد زاده، داوران این جشنواره قرار گرفتند.

نمایش «من نمی خواهم آدم خوبی باشم» از اردبیل را مجید حاتمی نوشته و سینا نوروزی کارگردانی کرده است و تنها بازیگر آن هم سینا نوروزی بود.
حسن ملکی هم نمایش«گمشده» را با بازی هنرمندان تئاتر اردبیل، فرهاد توفان، حسن رهنماآذر و کاظم هاشم زاده اجرا کرد. این نمایش را، حسن ملکی نوشته است.
نمایش«ساز بی ساز» را هنرمندان مشگین شهری با نویسندگی و کارگردانی کاظم جهانگیرزاده و با بازی ساسان خانعلی زاده، مهدی احدی، هادی لایق، فریبا عطایی و پانیذ جهانگیرزاده اجرا کردند.
 نمایش «ترسه یول» از شهر خلخال هم با نویسندگی، کارگردانی و بازیگری شیرزاد عسگری به اجرا درآمد و نمایش«سوسموش لاله» نوشته ولی توران با کارگردانی بهمن محیطی و بازی بهمن محیطی و محسن باقر اوغلی  از همین شهر اجرا شد.
هنرمندان شهرمرزی پارس آباد هم در این روز، نمایش های«نوشدارو قبل از مرگ سهراب» و «اندر احوالات تخم مرغ و خانواده اش» را اجرا کردند. این نمایش ها را مهدی صالحیار از هنرمندان تئاتر آذربایجان شرقی نوشته است که توسط یاشار هاشمی و محمد رزمی کارگردانی شده است. برای نمایش«نوشدارو قبل از مرگ سهراب»، محمد رزمی، مجید مصدق، حسین پناهی و محسن وظیفه بازی کردند و محمد رزمی و مجید مصدق  هم برای نمایش«اندراحوالات تخم مرغ و خانواده اش» ایفای نقش کردند.
جشنواره استانی نمایش های خیابانی اویان به همت اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل و با مشارکت و همراهی دستگاه های اجرایی استان و موسسه فرهنگی و هنری فریاد کیمیای هنر با هدف کاهش آسیب های اجتماعی و همزمان با جشن های دهه فرخنده امامت و ولایت از 23تا 27 تیرماه در شهرهای اردبیل، خلخال، مشگین شهر و پارس آباد برگزار شده است.