در حال بارگذاری ...

برگزیدگان جشنواره استانی تئاتر خیابانی اویان مورد تجلیل قرار گرفتند

آئین اختتامیه جشنواره استانی تئاتر خیابانی اویان برگزار و برگزیدگان این جشنواره مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از اردبیل، با برگزاری مراسمی در  نگارخانه ختایی مجموعه فرهنگی و تاریخی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی،  جشنواره استانی تئاتر خیابانی اویان با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

هیئت داوران این جشنواره مرکب از عباس شاه محمدزاده،سیدرضی محمودی و شاهد مجتهد زاده با قدردانی از مهدی صالحیار نویسند نمایش‌های«اندراحوالات تخم مرغ و خانواده‌اش» و «نوشدارو قبل از مرگ سهراب»،با هدف حمایت از نویسندگان بومی استان،با اهدای دیپلم افتخار و تندیس جشنواره،شیرزاد عسگری از خلخال را برای نگارش نمایش «ترسه یول»،به عنوان نویسنده برتر جشنواره اعلام کرد و کاظم جهانگیرزاده نویسنده نمایش «ساز بی ساز» از مشگین شهر و حسن ملکی نویسنده نمایش «گمشده» از اردبیل به ترتیب دوم و سوم شدند.

در بخش کارگردانی،دیپلم افتخار و تندیس جشنواره به شیرزاد عسگری از خلخال را برای کارگردانی نمایش «ترسه یول»،به عنوان کارگردان اول جشنواره اعطاء شد و کاظم جهانگیرزاده کارگردان نمایش «ساز بی ساز» از مشگین شهر و حسن ملکی کارگردان نمایش «گمشده»از اردبیل به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم این بخش را به خود اختصاص دادند.

در بخش بازیگری مرد،هیئت داوران جشنواره با اهدای دیپلم افتخار و تندیس جشنواره،فرهاد طوفان بازیگر نمایش «گمشده» از اردبیل را به عنوان برترین بازیگر این جشنواره معرفی کرد. در این بخش،شیرزاد عسگری بازیگر نمایش «ترسه یول» از خلخال دوم شد و جایزه رتبه سوم بازیگری مشترکا" به سامان خانعلی زاده بازیگر «ساز بی ساز» از مشگین شهر و محمد رزمی بازیگر نمایش «اندر احوالات تخم مرغ و خانواده‌اش» از پارس آباد تعلق یافت. در این بخش حسن رهنماآذر و سینا نووروزی از اردبیل برای بازی در نمایش‌های «گمشده» و «من نمی‌خواهم آدم خوبی باشم» لوح تقدیر دریافت کردند.

در بخش بازیگری همچنین کاظم هاشم زاده برای بازی در نمایش «گمشده» از اردبیل و فریبا عطایی و پانیذ جهانگیرزاده برای بازی در نمایش «ساز بی ساز» از مشگین شهر به خاطر همراهی با گروه‌های نمایشی مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفتندو

فیاض بهرام برای طراحی آفیش و بروشور نمایش «نوشدارو قبل از مرگ سهراب» از پارس آباد،جایزه بخش طراحی آفیش و بروشور این جشنواره را به خود اختصاص داد و در بخش موسیقی هم با تقدیر از بهمن محیطی برای موسیقی نمایش «سوسموش لاله» از خلخال،هادی صالح زاده برای موسیقی نمایش «ساز بی ساز» از مشگین شهر به عنوان برگزیده بخش موسیقی معرفی شد. در بخش طراحی لباس هم،شیرزاد عسگری با نمایش «ترسه یول» از خلخال به عنوان برگزیده مورد تجلیل قرار گرفت و از یاشار هاشمی هم با نمایش «نوشدارو قبل از مرگ سهراب» از پارس آباد تقدیر شد.

هیئت داوران جشنواره، سه نمایش«ترسه یول» از خلخال،«ساز بی ساز» از مشگین شهر و «گمشده» از اردبیل را برای اجرای عمومی در شهرهای مختلف استاد به اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان پیشنهاد کرد.




مطالب مرتبط

در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند
در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند

علی نصیریان، هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، در مراسم نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان اردبیل، تاکید کرد هنر همچون چشمه جوشانی است که هنرمندان باید از آن به بهترین شکل استفاده کنند و به دور از لذت‌گرایی مادی، در اعتلای ارزش‌ها، معنویت و اخلاق جامعه، گام‌های ...

|

نظرات کاربران