در حال بارگذاری ...
با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی و اشخاص حقیقی و حقوقی:

شورای سیاستگذاری جشنواره تئاتر استانی اردبیل تشکیل جلسه داد

اولین نشست شورای سیاستگذاری دوره سی ام جشنواره تئاتر استانی اردبیل با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان و اشخاص حقیقی و حقوقی شورا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از اردبیل، اولین نشست شورای سیاستگذاری بسی امین دوره جشنواره تئاتر استانی با حضور عبدالله بحرالعلومی، مدیر کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل و اعضای این شورا بر اساس شیوه نامه جشنواره های تئاتر استانی که توسط اداره کل هنرهای نمایشی ارسال شده است، برگزار شد.

در این نشست، عبداله بحرالعلومی، مدیر کل فرهنک و ارشاد اسلامی استان اردبیل با گرامیداشت ایام سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، جشنواره تئاتر استان استانی را مهم‌ترین و معتبر‌ترین جشنواره در سطح استان اعلام کرد و با بیان اینکه 29 دوره این جشنواره بافراز و فرود های بسیاری در این استان اجرا شده است، این جشنواره را محلی برای معرفی و نمایش توانمندی های نمایشی هنرمندان و گروه های نمایشی استان  عنوان کرد. وی با اعلام اینکه عدالت فرهنگی و تمرکززدایی فعالیت های فرهنگی و هنری از مهم ترین اولویت های این اداره کل است با اشاره به برگزاری جشنواره های متعدد تئاتری در سال جاری، از توجه و اهتمام ویژه نسبت به جلب و جذب مشارکت ها و همراهی همه هنرمندان استان در برگزاری این رویدادها خبرداد. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با اشاره به استعفای چند نفر از اعضای هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی استان، افزود: این وضعیت مناسب تئاتر استان اردبیل نیست و همین موضوع استعفای هیئت مدیره، برنامه ریزی برگزاری جشنواره تئاتر استانی را به تعویق انداخته است.

وی با تاکید بر تسریع در انجام امور مربوط به این جشنواره، با اعلام اینکه هماهنگی ها و رایزنی های مورد نیاز در خصوص برگزاری جشنواره و نحوه اجرایی شدن آن با اداره کل هنرهای نمایشی و نیز انجمن هنرهای نمایشی کشور به عمل آمده است، اظهار داشت: جشنواره تئاتر استانی در دوره سی ام با تولیت و مدیریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار خواهد شد.

در ادامه این نشست، سعید نوریان، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با شاره به جایگاه تئاتر استان اردبیل در کشور، این استان را یکی از قطب های تئاتری کشور اعلام کرد و با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای ارتقاء تئاتر در شهرستان های استان از اجرای جشنواره های تئاتر و رویدادهای هنری در شهرستان های بیله سوار، گرمی، مشگین شهر، پارس اباد، نیر، سرعین و اردبیل در کنار برگزاری سی امین دوره جشنواره تئاتر استانی خبر داد. وی با اعلام اینکه در طول فعالیت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و نیز با توجه به پیشینه تئاتر در این استان،  برگزاری این تعداد رویداد نمایشی در استان بی نظیر است، این موضوع را نشان اهتمام جدی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل برای رشد و توسعه فعالیت های نمایشی در همه شهرستان های استان اعلام کرد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه دوره سی ام جشنواره تئاتر استان اردبیل را سعی می کنیم متفاوت تر از دوره های پیشین آن برگزار کنیم، از همراهی دستگاه های اجرایی استان در برگزاری رویدادهای نمایشی و هنری قدردانی کرد. در ادامه این نشست هر یک از شرکت کنندگان با ارائه دیدگاه های خود لزوم برگزاری این جشنواره را در ارتقای تئاتر استان مورد تاکید قرار داد و بر همراهی با این رویداد نمایشی اعلام آمادگی کردند.

تاکید بر تشکیل دبیرخانه، انتخاب دبیر، تدوین و انتشار فراخوان جشنواره و نیز نحوه جلب همراهی های هنرمندان و دستگاه های اجرایی از مهم ترین مصوبات این نشست بود.




مطالب مرتبط

با میزبانی شهروندان اردبیلی و خلخالی: (((زمان اجرا)))))

نمایش«اخته» در پلاتوی استاد نجفلو و مجتمع فرهنگی و هنری خلخال اجرا شد
با میزبانی شهروندان اردبیلی و خلخالی: (((زمان اجرا)))))

نمایش«اخته» در پلاتوی استاد نجفلو و مجتمع فرهنگی و هنری خلخال اجرا شد

شهروندان اردبیلی و خلخال در پلاتوی استاد نجفلوی مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل و سالن نمایش مجتمع فرهنگی و هنری خلخال برای شهروندان اردبیلی و خلخالی اجرا شد.

|

گفت‌و‌گو با کارگردان برگزیده جشنواره تئاتر استان اردبیل

احیای جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای؛ زمینه‌ساز ارتقای آثار استان‌ها
گفت‌و‌گو با کارگردان برگزیده جشنواره تئاتر استان اردبیل

احیای جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای؛ زمینه‌ساز ارتقای آثار استان‌ها

ابراهیم عادل‌نیا، نویسنده و کارگردان نمایش «اخته» که به عنوان برگزیده جشنواره تئاتر استانی اردبیل در بخش صحنه‌ای به جشنواره مناطق کشور راه‌پیدا کرده‌ است، با اشاره به برگزاری منظم و باشکوه جشنواره تئاتر استانی، احیای دوباره جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای و تاثیر و نقش آن ...

|

در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند
در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند

علی نصیریان، هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، در مراسم نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان اردبیل، تاکید کرد هنر همچون چشمه جوشانی است که هنرمندان باید از آن به بهترین شکل استفاده کنند و به دور از لذت‌گرایی مادی، در اعتلای ارزش‌ها، معنویت و اخلاق جامعه، گام‌های ...

|

نظرات کاربران