در حال بارگذاری ...
با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی اردبیل:

جلسه شورای سیاستگذاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای مغان برگزار شد

جلسه شورای سیاستگذاری بیست و یکمین دوره جشنواره تئاتر منطقه ای مغان با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل در پارس آباد برگزار شد.

به گزارش ایران تئاتر از اردبیل، با حضور عبدالله بحرالعلومی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز سعید نوریان، معاون هنری و سینمایی این اداره کل، جلسه شورای سیاست‌گذاری بیست و یکمین دوره جشنواره تئاتر منطقه‌ای مغان در سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارس‌آباد برگزار شد.

عبدالله بحرالعلومی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در این نشست با اشاره به جایگاه تئاتر منطقه مغان در تئاتر استان و منطقه، با تأکید بر ضرورت برگزاری این جشنواره در شهر پارس‌آباد، گفت: «مسائل و امورات مربوط به شهرستان‌های مرزی استان از دغدغه‌های اصلی اینجانب و اداره کل بوده و کارشناسان و همکاران ما با بررسی و شناسایی این مسائل، می‌کوشند با تفکر و ارائه برنامه به این شهرستان‌های مرزی خدمت‌رسانی کنند.»

وی افزود:«برگزاری بیست دوره موفق جشنواره تئاتر مغان، در کنار پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بالای هنرمندان، سند رشد و توسعه هنرهای نمایشی این شهرستان بوده و هم‌اکنون شاهد حضور هنرمندان این شهرستان در جشنواره‌های استانی، ملی و برون‌مرزی هستیم«.

سعید نوریان، معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم در این نشست با تشریح سیاست‌های برگزاری جشنواره‌های شهرستانی، برگزاری بیست و یکمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای مغان از اولویت‌ و دغدغه‌های اصلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل اعلام کرد و افزود:« این جشنواره به مرکزیت و مدیریت شهرستان پارس‌آباد در پائیز سال جاری برگزار خواهد شد».

وی با اعلام اینکه استان اردبیل از معدود استان‌هایی است که برگزاری جشنواره تئاتر آن در سال جاری به 6 مورد رسیده است و اعتبارات این جشنواره‌ها از قبل تأمین گردیده است، گفت:«انشاالله با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در شهرستان‌ها و با همکاری و مشارکت هنرمندان عزیز شاهد شکوفایی و رشد تئاتر در استان خواهیم بود«.

حسن لامعی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای این نشست ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت سیدالشهدا امام حسین (ع) و یاران باوفای آن حضرت، مقدم مدیرکل و هیئت همراه را به شهرستان مرزی و هنرپرور و هنردوست شهرستان گرامی داشته و از اعضای شورای سیاست‌گذاری تقدیر و تشکر نمودند.

در ادامه هر یک از اعضای شورای سیاست‌گذاری با اشاره به اهمیت این جشنواره و برگزاری بیست دوره موفق خواستار اهتمام ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای پشتیبانی مالی و معنوی از این جشنواره در جهت برگزاری قوی و باشکوه شدند.

در ادامه این نشست ابلاغیه‌های اعضای شورای سیاست‌گذاری جشنواره از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل اهداء و رستم سروری به‌عنوان مسئول دبیرخانه این جشنواره انتخاب و معرفی شد. همچنین اعلام شد که زمان بازبینی نمایش‌های منتخب اواخر شهریور و اوایل مهرماه خواهد بود.

 




مطالب مرتبط

در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند
در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند

علی نصیریان، هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، در مراسم نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان اردبیل، تاکید کرد هنر همچون چشمه جوشانی است که هنرمندان باید از آن به بهترین شکل استفاده کنند و به دور از لذت‌گرایی مادی، در اعتلای ارزش‌ها، معنویت و اخلاق جامعه، گام‌های ...

|

نظرات کاربران