در حال بارگذاری ...
معاون امورهنری و سینمایی ارشاد اردبیل:

با برگزاری جشنواره شادمانه، تئاتر گرمی دوباره رونق می گیرد

معاون امورهنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل در جمع هنرمندان شهرستان گرمی، گفت: با احیای جشنواره استانی تئاتر طنز شادمانه و برگزاری این رویداد مهم در این شهرستان، تئاتر گرمی دوباره رونق می گیرد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از اردبیل، سعید نوریان، معاون امورهنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل در نشست صمیمانه با هنرمندان شهرستان گرمی که در سالن اداره فرهنگ و ارشاداسلامی این شهرستان برگزار شد، از برگزاری دوره پنجم جشنواره استانی تئاتر طنز شادمانه در این شهرستان خبر داد و گفت: بعد از ده سال وقفه در برگزاری این جشنواره، دی ماه سال جاری، شهرستان مرزی گرمی شاهد برگزاری دوره پنجم جشنواره استانی تئاتر طنز شادمانه خواهد بود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره هنرمندان فقید شهرستان گرمی، از زنده یادان فیروز داودی، محمدحسین اجارودی و حسن سعیدی به عنوان هنرمندان تاثیرگذار در تئاتر  شهرستان گرمی یاد کرد و با اعلام اینکه عباس جاهد، بابک فاتحی و حمید رستمی از جمله فرزندان شایسته دیار هنرمند چرور گرمی هستند که در تئاتر استان حضوری موفق داشته و دارند، گفت: تئاتر شهرستان گرمی با این جشنواره به روزهای اوج و تعالی خود باز خواهد گشت.

سعید نوریان با بیان اینکه رویکرد اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان در دولت جدید توجه به همه شهرستان ها و مناطق استان است، افزود: توزیع عادلانه برنامه های فرهنگی و هنری و بهره گیری از همه ظرفیت ها و توانمندی های هنرمندان شهرستان های مختلف استان از مهم ترین برنامه ها و اولویت های اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان است.

وی با اشاره به پیشینه تئاتر شهرستان گرمی، برگزاری این جشنواره را در این شهرستان در تقویت برنامه های نمایشی تاثیرگذار عنوان کرد و با اعلام اینکه دوره های پیشین این جشنواره در شهرهای پارس آباد، گرمی، خلخال  و بیله سوار در سال های 89، 90، 91 و 92برگزار شده است، اظهار داشت:برای شهرستان های مختلف استانی، رویدادها و جشنواره های اختصاصی تعریف شده است و شهرستان گرمی هم با توجه به ظرفیت ها و ویژگی هایی که دارد، میزبان دائمی جشنواره استانی تئاتر طنز شادمانه خواهد بود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل با بیان اینکه هنرمندان شهرستان های استان همواره حرفی برای گفتن داشته و آثار ارزشمندی را خلق و بر روی صحنه ها برده اند، افزود: اعتقاد داریم که این جشنواره هم فرصتی مناسب برای کشف استعدادها و خلق آثار فاخر طنز خواهد بود.

وی با بیان اینکه فراخوان این جشنواره هم به تصویب و تائید شورای سیاستگذاری رسیده و جزو برنامه های مصوب اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل است، همدلی و همراهی هنرمندان شهرستان گرمی را در برگزاری باشکوه این جشنواره مهم عنوان کرد و با دعوت از هنرمندان شهرستان گرمی برای تولید آثار نمایشی، از برگزاری این جشنواره در مجتمع فرهنگی و هنری در حال تجهیز شهر گرمی خبر داد.

سعید نوریان با اعلام اینکه مجنمع فرهنگی و هنری ولیعصر(عج) گرمی، مراحل پایانی تجهیز خود را سپری می کند، اظهار داشت: امیدواریم با آماده شدن کامل این مجتمع که از خواسته های مردم و هنرمندان شهرستان گرمی است، چراغ های سالن نمایش این مجتمع با برگزاری جشنواره استانی تئاتر طنز شادمانه روشن شود.

وی با بیان اینکه این مجتمع فرهنگی و هنری، هدیه نظام مقدس جمهوری اسلامی به مردم و بویژه هنرمندان و اصحال فرهنگ و هنر گرمی است، خواستار مشارکت و همراهی دستگاه های اجرایی و همه هنرمندان این شهرستان در برگزاری این جشنواره شد.

در این نشست که جمعی از هنرمندان تئاتر گرمی، کریم عظیمی ججین، مهرداد جلیلی کیا و ابراهیم مجیدی؛ مسئول واحد نمایش و حراست اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی و رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی شهرستان گرمی هم حضور داشتند، ضمن اعطای ابلاغ های اعضای شورای سیاستگذاری، پیرامون نحوه برگزاری جشنواره و نیز برنامه های آن بحث و تبادل نظر شد.




مطالب مرتبط

در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند
در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند

علی نصیریان، هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، در مراسم نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان اردبیل، تاکید کرد هنر همچون چشمه جوشانی است که هنرمندان باید از آن به بهترین شکل استفاده کنند و به دور از لذت‌گرایی مادی، در اعتلای ارزش‌ها، معنویت و اخلاق جامعه، گام‌های ...

|

نظرات کاربران