در حال بارگذاری ...
رئیس حوزه هنری اردبیل خبر داد:

انتشار فراخوان دوره آموزشی کارگاهی تئاتر با حضور اساتید استانی و ملی

رئیس حوزه هنری استان اردبیل از انتشار فراخوان دوره‌ آموزشی کارگاهی تئاتر با حضور اساتید استانی و ملی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از استان اردبیل، امیر رجبی، رئیس حوزه هنری استان اردبیل از انتشار فراخوان دوره‌ آموزشی کارگاهی تئاتر با حضور اساتید استانی و ملی خبر داد و با اشاره به ضرورت برگزاری کارگاه های تخصصی برای تولید آثار نمایشی، گفت: یکی از نیازهای اصلی برای تولید تئاتر، وجود یک نمایش‌نامه اصولی، استاندارد و مستحکم است.

 وی با اشاره به ظرفیت‌های خوب استان اردبیل در زمینه تئاتر و نمایش نامه نویسی؛ افزود: حوزه هنری ضرورت تولید نمایش‌نامه‌های حرفه‌ای باتوجه به زیست‌بوم استان اردبیل را بیش از پیش لازم می داند و از این رو تصمیم گرفتیم تا دوره‌ای آموزشی کارگاهی با حضور اساتید استانی و ملی را در این زمینه راه‌اندازی نماییم.
امیر رجبی با اعلام اینکه قرار است در این کارگاه، به صورتِ متمرکز بر رویِ چند مسأله‌ی اساسی از جمله؛ چیستی نمایش‌نامه، سیرِ درام‌نویسی، ساختمان و ساختارِ نمایش‌نامه‌، آشنایی با مبحثِ مخاطب‌شناسی، خوانش و تجزیه و تحلیل نمایش نامه‌های بومی همچنین توضیحات مربوط به نقشه تحول و زیست بوم استان اردبیل و گنجاندن آن در نمایش‌نامه، نگارشِ نمایش‌نامه‌ی کوتاه و دغدغه‌مند و... کار شود، تصریح کرد: این باشگاه با هدف حمایت از نمایش‌نامه نویسان باتجربه و نوقلمان، تجزیه و تحلیل نمایش‌نامه‌های بومی، حمایت از تولید نمایش و نمایش‌نامه‌های تئاتر بچه‌های مسجد، چاپ مجموعه نمایش‌نامه‌های تولیدی باشگاه و با همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل برگزار خواهد شد.

 




مطالب مرتبط

در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند
در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند

علی نصیریان، هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، در مراسم نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان اردبیل، تاکید کرد هنر همچون چشمه جوشانی است که هنرمندان باید از آن به بهترین شکل استفاده کنند و به دور از لذت‌گرایی مادی، در اعتلای ارزش‌ها، معنویت و اخلاق جامعه، گام‌های ...

|

نظرات کاربران