در حال بارگذاری ...
با حضور معاون هنری و سینمایی ارشاد استان برگزارشد:

نشست هنرمندان و فعالین تئاتری مشگین شهر

نشست هنرمندان و فعالین تئاتری شهرستان مشگین شهر با حضور معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در تالار اندیشه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از اردبیل، نشست هم اندیشی فعالان تئاتر و اصحاب فرهنگ وهنر شهرستان مشگین شهر با حضور سعید نوریان، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل در تالار اندیشه مجتمع فرهنگی و هنری مشگین شهر برگزار شد.

در این نشست معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل با اشاره به نقش والای تئاتر در توسعه فرهنگی، برگزاری جشنواره های تئاتری را گامی مهم در اعتلای تئاتر شهرستان ها و کشف و معرفی استعدادهای جدید مهم دانست و با اعلام اینکه تئاتر شهرستان مشگین شهر از پیشینه غنی برخوردار است، افزود: شهرستان مشگین شهر از قطب های تئاتر استان محسوب می شود و حضور ارزنده هنرمندان و گروه های نمایشی در جشنواره ها و رویدادهای تئاتری استانی و کشوری تائید کننده آن است.

وی با اعلام اینکه احیای دوره جشنواره تئاتر مشگین شهر در سال گذشته، ابتکاری ارزشمند برای رونق بخشی به فعالیت های تئاتری در مشگین شهر بود، افزود: دوره ششم جشنواره تئاتر مشگین شهر با همراهی گروه های نمایشی و هنرمندان شهرستان به صورت مناسب و مطلوب برگزار شد و همین امر بوجب شد تا دوره هفتم این جشنواره با حضور گروه های نمایشی شهرستان های مشگین شهر، نمین، نیر و سرعین برگزار شود.

سعید نوریان با قدردانی از تلاش های خوب هنرمندان مشکین شهر در عرصه های مختلف، گفت: رویکرد و سیاست های اداره کل در دولت سیزدهم در بخش فرهنگ و هنر  و حمایت جدی از برنامه های هنری و برگزاری رویداد های مهم فرهنگی وهنری شهرستانها با هدف ایجاد نشاط و رونق هنری و کاهش آسیب های اجتماعی است.

محمدجعفری، رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان مشگین شهر هم در این نشست به تشریح اقدامات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشگین شهر در حوزه نمایش و سایر رشته های مختلف هنری در دولت مردمی و انقلابی سیزدهم پرداخت و گفت: اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه سرمایه های این کشور اند و همه باید برای توسعه و اعتلای فرهنگ و هنر تلاش کنیم. وی گزارشی از اقدامات حوزه فرهنگ و هنر و  اجرای های نمایش در یک سال خیر را ارائه نمود.

در ادامه نشست عطایی، محمدی، پروری، نعمتی و معتمدی به نمایندگی از طرف گروه های نمایشی و هنرمندان منطقه خواستار تداوم برنامه های هنری و برگزاری جشنواره تئاتر مشگین شهر و نیز تجهیز تالار اندیشه و حمایت از گروه های نمایشی شدند.




مطالب مرتبط

در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند
در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند

علی نصیریان، هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، در مراسم نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان اردبیل، تاکید کرد هنر همچون چشمه جوشانی است که هنرمندان باید از آن به بهترین شکل استفاده کنند و به دور از لذت‌گرایی مادی، در اعتلای ارزش‌ها، معنویت و اخلاق جامعه، گام‌های ...

|

نظرات کاربران