در حال بارگذاری ...
معاون امورهنری و سینمایی ارشاد اردبیل، خبرداد:

جشنواره تئاتر منطقه ای مغان، سوم تا ششم آبان برگزار می‌شود

سعید نوریان، معاون امورهنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از برگزاری دوره بیست و یکم جشنواره تئاتر منطقه ای مغان، در روزهای سوم تا ششم آبان در شهر پارس آباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از اردبیل، سعید نوریان، معاون امورهنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با اعلام اینکه دوره بیست و یکم جشنواره تئاتر منطقه ای مغان با حضور هنرمندان شهرستان های پارس آباد، گرمی و بیله سوار برگزار می شود، گفت: شهر مرزی پارس آباد در این دوره از جشنواره منطقه‌ای با اجرای 8 نمایش در بخش های رقابتی و جنبی، روزهای سوم تا ششم آبان، میزبان هنرمندان و گروه های شمال استان خواهد بود.

وی با اعلام اینکه مراسم افتتاحیه و رونمایی از پوستر جشنواره با حضور هنرمندان، گروه های نمایشی و مسئولین شهرستان در روز سوم آبان و در پارک مغان شهر پارس آباد برگزار می شود، افزود: در اولین روز این جشنواره، نمایش های «مهمانی» نوشته پژمان پروازی به کارگردانی مهدی داوودی و «اولین باری که اومدی خونمون» نوشته یونس صحرارو به کارگردانی حسن مهدی زاده از شهرستان گرمی به ترتیب در مجموعه فرهنگی و سینمایی انقلاب و مجتمع فرهنگی و هنری آراز شهر پارس آباد در بخش جنبی به روی صحنه خواهند رفت.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل با بیان اینکه در روز دوم جشنواره هم نمایش های «خانم» نوشته امیرحسین طاهری به کارگردانی نسرین هوشیار و «آخرین نامه» نوشته مهرداد کورش نیا به کارگردانی محمد رزمی از پارس آباد در بخش مسابقه و رقابتی به روی صحنه خواهند رفت، از برگزاری کارگاه آموزشی و نیز نقد و بررسی نمایش های اجرا شده در این روز خبر داد.

سعید نوریان بابک رستم زاد، علی حسن زاده و طیب علی نوری را اعضای هیئت داوران این دوره از جشنواره تئاتر منطقه ای مغان عنوان کرد و گفت: در روز سوم جشنواره، مجموعه فرهنگی و سینمایی انقلاب و مجتمع فرهنگی و هنری آراز شاهد اجرای نمایش های «تهران بلگراد» نوشته فریار سادات حسینی به کارگردانی مسلم بایرامی از پارس آباد، «دون کیشوت» نوشته ابراهیم ابراهیمی به کارگردانی مسعود گوزلی از بیله سوار و «بیگانه در خانه» نوشته عارف مهتاب به کارگردانی یاشار منوچهری از پارس آباد در بخش رقابتی جشنواره خواهد بود.

عضو شورای سیاستگذاری جشنواره تئاتر منطقه ای مغان با اعلام اینکه در روز چهارم جشنواره هم نمایش«هیپوفیز» نوشته کوروش نریمانی به کارگردانی هومن روحی و محسن بقایی از پارس آباد در مجتمع فرهنگی و هنری آراز و در بخش رقابتی این رویداد تئاتری اجرا خواهد شد، گفت: مراسم اختتامیه و تجلیل از گروه ه و هنرمندان برتر جشنواره هم در روز جمعه ششم آبان با حضور مدیران استانی و محلی و نیز هنرمندان و گروه های نمایشی در مجتمع فرهنگی و هنری آراز شهر پارس آباد برگزار خواهد شد.

وی افزود: نمایش منتخب و برگزیده این جشنواره در سی امین جشنواره تئاتر استانی اردبیل حضور خواهد داشت.

 

 

 




مطالب مرتبط

از سوی مدیرکل هنرهای نمایشی

اعضای شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش پارس آباد منصوب شدند
از سوی مدیرکل هنرهای نمایشی

اعضای شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش پارس آباد منصوب شدند

با معرفی مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان و با صدور ابلاغ های جداگانه‌ای توسط مدیرکل هنرهای نمایشی، اعضای شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش شهرستان پارس آباد منصوب شدند.

|

به بهانه حلول سال نو و روز جهانی تئاتر:

یادی از هنرمندانی که عشق را در صحنه ها جاری ساخته‌اند
به بهانه حلول سال نو و روز جهانی تئاتر:

یادی از هنرمندانی که عشق را در صحنه ها جاری ساخته‌اند

حلول دوباره خورشید بهاری و تقارن هفتمین روز بهار مهرآفرین با روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی، فرصتی دیگر برای تکریم هنرمندان سفرکرده ای است که هریک سهمی مهم در ارتقای تئاتر استان داشته و زمینه ارتقای آن را فراهم کرده اند.

|

در تالار ناظرزاده کرمانی:

مسئولان و هنرمندان تئاتر استان اردبیل به تماشای نمایش «1320» نشستند
در تالار ناظرزاده کرمانی:

مسئولان و هنرمندان تئاتر استان اردبیل به تماشای نمایش «1320» نشستند

امیر رجبی مدیر کل فرهنگ و ارشاداسلامی، سعید نوریان، آتش تقی پور، اتابک نادری، غریب منوچهری، الهه زحمتی و جمعی از هنرمندان تئاتر استان اردبیل با حضور در تالار استاد ناظرزاده کرمانی، نمایش«1320» را تماشا کردند.

|

نظرات کاربران