در حال بارگذاری ...
با برگزاری مراسمی در پارک مغان:

جشنواره تئاتر منطقه‌ای مغان پارس‌آباد آغاز به‌کار کرد

آئین افتتاحیه دوره بیست و یکم جشنواره تئاتر منطقه ای مغان در پارک مغان شهر پارس آباد گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در اردبیل، با حضور گروه های نمایشی از شهرهای گرمی، بیله سوار و پارس آباد، آئین افتتاحیه بیست و یکمین دوره جشنواره تئاتر منطقه ای مغان در پارک مغان شهر مرزی پارس آباد برگزار شد.

در این مراسم که معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار پارس آباد، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل و جمعی از هنرمندان و علاقه مندان به هنرهای نمایشی حضور داشتند، سید اصغر سعادت، دبیر جشنواره با ارائه گزارشی از روند برگزاری این دوره از جشنواره تئاتر مغان، گفت: برای حضور در این جشنواره 21متن نمایشی از شهرستان های پارس آباد، گرمی و بیله سوار به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که هیئت انتخاب متشکل از اعضای شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش شهرستان پارس آباد، 15متن نمایشی را برای حضور در مرحله بازبینی انتخاب کردند.

وی با اعلام اینکه هیئت بازبینی جشنواره مرکب از سعید فرقانی، اکبر محمدی و نیناشاه محمدی، پس از بازبینی حضوری نمایش های متقاضی، 7نمایش را در بخش های رقابتی و جنبی برای حضور در جشنواره انتخاب و معرفی کرده اند، افزود: این جشنواره در راستای کاهش آسیب های اجتماعی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل، اداره فرهنگ و ارشاداسلامی شهرستان پارس آباد و موسسه فرهنگی و هنری فریاد کیمیای هنر برگزار می شود.

سید اصغر سعادت، برگزاری کارگاه های آموزشی در شهرستان های گرمی، بیله سوار و پارس آباد و نیز انتشار ویژه نامه اویون و برگزاری نشست های نقد و بررسی آثار به نمایش در آمده را از دیگر برنامه های این جشنواره اعلام کرد.

اروجعلی محمدزاده، معاون فرماندار هم در این مراسم با بیان اینکه تئاتر، زبانی رسا برای پیام رسانی است، افزود: مغان منطقه ای بکر برای استعداد یابی و پرورش استعدادهای هنری است. وی با اعلام اینکه این جشنواره فرصتی مناسب برای رشد کمی و کیفی تئاتر منطقه است، اظهار داشت: تئاتر با قدرتی که دارد می تواند در کاهش آسیب های اجتماعی نقش آفرینی کند.

معاون فرماندار پارس آباد با قدردانی از تلاش ها و هنرنمایی های هنرمندان منطقه، از اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان، اداره فرهنگ و ارشاداسلامی شهرستان پارس آباد و موسسه فرهنگی و هنری فریاد کیمیای هنر برای برگزاری این رویداد مهم در شهر پارس آباد قدردانی کرد.

رژه گروه های نمایشی شرکت کننده از شهرستان های مختلف منطقه مغان، اجرای موسیقی محلی و تکریم هنرمندان فقید تئاتر شهرستان های گرمی، بیله سوار و پارس آباد از دیگر برنامه های مراسم افتتاحیه این جشنواره است.

 

 




مطالب مرتبط

در نشست هماهنگی جشنواره تئاتر منطقه‌ای مغان مطرح شد

رویدادی برای ارتقاء فرهنگ شهرستان‌های بیله سوار، پارس آباد و گرمی
در نشست هماهنگی جشنواره تئاتر منطقه‌ای مغان مطرح شد

رویدادی برای ارتقاء فرهنگ شهرستان‌های بیله سوار، پارس آباد و گرمی

در نشست برنامه‌ریزی و هماهنگی بیست‌ودومین دوره جشنواره تئاتر منطقه‌ای مغان، این رویداد بسیار با اهمیت خوانده شد که فرهنگ عمومی شهرستان‌های بیله سوار، پارس آباد و گرمی را ارتقاء داده است.

|

از سوی مدیرکل هنرهای نمایشی

اعضای شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش پارس آباد منصوب شدند
از سوی مدیرکل هنرهای نمایشی

اعضای شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش پارس آباد منصوب شدند

با معرفی مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان و با صدور ابلاغ های جداگانه‌ای توسط مدیرکل هنرهای نمایشی، اعضای شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش شهرستان پارس آباد منصوب شدند.

|

نظرات کاربران