در حال بارگذاری ...
با معرفی برگزیده ها:

بیست و یکمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای مغان به کار خود پایان داد

با برگزاری مراسمی در مجتمع فرهنگی و هنری آراز شهر پارس آباد و با معرفی گروه ها و هنرمندان برتر، دوره بیست و یکم جشنواره تئاتر منطقه ای مغان به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر ادر اردبیل، آئین اختتامیه بیست و یکمین دوره جشنواره منطقه ای تئاتر مغان  با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان، فرماندار و مسئولین شهرستانی، هنرمندان و گروه های نمایشی نیز جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر در  سالن زنده یاد صیاد رمضان پور مجتمع فرهنگی و هنری آراز شهر مرزی پارس آباد برگزار شد و با رای هیئت داوران، نمایش «هیپوفیز»به شرط اصلاع موارد اعلامی به عنوان کار منتخب و برگزیده و نمایش «بیگانه در آتش» به شرط بازبینی مجدد و تصویب شورای اجرایی جشنواره تئاتر استانی برای حضور در سی امین جشنواره تئاتر استانی اردبیل معرفی  و پیشنهاد شد. علی حسن زاده،  بابک رستم زاد و طیب علی نوری، اعضای هیئت داوران این جشنواره در بخش آفیش و بروشور، جایزه بهترین طراحی پوستر را به فیاض بهرام برای طراحی پوستر نمایش«هیپوفیز» و جایزه بهترین طراحی بروشور را به جمیله عطایی برای طراحی بروشور نمایش«آخرین نامه» اعطا کرد.  با رای هیئت داوران، امید محمودی برای طراحی نور نمایش«خانم»، لوح سپاس بهترین طراحی نور را دریافت کرد و مهسا جدی برای طراحی گریم نمایش«خانم»، جایزه بهترین طراحی گریم را به خود اختصاص داد.

در بخش طراحی  لباس، هدیه نقدی و لوح سپاس جشنواره به رقیه محمودی برای طراحی لباس نمایش«دون کیشوت» اهدا شد و لیلی ابراهیم پور برای طراحی، ساخت و استفاده کاربردی از آکساسوار در نمایش«دون کیشوت» جایزه ویژه هیئت داوران را به خود اختصاص داد.

هیأت داوران جشنواره در بخش طراحی صحنه با تقدیر از حامد اسکندرزاده برای طراحی صحنه نمایش «بیگانه در خانه»، فردین جلالی طراح صحنه نمایش «هیپوفیز» را به عنوان طراح صحنه برتر این دوره از جشنواره تئاتر منطقه ای معرفی و مورد تجلیل قرار گرفت. همچنین هیئت داوران، لوح سپاس و جایزه بهترین موسیقی متن را به خاطر تولید و کاربردی بودن موسیقی به اصغر علی نژاد برای نمایش«هیپوفیز» اهدا کرد.

در بخش بازیگری زن، با اهدای هدیه نقدی، دیپلم افتخار و تندیس جشنواره، نسرین هوشیار بازیگر نمایش « بیگانه در خانه» را به عنوان بازیگر برتر این دوره از جشنواره تئاتر منطقه ای مغان معرفی کرد و خدیجه دهقان بازیگر نمایش «هیپوفیز» حائز جایزه رتبه دوم بازیگری زن شد. محدثه مولایی و ندا طوماری برای بازی در نمایش های«تهران بلگراد» و «بیگانه در خانه»، مشترکا" جایزه رتبه سوم بازیگری بخش بخش زن را با دریافت لوح سچاس و هدیه نقدی به خود اختصاص دادند و یگانه مردانه برای بازی در نمایش«تهران بلگراد» مورد تقدیر هیئت داوران قرار گرفت.

بر اساس رای هیئت داوران،  هدیه نقدی، دیپلم افتخار و تندیس جشنواره رتبه اول بازیگری مرد به محسن بقایی برای بازی در نمایش«هیپوفیز» اختصاص یافت و هومن روحی برای بازی در نمایش«هیپوفیز» به عنوان بازیگر دوم جشنواره معرفی شد. در این بخش همچنین، حافظ تشکری و فخرالدین  فرضی برای بازی در نمایش های«آخرین نامه» و «بیگانه در خانه»، با دریافت هدیه نقدی و لوح سپاس، مشترکا سوم شدند. در این بخش، محمدرضا باوفا برای بازی در نمایش«دون کیشوت» شایسته تقدیر شد و به سپاس قدردانی از حضور امیر علی عالیش زاده، بازیگر پیشکسوت تئاتر پارس آباد در نمایش«بیگانه در خانه»، دیپلم افتخار جشنواره به این هنرمند اهدا شد.

در بخش نمایشنامه نویسی هم هیئت داوران با در نظر گرفتن همه معیارهای قضاوت و با اهدای دیپلم افتخار و تندیس جشنواره، تنها جایزه نمایشنامه نویسی را به عارف مهتاب برای نگارش«بیگانه در خانه» اهدا کرد.

در بخش کارگردانی دوره بیست و یکم جشنواره تئاتر منطقه ای مغان، محسن بقایی و هومن روحی برای کارگردانی نمایش«هیپوفیز» با دریافت دیپلم افتخار و تندیس جشنواره به عنوان بهترین کارگردانان جشنواره معرفی شدند و یاشار منوچهری برای کارگردانی نمایش«بیگانه در خانه»، رتبه دوم این بخش از جشنواره را به خود اختصاص داد.

در این بخش همچنین، هدیه نقدی و لوح سپاس رتبه سوم کارگردانی به صورت مشترک به نسرین هوشیار برای کارگردانی نمایش «خانم» و مسعود گوزلی برای کارگردانی نمایش«دون کیشوت» اهدا شد.

هیأت داوران بیست و یکمین دوره جشنواره تئاتر منطقه ای مغان، نمایش «هیپوفیز» را به شرط اصلاع موارد اعلامی به عنوان کار منتخب و برگزیده این دوره از جشنواره تئاتر منطقه ای مغان معرفی و نمایش «بیگانه در آتش» را به شرط بازبینی مجدد و تصویب در شورای اجرایی جشنواره تئاتر استانی برای حضور در سی امین جشنواره تئاتر استانی اردبیل پیشنهاد کرد.

بیستمین جشنواره تئاتر منطقه ای مغان با حضور گروه های نمایشی از شهرستان های بیله سوار، گرمی و پارس آباد در پارس آباد برگزار شد.




مطالب مرتبط

در نشست هماهنگی جشنواره تئاتر منطقه‌ای مغان مطرح شد

رویدادی برای ارتقاء فرهنگ شهرستان‌های بیله سوار، پارس آباد و گرمی
در نشست هماهنگی جشنواره تئاتر منطقه‌ای مغان مطرح شد

رویدادی برای ارتقاء فرهنگ شهرستان‌های بیله سوار، پارس آباد و گرمی

در نشست برنامه‌ریزی و هماهنگی بیست‌ودومین دوره جشنواره تئاتر منطقه‌ای مغان، این رویداد بسیار با اهمیت خوانده شد که فرهنگ عمومی شهرستان‌های بیله سوار، پارس آباد و گرمی را ارتقاء داده است.

|

از سوی مدیرکل هنرهای نمایشی

اعضای شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش پارس آباد منصوب شدند
از سوی مدیرکل هنرهای نمایشی

اعضای شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش پارس آباد منصوب شدند

با معرفی مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان و با صدور ابلاغ های جداگانه‌ای توسط مدیرکل هنرهای نمایشی، اعضای شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش شهرستان پارس آباد منصوب شدند.

|

نظرات کاربران