در حال بارگذاری ...
به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس:

سومین دوره جشنواره تئاتر استانی سنگر در اردبیل برگزار شد

سومین دوره جشنواره تئاتر استانی سنگر در اردبیل برگزار و منتخبین این رویداد نمایشی برای حضور در جشنواره منطقه ای سنگر در تبریز معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از اردبیل، علی دانش، مدیر هنری اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل از برگزاری سومین دوره جشنواره استانی تئاتر سنگر در اردبیل خبر داد و افزود: این جشنواره با حضور 5 گروه نمایشی از شهرستان های اردبیل، گرمی در محوطه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان اردبیل برگزار و آثار منتخب معرفی شدند.

وی با اعلام اینکه بخش خیابانی این جشنواره در مهرماه با حضور 3 نمایش خیابانی «بابا نفس داد»، «عتیقه» و «فرکانس» به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در محوطه موزه دفاع مقدس استان برگزار شد، گفت: نمایش های بخش صحنه ای این جشنواره نیز با شرکت دو گروه نمایشی با عناوین «باشدان باشا» و «یک مرد یک خط» روزهای  5 و 6 آبان در محل سینمای دفاع مقدس مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان  به روی صحنه رفت.

دانش اظهار داشت:  با بیان اینکه در مرحله نهایی و داوری این جشنواره، نمایش «یک مرد یک خط» به نویسندگی «شاهد مجتهدزاده» و کارگردانی «علی دانش» از تولیدات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل در بخش صحنه‌ای و نمایش «فرکانس» نوشته «میثم سرآبادانی» و کارگردانی«حسن مهدی‌زاده» از فرماندهی مرزبانی استان در بخش خیابانی به عنوان آثار منتخب برگزیده و توسط هیئت داوران جهت شرکت در جشنواره منطقه ای در استان آذربایجان شرقی در آذرماه معرفی شدند.

وی با اشاره به نقش تئاتر در تقویت ارزش ها و باورهای دینی و ملی، افزود: هنر متعهد و انقلابی بهترین راه و موثرترین روش برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است و هنرمندان باید به رسالت خود در این خصوص آگاه بوده و گام‌های مؤثرتری بردارند.




مطالب مرتبط

در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند
در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند

علی نصیریان، هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، در مراسم نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان اردبیل، تاکید کرد هنر همچون چشمه جوشانی است که هنرمندان باید از آن به بهترین شکل استفاده کنند و به دور از لذت‌گرایی مادی، در اعتلای ارزش‌ها، معنویت و اخلاق جامعه، گام‌های ...

|

نظرات کاربران