در حال بارگذاری ...
بیانیه هیئت داوران تئاتر منطقه‌ای خلخال

تاکید بر نقش تئاتر در تقویت بنیان خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی

هیئت داوران هشتمین جشنواره تئاتر منطقه ای خلخال، همت گروه های نمایشی را ارج نهاد و بر ضرورت بهره گیری از تئاتر برای تقویت بنیان خانواده و کاهش آسیب های اجتماعی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از اردبیل، هیئت داوران هشتمین دوره جشنواره تئاتر منطقه ای خلخال، با تاکید بر ضرورت بهره گیری از آداب و رسوم و فرهنگ بومی، بر نقش تئاتر در کاهش آسیب های اجتماعی و تقویت بنبان خانواده تاکید کرد. در این بیانیه آمده است:

«در آستانه یکصدمین سال تولد تئاتر خلخال با گرامیداشت یاد و خاطره هنرمندان و مفاخر درگذشته این شهر که عمر پربرکت شان را در اعتلای هنر مقدس نمایش سپری کرده اند تا این پرچم پرافتخار به دست نسل خلاق امروز برسد.

هشتمین جشنواره تئاتر خلخال را به صورت منطقه ای با حضور گرم گروه های تئاتری از استان های آذربایجان شرقی، زنجان و اردبیل برگزار کردیم که شهرستان خلخال به نمایندگی از استان اردبیل افتخار میزبانی این رویداد مهم هنری را داشت. با قدردانی از تماشگران فهیم و ادارات و نهادها و اماکن گردشگری که حمایت های بی دریغشان را در این جشنواره بالعینه دیدیم، با امید به حمایت مسئولین امر و پیگیری های مصرانه هنرمندان نمایش شاهد برگزاری این رویداد به صورت ملی و سراسری باشیم.

منطقه ای بودن جشنواره مجالی برای انتقال تجارب بین گروه های نمایشی استان های مجاور با هنرمندان تئاتر این شهر اتفاقی مبارک بود که امید است بعد از جشنواره هم شاهد تداوم این تعامل باشیم.

ضمن اینکه حضور پررنگ بازیگران زن در این جشنواره را ارج می نهیم با کمال افتخار حضور جوانان با چهره های جدید در کنار پیشکسوتان را نوید فردای روشن تئاتر این شهرستان را می دانیم.

از آنجایی که متن از ارکان اساسی هنر نمایش می باشد، توجه شرکت کنندگان را به دقت در انتخاب متن با دغدغه و موضوعات پیرامون در استحکام بنیان خواده و آسیب های اجتماعی با فرهنگ بومی و محلی جلب می نماید.

از حیث کارگردانی که امری فنی است، اهتمام به آموزش و یادگیری را به کارگردانان حاضر در جشنواره توصیه می نمایدو

هرچند به کمبودها از لحاظ امکانات فنی در شهرستان واقفیم، واقعیت امر این است که با خلاقیت در رفع این کمبودها می توان قدم برداشت.

در پایان از همت عالی برگزارکنندگان در کنار همدلی و همراهی خستگی ناپذیر سازمان ها و نهادهای همراه نقدیر و تشکر خود را اعلام می داریم.

هیئت داوران هشتیمن جشنواره تئاتر منطقه ای خلخالسید رضی محمودی فخرآبادی، غریب منوچهری و عدالت فرزانه»

 

 




مطالب مرتبط

در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند
در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند

علی نصیریان، هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، در مراسم نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان اردبیل، تاکید کرد هنر همچون چشمه جوشانی است که هنرمندان باید از آن به بهترین شکل استفاده کنند و به دور از لذت‌گرایی مادی، در اعتلای ارزش‌ها، معنویت و اخلاق جامعه، گام‌های ...

|

از سوی مدیرکل هنرهای نمایشی

اعضای شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش پارس آباد منصوب شدند
از سوی مدیرکل هنرهای نمایشی

اعضای شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش پارس آباد منصوب شدند

با معرفی مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان و با صدور ابلاغ های جداگانه‌ای توسط مدیرکل هنرهای نمایشی، اعضای شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش شهرستان پارس آباد منصوب شدند.

|

نظرات کاربران