در حال بارگذاری ...
با ادای احترام به شهید هنرمند ایوب جهانگیری

جشنواره تئاتر منطقه‌ای مشگین شهر آغاز به‌کار کرد

هفتمین دوره جشنواره تئاتر منطقه‌ای مشگین شهر از دیروز (چهارشنبه دوم آذر) آغاز به کار کرد که در طی سه روز برگزاری آن، شش نمایش در بخش مسابقه و یک نمایش در بخش جنبی روی صحنه خواهند رفت.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در اردبیل، با برگزاری آئینی همزمان با هفته بسیج در منزل شهید هنرمند ایوب جهانگیری، هفتمین دوره جشنواره تئاتر منطقه‌ای مشگین شهر آغاز به‌کار کرد.

در این مراسم که جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی و نیز هنرمندان، گروه‌های نمایشی و جمعی از مردم مشگین شهر حضور داشتند، سعید نوریان، معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل در  مراسم افتتاحیه با اشاره به نقش و جایگاه تئاتر در فرهنگ سازی و تقویت ارزش ها و باورهای دینی و مذهبی، برگزاری این جشنواره را در شهرستان مشگین شهر، اقدامی مهم در رونق تئاتر این شهرستان عنوان کرد و گفت: «توزیع عادلانه برنامه‌های فرهنگی و هنری در همه شهرستان‌های استان از اولویت‌ها و برنامه‌های مهم اداره‌کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل است.»

وی با بیان اینکه این جشنواره که احیای دوباره آن بعد از چندین سال از سال گذشته آغاز شده است، در تقویت بنیه علمی هنرمندان تئاتر منطقه موثر است، تئاتر مشگین شهر را تئاتری در حال توسعه و ارتقا عنوان کرد و از حضور منتخب این جشنواره در سی امین جشنواره تئاتر استانی خبر داد.

سعید نوریان با اعلام اینکه تئاتر شهرستان‌ها نیازمند حمایت و همراهی مسئولین وزارتی و استانی و شهرستانی است، بر ضرورت اجرای نمایش به صورت مستمر و مداوم در سالن‌های تئاتری تاکید کرد.

هفتمین دوره جشنواره تئاتر منطقه‌ای مشگین شهر با اجرای 6 نمایش در بخش مسابقه و یک نمایش در بخش جنبی، روزهای دوم تا چهارم آذرماه با قضاوت و داوری جاوید رخشانی، محمدتقی اسماعیلی و بهمن خادم‌مسجد در تالار اندیشه مجتمع فرهنگی و هنری مشگین شهر برگزار می‌شود. این جشنواره را اداره‌کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشگین شهر و موسسه فرهنگی و هنری  یاشیل یاز آفاق آذربایجان با مشارکت و همراهی دستگاه‌های اجرایی شهرستان مشگین شهر برگزار می‌کنند.




مطالب مرتبط

به بهانه حلول سال نو و روز جهانی تئاتر:

یادی از هنرمندانی که عشق را در صحنه ها جاری ساخته‌اند
به بهانه حلول سال نو و روز جهانی تئاتر:

یادی از هنرمندانی که عشق را در صحنه ها جاری ساخته‌اند

حلول دوباره خورشید بهاری و تقارن هفتمین روز بهار مهرآفرین با روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی، فرصتی دیگر برای تکریم هنرمندان سفرکرده ای است که هریک سهمی مهم در ارتقای تئاتر استان داشته و زمینه ارتقای آن را فراهم کرده اند.

|

در تالار ناظرزاده کرمانی:

مسئولان و هنرمندان تئاتر استان اردبیل به تماشای نمایش «1320» نشستند
در تالار ناظرزاده کرمانی:

مسئولان و هنرمندان تئاتر استان اردبیل به تماشای نمایش «1320» نشستند

امیر رجبی مدیر کل فرهنگ و ارشاداسلامی، سعید نوریان، آتش تقی پور، اتابک نادری، غریب منوچهری، الهه زحمتی و جمعی از هنرمندان تئاتر استان اردبیل با حضور در تالار استاد ناظرزاده کرمانی، نمایش«1320» را تماشا کردند.

|

نظرات کاربران