در حال بارگذاری ...

هفتمین بهار تئاتری های مشگین شهر

هفتمین دوره جشنواره تئاتر منطقه ای مشگین شهر نشان داد که مشگین شهر با ظرفیت ها و توانمندی هایی که دارد می تواند میزبان گروه های نمایشی از دیگر استان های کشور هم باشد.

 به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از اردبیل؛ کهن دیار تاریخی و خطه گل آذین مشگین شهر در دامنه پر نقش و نگار کوه همیشه سربلند سبلان در روزهای دوم تا چهارم آذرماه سالجاری و در تالار اندیشه مجتمع فرهنگی و هنری این شهر شاهد به بارنشستن تلاش های صادقانه هنرمندان و گروه های نمایشی شهرستان مشگین شهر و نیر بود. رویدادی مبارک و فرخنده برای اهالی تئاتر که همراهی های صاقانه متولیان فرهنگی و هنری استانی و شهرستانی و استقبال کم نظیر و پرشور شهروندان تئاتر دوست مشگین شهری جلوه و شکوهی دیگر به آن بخشیده بود. بعد از احیای دوباره جشنواره تئاتر مشگین شهر در سال گذشته و اهتمام جدی و همت والای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و همدلی و همراهی هنرمندان و گروه های نمایشی شهرستان مشگین شهر در استقبال از این رویداد نمایشی با تولید و اجرای نمایش های قابل تحسین در دوره ششم، دوره هفتم این رویداد نمایشی با عزم ستودنی پیشکسوتان و هنرمندان شهرستان، اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل و اداره فرهنگ و ارشاداسلامی شهرستان مشگین شهر از همان روز اختتامیه دوره ششم آغاز به کار کرد و پس از انتخاب سعید نوریان، محمد جعفری، کریم عظیمی ججین، پرویز صابری، کاظم جهانگیرزاده، بهمن خادم مسجد و جلال محمدلو از پیشکسوتان و فعالین تئاتری استان و نیز فریبا ابراهیمی(مدیرعامل موسسه فرهنگی و هنری یاشیل یازآفاق آذربایجان به عنوان مجری طرح )، فراخوان این دوره از جشنواره تئاتر منطقه ای مشگین شهر منتشر شد. در این دوره از جشنواره، علاوه بر گروه های نمایشی شهرستان مشگین شهر، هنرمندان شهرستان های نیر، نمین و سرعین هم فرصت یافتند تا توانمندی های نمایشی خود را در قالب این جشنواره به نمایش بگذارند.

هفتمین دوره جشنواره  تئاتر منطقه ای  مشگین شهر با رویکرد و اهدف تقویت و اعتلای هنر نمایش در منطقه، کمک به کاهش آسیب های اجتماعی و توسعه کمی و کیفی آثار نمایشی و رونق اجرای عمومی تئاتر  و با شعار تئاتر، زندگی و امیدآفرینی برنامه ریزی شد و برای حضور در آن 15 متن نمایشی از شهرستان های نیر، نمین و مشگین شهر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد. پرویز صابری، جلال محمدلو،مهدی احدی، کاظم جهانگیرزاده و صادق تقی زاده به عنوان اعضای شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش شهرستان مشگین شهر با تصویب شورای سیاستگذاری مسئولیت یافتند تا آثار رسیده را مورد ارزیابی قرارده و متون نمایشی منتخب خود را معرفی کنند. در مرحله بازخوانی جشنواره، 14 متن نمایشی به تصویب و تایید شورای نظارت بر نمایش شهرستان رسید و گروه های نمایشی با برنامه ریزی هایی که شد، برای حضور در مرحله بازبینی، تمرینات خود را شروع کردند.  

مرحله بازبینی جشنواره با حضور بهرام پوردنیا، علی محمدزاده و محمد فردین در روزهای 29 و 30 مهرماه سال جاری برگزار شد و هیئت بازبینی، آثار نمایشی راه یافته به این مرحله از جشنواره را مورد ارزیابی قرار داده و نهایتا" 6نمایش را برای حضور در بخش مسابقه و یک نمایش را برای حضور در بخش ویژه انتخاب کردند.

 در روزهای دوم تا چهارم آذرماه جاری هم با قضاوت و داوری جاوید رخشانی، محمد تقی اسماعیلی و بهمن خادم و با استقبال پرشور و شور شهروندان مشگین شهری از نمایش های اجرا شده، نمایش های «کمدی ارتفاعات» به کارگردانی فرید معتمدی، «سگ خوری» به کارگردانی هادی محمدی، «نازنین» به کارگردانی پوریا حمیدزاده خیاوی، «نفس» به کارگردانی شیرین پرستار و «جشن عروسک» به کارگردانی فیروز عطایی، «تکرار» به کارگردانی مهدی احدی از شهرستان مشگین شهر و «شکوفه‌های پژمرده »به کارگردانی سجاد ضامنی از شهرستان نیر به روی صحنه رفتند. برگزاری جلسات نقد و بررسی با حضور حسن شیخ زاده و نشست های آموزشی با حضور جاوید رخشانی، محمد تقی اسماعیلی و حسن شیخ زاده از دیگر برنامه های این دوره از جشنواره تئاتر منطقه ای مشگین شهر بود. اختتامیه این رویداد مهم نمایشی هم در تالار اندیشه برگزار و در کنار تجلیل از هنرمندان پیشکسوت، گروه های نمایشی، اعضای شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش، شورای سیاستگذاری و اجرایی و نیز حامیان و همراهان جشنواره، برترین های بخش های مختلف معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند.

این جشنواره را اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان، اداره فرهنگ و ارشاداسلامی شهرستان مشگین شهر و موسسه فرهنگی و هنری یاشیل یاز آفاق آذربایجان برگزار کرده است.




مطالب مرتبط

از سوی مدیرکل هنرهای نمایشی

اعضای شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش پارس آباد منصوب شدند
از سوی مدیرکل هنرهای نمایشی

اعضای شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش پارس آباد منصوب شدند

با معرفی مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان و با صدور ابلاغ های جداگانه‌ای توسط مدیرکل هنرهای نمایشی، اعضای شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش شهرستان پارس آباد منصوب شدند.

|

نظرات کاربران