در حال بارگذاری ...

«آخرین نامه» پارس آبادی‌ها در خلخال

هنرمندان گروه تئاتر چدیده مغان، نمایش«آخرین نامه» را در مجتمع فرهنگی و هنری شهر خلخال به صحنه بردند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در اردبیل، گروه تئاتر پدیده مغان نمایش «آخرین نامه» نوشته مهرداد کوروش‌نیا و کار محمد رزمی را با بازی مجید مصدق، حافظ تشکری، بهمن محیطی و الهام عبدی در روزهای اول و دوم دی ماه مجتمع فرهنگی و هنری امام خمینی(ره) شهر خلخال برای هنرمندان، گروه های نمایشی و نیز شهروندان علاقه مند به تئاتر این شهر به روی صحنه برد.

این نمایش که به عنوان یکی از نمایش های منتخب سیزدهمین دوره جشنواره تئاتر بسیج استان اردبیل هم معرفی شده است، در بیست و یکمین دوره جشنواره تئاتر منطقه ای مغان در شهر پارس آباد و نیز سی امین دوره جشنواره تئاتر استانی اردبیل حضور داشت. داستان این نمایش در یکی از مناطق دورافتاده‌ جنگی اتفاق می افتد. کشاکش اصلی داستان، میان فرمانده‌‌ دسته و دو تن از سربازان تحت‌امر وی رخ می‌دهد. این دسته‌ کوچک که در حقیقت دیده‌بان هستند، در منطقه‌ای دورافتاده، وظیفه دارند تا تحرکات دشمن را رصد کرده و گزارش دهند. میان فرمانده‌ دسته و سربازان تحت امرش، به فراخور موقعیت‌های زمانی، مجادلات کلامی‌ای شکل می‌گیرد که اساساً حول محور شکاف فرهنگی و تفاوت سنی آن‌ها بروز و نمود پیدا می‌کند. «آخرین نامه»روایتی از جنگ تحمیلی است که بدون اشاره مستقیم و بهره بردن از کلیشه‌های مرسوم تلاش کرده در فضایی مفره و کمیک، رویکردی عام و جهان شمول به جنگ کند...

زهرا مردانه، قادر رزمی، کمال شفیعی، فرشادآدیگوزلی، کمال شفیعی، اشرف داده، حسین پناهی، زهرا پاسبان، توحید قهرمانی، امیررضا حسنی، عمران جاهد، محسن وظیفه، مهناز دلشاد، محمدرضا نریمان، جمیله عطایی، علی بوداغی، فردین میرزایی و وحید مصدق از جمله عوامل اجرایی این نمایش بودند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران