در حال بارگذاری ...
پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی

تئاتر، هنری فرهنگ‌آفرین و فرهنگ‌ساز است

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی اردبیل با صدور پیامی به مناسبت روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی، با اعلام این‌که تئاتر، هنری فرهنگ‌آفرین و فرهنگ‌ساز است، از تلاش‌های صادقانه هنرمندان این استان در تولید و اجرای آثار نمایشی، قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در اردبیل، امیر رجبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان، پیامی را به مناسبت هفتم فروردین، روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی، منتشر کرد. 

 در متن این پیام آمده است:

«تئاتر، هنری ماندگار و تعالی‌بخش است که در فرهنگ‌سازی و فرهنگ‌آفرینی، نقشی بی‌بدیل و ارزشمند داشته و همین جایگاه رفیع تئاتر است که از آن به عنوان رسانه‌ای مهم در انتقال مفاهیم انسانی یاد می‌شود. هنری که در ریشه در آئین‌ها و باورهای مذهبی و ایرانی ما دارد و به عنوان هنری ارزشمند در تحکیم باورها و ارزش‌ها و توسعه فرهنگی، نقشی برجسته ایفا می‌کند. تئاتر، هنری مردمی است و همین مردمی بودن آن، زمینه را برای حضور بیشتر هنرمندان در صحنه‌های نمایشی و تولید و اجرای آثار مبتنی بر نیاز مخاطبان فراهم می‌کند.
هنرمندان تئاتر از هر بهانه و فرصتی برای بودن در کنار مردم بهره می‌گیرند و همواره برآنند تا با این رسانه مهم و تاثیرگذار، طرحی نو در انداخته و رونق سالن‌های نمایش را حتی در شهرهای کم‌تر توسعه یافته و کم برخوردار رقم بزنند.
استان اردبیل با پیشینه غنی تاریخی، مذهبی و فرهنگی، تئاتری ریشه‌دار و برگرفته از آئین‌های مذهبی و دینی دارد و هنرمندان این دیار با جان مایه عشق و ایمان، حضوری پر ثمر در تعالی این هنر در جای جای این خطه از ایران اسلامی داشته و دارند. هنرمندانی که صادقانه و خالصانه برای توسعه کمی و کیفی تئاتر استان همواره در تلاشند و با همت مضاعفی که دارند، ظرفیت‌های نمایشی این استان را نه تنها در جای جای ایران اسلامی بلکه در آن سوی مرزها هم به نمایش می‌گذارند. سال 1401، سال پُرباری برای تئاتر استان و تئاتری‌های این خطه گل آذین بود. هنرمندان تئاتر این استان علاوه بر تولید و اجرای نمایشی به صورت عمومی و برای آحاد مختلف مردم، سهم بزرگی را در برگزاری رویدادهای تئاتری در شهرهای مختلف استان و نیز حضور افتخارآمیز در رویدادهای تئاتری برگزار شده در داخل و خارج کشور، ایفا کردند. برگزاری جشنواره‌های تئاتر در شهرهای خلخال، مشگین شهر، اردبیل، پارس‌آباد و بیله سوار و نیز برگزاری جشنواره‌های تئاتر استانی، سودای بسیج و جشنواره زندان‌های استان در سال 1401، فرصتی را فراهم کرد تا هنرمندان و گروه‌های نمایشی استان، ماحصل ماه‌ها تلاش‌های صادقانه خود را به نمایش بگذارند و موجبات توسعه کمی و کیفی تئاتر در شهرستان‌های استان فراهم سازند. هنرمندان تئاتر استان علاوه بر حضور در جشنواره‌های ارزشمند چون جشنواره تئاتر رضوی، جشنواره تئاتر مقاومت، جشنواره تئاتر منطقه‌ای کشور، جشنواره ایثار و شاهد، در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضوری پررونق و باشکوه داشته و با اجرای 4 نمایش در این رویداد مهم نمایشی کشور، جوایز ارزشمندی را برای استان به ارمغان آوردند که بدون شک در تاریخ فرهنگ و هنر این دیار برای همیشه به یادگار خواهد ماند. به بهانه روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی و با گرامی‌داشت یاد و خاطره هنرمندان شهید و فقید استان، تلاش‌های ارزنده و قابل تحسین هنرمندان عزیز استان را در تولید و اجرای نمایش در جای جای استان ارج نهاده و امیدواریم که سال جدید، فصلی تازه برای ارتقاء تئاتر استان باشد.»




مطالب مرتبط

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل به مناسبت روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی

تئاتر؛ هنری تاثیرگذار در ارتقای فرهنگی جامعه
پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل به مناسبت روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی

تئاتر؛ هنری تاثیرگذار در ارتقای فرهنگی جامعه

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی اردبیل با گرامیداشت روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی، از تئاتر به عنوان هنری تاثرگذار در ارتقای فرهنگی جامعه یاد کرد.

|

در دیدارهای مدیرکل هنرهای نمایشی در استان اردبیل تاکید شد

از ضرورت راه‌اندازی سالن اختصاصی تئاتر تا حمایت از تولیدات نمایشی
در دیدارهای مدیرکل هنرهای نمایشی در استان اردبیل تاکید شد

از ضرورت راه‌اندازی سالن اختصاصی تئاتر تا حمایت از تولیدات نمایشی

کاظم نظری در دیدارهایی با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل و اعضای هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی این استان، از تلاش‌های انجام گرفته برای جذب اعتبارات لازم برای تولید آثار نمایشی در سراسر کشور خبر داد.

|

مدیرکل هنرهای نمایشی در نشست با هنرمندان تئاتر پارس آباد عنوان کرد:

هنرمندان سرمایه‌های ارزشمند کشور هستند
مدیرکل هنرهای نمایشی در نشست با هنرمندان تئاتر پارس آباد عنوان کرد:

هنرمندان سرمایه‌های ارزشمند کشور هستند

کاظم نظری در نشست صمیمی با هنرمندان تئاتر شهرستان مرزی پارس آباد از هنرمندان به عنوان سرمایه های ارزشمند یاد کرد و بر حمایت از برگزاری جشنواره تئاتر منزقه ای مغان تاکید کرد.

|

در تالار ناظرزاده کرمانی:

مسئولان و هنرمندان تئاتر استان اردبیل به تماشای نمایش «1320» نشستند
در تالار ناظرزاده کرمانی:

مسئولان و هنرمندان تئاتر استان اردبیل به تماشای نمایش «1320» نشستند

امیر رجبی مدیر کل فرهنگ و ارشاداسلامی، سعید نوریان، آتش تقی پور، اتابک نادری، غریب منوچهری، الهه زحمتی و جمعی از هنرمندان تئاتر استان اردبیل با حضور در تالار استاد ناظرزاده کرمانی، نمایش«1320» را تماشا کردند.

|

نظرات کاربران