در حال بارگذاری ...

کلید پیشرفتی به نام سینما

سعید نوریان: هنر به‌عنوان یک عطیه و ودیعه الهی و نماد بارز تعامل بشری در طول تاریخ از هرقوم و فرهنگ و زبانی، در همه اعصار و نسل‌هاست. این همان هدیه الهی به انسان‌هاست که با زبانی مشترک و همه فهم، انسان‌ها را به سوی فلاح و رستگاری و کمال و انسانیت رهنمون می‌سازد و در این میان سینما با جاذبه‌های تصویری و کلامی منحصر به‌فردش به راحتی توانسته با مخاطب خود ارتباط برقرار کند و سهمی مهم در همدلی و همراهی انسان‌ها و تعامل فرهنگی ملل مختلف داشته باشد.

سینما چون از تمامی هنرها مایه می‌گیرد، به اندازه همه هنرها در  انتقال مفاهیم نقشی حساس و چشمگیر دارد. تجسم صور خیال، روزگاری نه چندان دور، از دسترس بسیاری از هنرها خارج بود. فناوری امروز خصوصا به مدد دیجیتال، تبدیل رویا و خیال را به تصویر میسر کرده است و این یکی از مزیت‌های سینما و دنیای شگفت آن است.

و در سایه این نقش ماندگار و حیاتی سینماست که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، این هنر را  کلید پیشرفت کشور می‌دانند. اگر جایگاه و اهمیت این هنر به درستی تبیین و تدوین شود، خواهیم دید که تا چه حد از این هنر-صنعت برای پیشبرد اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران می‌توان بهره برد. بدون شک سینمای ایران با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، تولدی دوباره یافته و در سایه تلاش سینماگران متعهد به این آب و خاک مقدس، توانسته قدر و ارزشی ویژه یافته و به مدد تاسی از فرهنگ انسان‌ساز اسلام ناب محمدی (ع) و توجه به ارزش‌های حاکم بر جامعه ایران اسلامی به سوی ایفای مسئولیت و رسالت خود در تبیین آرمان‌ها و افق‌های بلند سعادت و خوشبختی گام بردارد.

هنرمندان استان اردبیل هم حضوری موفق در سینما و تولید آثار فاخر سینمایی داشته و دارند. فرزندان شایسته تکریم استان اردبیل از همان سال‌های آغازین فعالیت‌های سینمایی در اردبیل و به‌ویژه در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، سهمی مهم در ارتقای سینما در استان و کشور داشته‌اند. حضور چهره‌های نامی از این استان در سینمای کشور، این دیار را در کانون توجه هنرمندان و هنردوستان قرار داده است. چهره‌هایی چون زنده‌یاد رسول ملاقلی‌پور، اکبر عبدی، فرهاد قائمیان، زنده‌یاد ولی الله مومنی، سیروس ابراهیم‌زاده، زنده‌یاد حسن جوهرچی، اتابک نادری، جمشید هاشم‌پور، بهنام تشکر، رحیم توفان، حجت قاسم‌زاده اصل، رضا جمالی، ژیلا شاهی، زنده‌یاد شهرام عبدلی، زنده‌یاد ولی‌الله مومنی، زنده‌یاد عظیم جوانروح، میرطاهر مظلومی، اصغر جاوید، سعید بحرالعلومی، غلامرضا صیامی‌زاده، رهبر قنبری، مریم مومن، مهرداد غفارزاده، سیدجمال سید حاتمی، نقی نعمتی، کریم عظیمی، میردولت موسوی و ده‌ها چهره نامی دیگر که در دامان پر مهر استان اردبیل پرورش یافته‌اند، حضوری موفق در سینمای کشور دارند.

21 شهریور که به نام سینما نام‌گذاری شده، فرصتی است تا تلاش‌های همه دلسوزان این هنر فخیم مورد تکریم قرار بگیرد.




مطالب مرتبط

به بهانه حلول سال نو و روز جهانی تئاتر:

یادی از هنرمندانی که عشق را در صحنه ها جاری ساخته‌اند
به بهانه حلول سال نو و روز جهانی تئاتر:

یادی از هنرمندانی که عشق را در صحنه ها جاری ساخته‌اند

حلول دوباره خورشید بهاری و تقارن هفتمین روز بهار مهرآفرین با روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی، فرصتی دیگر برای تکریم هنرمندان سفرکرده ای است که هریک سهمی مهم در ارتقای تئاتر استان داشته و زمینه ارتقای آن را فراهم کرده اند.

|

در تالار ناظرزاده کرمانی:

مسئولان و هنرمندان تئاتر استان اردبیل به تماشای نمایش «1320» نشستند
در تالار ناظرزاده کرمانی:

مسئولان و هنرمندان تئاتر استان اردبیل به تماشای نمایش «1320» نشستند

امیر رجبی مدیر کل فرهنگ و ارشاداسلامی، سعید نوریان، آتش تقی پور، اتابک نادری، غریب منوچهری، الهه زحمتی و جمعی از هنرمندان تئاتر استان اردبیل با حضور در تالار استاد ناظرزاده کرمانی، نمایش«1320» را تماشا کردند.

|

کاظم نظری در نشست با هنرمندان تئاتر استان اردبیل مطرح کرد

ضرورت تاسیس سازمان تئاتر
کاظم نظری در نشست با هنرمندان تئاتر استان اردبیل مطرح کرد

ضرورت تاسیس سازمان تئاتر

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی در نشست با هنرمندان تئاتر استان اردبیل با تاکید بر ضرورت تشکیل سازمان تئاتر، این موضوع را مطرح کرد که ایجاد این سازمان زمینه‌ساز حمایت از گروه‌های نمایشی شده و انسجام بیشتری به حوزه هنرهای نمایشی می‌دهد و می‌تواند در جذب اعتبارات بیشتر برای ...

|

نظرات کاربران