در حال بارگذاری ...

پنجمین جشنواره استانی تئاتر طنز شادمانه به کار خود پایان داد

پنجمین دوره جشنواره استانی تئاتر طنز شادمانه در تالار حافظ شهر گرمی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در استان اردبیل، پنجمین جشنواره استانی تئاتر طنز شادمانه، با برگزاری آئینی در تالار حافظ شهر گرمی با حضور مسئولان استانی و با معرفی و تجلیل از برترین‌های بخش‌های مختلف به کار خود پایان داد.

امیر رجبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در آئین اختتامیه این رویداد تئاتری، با اشاره به کارکردهای آموزشی و تربیتی تئاتر، گفت: «تئاتر با رسالتی که دارد می‌تواند در انتقال مفاهیم عالی انسانی زمینه را برای رشد جامعه و ارتقای فرهنگ عمومی فراهم سازد.»

او زبان تئاتر را زبانی قابل فهم برای همه اعلام کرد و افزود: «تئاتر، هنری گروهی و مردمی است و با تماشگر معنا می‌گیرد.»

رجبی، تولید و اجرای نمایش را برای مردمی کردن آن مورد تاکید قرار داد و با اشاره به برگزاری جشنواره‌های مختلف تئاتری، افزود: «این رویدادهای هنری می‌تواند در رونق تئاتر شهرستان‌ها، کشف استعدادها و معرفی ظرفیت‌های نمایشی شهرستان‌ها سهم مهمی را داشته باشد.»

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی، شادمانی و نشاط را لازمه هر جامعه سالم دانست و هنر را بهترین راهکار برای ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی اعلام کرد و با قدردانی از همراهی‌های هنرمندان و گروه‌های نمایشی در برگزاری این جشنواره، این نوع برنامه‌های هنری را در کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش نشاط عمومی مهم دانست.

او با اعلام اینکه اولیای الهی از بانشاط‌ترین انسان‌های عصر خود بوده‌اند و رزمندگان اسلام نیز در دوران هشت سال دفاع مقدس، خاطرات شاد و ماندگاری داشته‌اند و نباید همیشه از آن دوران با غم و ناراحتی یاد کنیم، افزود: «هنر تئاتر به‌لحاظ اینکه ارتباط مستقیم و موثری با مخاطب برقرار می‌کند، برای ترویج نشاط اجتماعی مفید است.»

امیر رجبی، با اشاره به ظرفیت بالای هنر تئاتر، به‌ویژه تئاتر طنز و وجود هنرمندان فاخر در استان، ابراز امیدواری کرد در سال آینده با حمایت مسئولان استانی و محلی، جشنواره تئاتر شادمانه در گرمی با حضور گروه‌های بیشتری از هنرمندان برگزار شود.

در این مراسم، ولی اسماعیلی، نماینده مردم شهرستان‌های گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی نیز، وجود آسیب‌های اجتماعی در جامعه را ناشی از کم‌کاری در خیلی از حوزه‌ها از جمله حوزه تقنین و قانون‌گذاری دانست.

او با اشاره به اینکه هنرهای مختلف از جمله تئاتر می‌تواند در آگاهی جامعه و اصلاح آسیب‌های اجتماعی مفید باشد، ترویج و توسعه این قبیل کارها و تولیدات ارزشمند هنری و نمایشی را در این راستا ضروری برشمرد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، همچنین نسبت به حمایت مالی از هنرمندان تئاتر گرمی مغان قول مساعد داد و از بازیگران و فعالان این رشته هنری خواست برای تهیه فیلم و آثار نمایشی درباره مرحمت بالازاده، نوجوان شهید اهل شهرستان انگوت برنامه‌ریزی و تلاش کنند.

رضوان باقلاچی، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری اردبیل نیز در مراسم اختتامیه این جشنواره، با اشاره به اهمیت نشاط اجتماعی در بالندگی جامعه، از تلاش برای تدوین مدل یا الگوی ترویج نشاط اجتماعی با ابزار هنر در استان اردبیل با همفکری دانشگاه‌ها خبر داد.

حسین مولایی، فرماندار گرمی مغان هم از تلاش‌های شبانه‌روزی دست‌اندرکاران پنجمین جشنواره تئاتر طنز استان به میزبانی شهرستان گرمی مغان قدردانی و بر استمرار برگزاری همه ساله این رویداد در این شهرستان تاکید کرد.

در ادامه این مراسم، بعد از اجرای سرود توسط گروه رهروان ولایت و پخش بولتن تصویری جشنواره، از خانواده هنرمند تئاتری، شهید جعفر حمزه‌زاده تجلیل شد. در این مراسم همچنین از خانواده‌های هنرمندان فقید تئاتر شهرستان گرمی، زنده‌یادان فیروز داودی، محمدحسین اجارودی، محمد سعیدی و مهدی فلاحی با اهدای لوح‌های سپاس و هدایای ویژه قدردانی شد.

تجلیل از اسدالله تیزفهم، عباس جاهد و هادی رحیمی از هنرمندان پیشکسوت تئاتر شهرستان گرمی، از دیگر برنامه‌های این مراسم بود. قدردانی از اعضای شورای سیاست‌گذاری، شورای اجرایی، عوامل اجرایی جشنواره، هیئت‌های انتخاب و داوری، کارشناس کارگاه‌های آموزشی و گروه‌های اجرایی شرکت کننده در جشنواره، بخش‌های دیگر مراسم اختتامیه پنجمین دوره جشنواره استانی تئاتر طنز شادمانه بود.




مطالب مرتبط

مدیرکل هنرهای نمایشی در نشست با هنرمندان تئاتر پارس آباد عنوان کرد:

هنرمندان سرمایه‌های ارزشمند کشور هستند
مدیرکل هنرهای نمایشی در نشست با هنرمندان تئاتر پارس آباد عنوان کرد:

هنرمندان سرمایه‌های ارزشمند کشور هستند

کاظم نظری در نشست صمیمی با هنرمندان تئاتر شهرستان مرزی پارس آباد از هنرمندان به عنوان سرمایه های ارزشمند یاد کرد و بر حمایت از برگزاری جشنواره تئاتر منزقه ای مغان تاکید کرد.

|

در تالار ناظرزاده کرمانی:

مسئولان و هنرمندان تئاتر استان اردبیل به تماشای نمایش «1320» نشستند
در تالار ناظرزاده کرمانی:

مسئولان و هنرمندان تئاتر استان اردبیل به تماشای نمایش «1320» نشستند

امیر رجبی مدیر کل فرهنگ و ارشاداسلامی، سعید نوریان، آتش تقی پور، اتابک نادری، غریب منوچهری، الهه زحمتی و جمعی از هنرمندان تئاتر استان اردبیل با حضور در تالار استاد ناظرزاده کرمانی، نمایش«1320» را تماشا کردند.

|

نظرات کاربران