در حال بارگذاری ...
با برپایی آیین پایانی در شهرستان گرمی

برگزیدگان پنجمین جشنواره تئاتر طنز شادمانه معرفی شدند

هیئت داوران پنجمین جشنواره استانی تئاتر طنز شادمانه، با معرفی هنرمندان و آثار برتر این رویداد، نمایش «آفدابه» از شهرستان گرمی را برای حضور در جشنواره تئاتر استان اردبیل معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در اردبیل، آئین اختتامیه پنجمین دوره جشنواره استانی تئاتر طنز شادمانه، با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان، فرماندار و مسئولین شهرستانی، نماینده مردم شهرستان‌های گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی استان اردبیل، هنرمندان و گروه‌های نمایشی و نیز جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر در  تالار حافظ شهر مرزی گرمی برگزار شد.

با رای هیئت داوران این جشنواره، نمایش «آفدابه» از شهرستان گرمی به صورت مشروط به عنوان کار منتخب و برگزیده برای حضور در سی و یکمین جشنواره تئاتر استانی اردبیل معرفی و پیشنهاد شد.

بهرام پوردنیا، عباس جاهد و صمد فریدی، اعضای هیئت داوران این جشنواره، رای خود را به شرح زیر اعلام کردند:

در بخش گریم با تقدیر از رضا صاحب‌نظر برای نمایش «دن کیشوت» از بیله‌سوار، ثریا بدلی، گریمور نمایش «آفدابه» از گرمی به عنوان هنرمند برتر معرفی شد.

جایزه بهترین آفیش و بروشور، به مسعود گوزلی، برای نمایش «دن کیشوت» از بیله‌سوار اعطا شد.

آیدین آقاجاتی برای طراحی نور نمایش «کمدی ارتفاعات» از مشگین شهر، لوح سپاس بهترین طراحی نور را دریافت کرد.

در بخش طراحی لباس، هدیه نقدی و لوح سپاس جشنواره به طور مشترک به مریم یعقوبی برای نمایش «کمدی ارتفاعات» از مشگین شهر و رسول صفایی برای  نمایش«آفدابه» از گرمی اهدا شد.

لیلی ابراهیم‌پور برای طراحی و ساخت عروسک در نمایش «دن کیشوت»، جایزه هیئت داوران را به خود اختصاص داد.

در بخش طراحی صحنه، حمیدرضا یعقوبی و عبدالرضا عسگری برای نمایش «خودکشی از نوع سوم» از خلخال و محسن شاهی و سیدرسول فاطمی برای نمایش «دون کیشوت» از بیله‌سوار، به طور مشترک عنوان هنرمند برتر را کسب کردند.

هیئت داوران در بخش بازیگری زن، با اهدای هدیه نقدی، دیپلم افتخار و تندیس جشنواره، افسانه محسنی، بازیگر نمایش « آفدابه» از گرمی را به عنوان بازیگر رتبه دوم زن این دوره از جشنواره معرفی کرد و هلن احمدی و فاطمه فلنگی، بازیگران نمایش «کمدی ارتفاعات» از مشگین شهر، به طور مشترک، حائز رتبه سوم بازیگری زن شدند. در این بخش همچنین مبینا جاوید هم برای بازی در نمایش «خانواده نسبتا" خوشبخت» از گرمی مورد تقدیر هیئت‌داوران قرار گرفت.

در بخش بازیگری مرد، رتبه اول به طور مشترک به وحید مومنی‌فر برای نمایش «کمدی ارتفاعات» از مشگین شهر و رسول صفایی برای نمایش «آفدابه» از گرمی اختصاص یافت. عبدالصمد صمدی هم برای بازی در نمایش «آفدابه» از گرمی به عنوان بازیگر دوم جشنواره معرفی شد. همچنین، حسین فاضلی برای بازی در نمایش «خانواده نسبتا" خوشبخت» از گرمی با دریافت هدیه نقدی و لوح سپاس، سوم شد. در این بخش، حمیدرضا یعقوب‌پور برای بازی در نمایش«خودکشی از نوع سوم» از خلخال، علی داوودی برای بازی در نمایش «کمدی ارتفاعات» از مشگین شهر و اصغر نیکجو و اسلام حامدی برای بازی در نمایش«آفدابه» از گرمی شایسته تقدیر دانسته شدند.

در بخش نمایشنامه‌نویسی هم، هیئت داوران با سپاس از نویسندگان غیر بومی، عبدالرضا عسگری، تنها نویسنده استان اردبیل در جشنواره را برای نگارش نمایشنامه «خودکشی از نوع سوم»، تقدیر کرد.

در بخش کارگردانی، هیئت داوران با اعلام اینکه برای رتبه اول انتخابی ندارد، فرید معتمدی برای کارگردانی نمایش «کمدی ارتفاعات» از مشگین شهر و ذبیح‌الله صدری برای کارگردانی نمایش «آفدابه» از گرمی را، حائز رتبه دوم کارگردانی اعلام کرد. مسعود گوزلی برای کارگردانی نمایش «دن کیشوت» از بیله سوار هم رتبه سوم این بخش از جشنواره را به خود اختصاص داد.

هیئت داوران پنجمین دوره جشنواره تئاتر استانی طنز شادمانه، نمایش «آفدابه» از گرمی را به صورت مشروط به عنوان اثر منتخب و برگزیده برای حضور در سی ویکمین جشنواره تئاتر استانی اردبیل پیشنهاد کرد.

پنجمین دوره جشنواره استانی تئاتر طنز شادمانه به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان، فرمانداری شهرستان گرمی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گرمی و موسسه فرهنگی و هنری گلشن افق آراز، از 29 تا 31 شهریور 1402 در تالار حافظ و سالن زنده‌یاد داوودی گرمی برگزار شد.

 




مطالب مرتبط

در نشستی با حضور شهردار و اعضای شورای شهر عنوان شد:

خلخال آماده میزبانی از یک رویداد بزرگ تئاتری می‌شود
در نشستی با حضور شهردار و اعضای شورای شهر عنوان شد:

خلخال آماده میزبانی از یک رویداد بزرگ تئاتری می‌شود

در نشستی که با حضور شهردار و اعضای شورای شهر خلخال و معاون امورهنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل برگزار شد، برگزاری رویداد منطقه‌ای تئاتر در خلخال مورد تاکید قرار گرفت.

|

نظرات کاربران