در حال بارگذاری ...
در دومین حضور گروه باربد در عرصه‌های بین المللی

«لیرشاه» در جشنواره تئاتر آتوس ترکیه اجرا شد

هنرمندان گروه تئاتر باربد بیله سوار با نمایش «شاه لیر» در جشنواره تئاتر آتوس ترکیه، دومین حضور خود را در عرصه بین المللی تجربه کردند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در استان اردبیل، جشنواره اتوس آنکارا پانزدهمین دوره خود را با حضور دوازده گروه از کشورهای مختلف از جمله ایران، یونان، تاتارستان روسیه، آذربایجان و ....از ۲۱ مهر تا ۲ آبانماه ۱۴۰۲ در شهر آنکارای ترکیه به صورت غیر رقابتی و با هدف معرفی گروه‌های نمایشی کشورهای مختلف و با شعار« آری به هنر » برگزار می‌کند.

هنرمندان تئاتر استان اردبیل با نمایش «لیرشاه»، میهمان این رویداد تئاتری در کشور ترکیه بودند.این نمایش در نخستین روز این جشنواره در سالن ییلماز گونی آنکارا به روی صحنه رفت و مورد استقبال تماشاگران قرار گرفت. جلسه نقد و بررسی نمایش بلافاصله بعد از اجرا در همان سالن برگزار شد. علاقمندان حاضر در سالن از شیوه اجرایی نمایش و نوع برخورد با متن بسبار شگفت زده شده بودند. همچنین بازی‌های بدنی بازیگران و همراهی بسیار خوب موسیقی زنده نمایش مورد توجه آنان قرار گرفته بود.

این دومین حضور نمایش«لیرشاه» در عرصه بین المللی است و این نمایش چهار سال قبل نیز در جشنواره بین المللی تئاتر آکتائو توانست عنوان بهترین نمایش را از آن خود کند.

نمایش «لیرشاه» براساس نوشته جاودانه ویلیام شکسپیر با طراحی و کارگردانی اکبر صادقی یک کار نو براساس ایده جدید کارگردانی است. اکبر صادقی که از هنرمندان تحصیل کرده تئاتر استان اردبیل است، در این جشنواره یک اثر کلاسیک شکسپیر را به صورت  بی کلام به روی صحنه برد.

در این نمایش اکبر صادقی و یوسف دادجو ایفای نقش می‌کنند.
نمایش «لیرشاه» در گروه باربد بیله سوار آماده شده و آموزشگاه آکتورال پشتیبانی اجرای نمایش را در جشنواره اتوس آنکارا برعهده داشت. غریب منوچهری به عنوان تهیه کننده و سرمایه گذار نمایش را همراهی کرده و محمدرضا عرفانی آهنگسازی اثر را برعهده داشت.

سرپرستی گروه را جابر فتحی برعهده داشت و شهراد متولی، محسن صفایی، آیسان کاری، مسعود گوزلی ،جابر رستمی زاد و .... به عنوان عوامل نمایش را همراهی کردند.
این نمایش در دومین جشنواره بین المللی پانتومیم زنجان نیز حضور داشت و توانست جایزه برتر موسیقی و آهنگسازی را در این جشنواره از آن خود کند.

گروه اجرایی به مدت چهار روز در این جشنواره حضور داشت که در این مدت و در حاشیه اجرای نمایش با اساتید تئاتری سرشناس ترکیه و آنکارا در مورد تجارب اجرایی خود در جشنواره‌های مختلف به گفت‌وگو پرداخت.

نمایش «لیرشاه»، قرار است به زودی در شهرهای مختلف کشورمان نیز روی صحنه برود.




مطالب مرتبط

در تالار ناظرزاده کرمانی:

مسئولان و هنرمندان تئاتر استان اردبیل به تماشای نمایش «1320» نشستند
در تالار ناظرزاده کرمانی:

مسئولان و هنرمندان تئاتر استان اردبیل به تماشای نمایش «1320» نشستند

امیر رجبی مدیر کل فرهنگ و ارشاداسلامی، سعید نوریان، آتش تقی پور، اتابک نادری، غریب منوچهری، الهه زحمتی و جمعی از هنرمندان تئاتر استان اردبیل با حضور در تالار استاد ناظرزاده کرمانی، نمایش«1320» را تماشا کردند.

|

دبیر دومین دوره خبر داد:

43 اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر منطقه‌ای مرزداران رسید
دبیر دومین دوره خبر داد:

43 اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر منطقه‌ای مرزداران رسید

 اکبر صادقی دبیر دومین دوره جشنواره تئاتر منطقه‌ای مرزداران، با اعلام اینکه 26 اثر در بخش صحنه‌ای و 17 اثر در بخش خیابانی به دبیرخانه جشنواره رسیده‌اند، اسامی نمایش‌های متقاضی حضور در این رویداد تئاتری را اعلام کرد.

|

در دیدارهای مدیرکل هنرهای نمایشی در استان اردبیل تاکید شد

از ضرورت راه‌اندازی سالن اختصاصی تئاتر تا حمایت از تولیدات نمایشی
در دیدارهای مدیرکل هنرهای نمایشی در استان اردبیل تاکید شد

از ضرورت راه‌اندازی سالن اختصاصی تئاتر تا حمایت از تولیدات نمایشی

کاظم نظری در دیدارهایی با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل و اعضای هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی این استان، از تلاش‌های انجام گرفته برای جذب اعتبارات لازم برای تولید آثار نمایشی در سراسر کشور خبر داد.

|

از سوی مدیرکل هنرهای نمایشی

اعضای شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش پارس آباد منصوب شدند
از سوی مدیرکل هنرهای نمایشی

اعضای شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش پارس آباد منصوب شدند

با معرفی مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان و با صدور ابلاغ های جداگانه‌ای توسط مدیرکل هنرهای نمایشی، اعضای شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش شهرستان پارس آباد منصوب شدند.

|

نظرات کاربران