در حال بارگذاری ...
در نشست خبری جشنواره تئاتر استانی اردبیل مطرح شد:

استقبال هنرمندان از سی و یکمین جشنواره تئاتر استانی اردبیل

نشست خبری سی و یکمین دوره جشنواره تئاتر استانی اردبیل با حضور اصحاب رسانه برگزار و از پوستر این رویداد تئاتری رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در استان اردبیل، در نشست خبری و رسانه ای سی و یکمین دوره جشنواره تئاتر استانی اردبیل که با حضور نمایندگان رسانه های مختلف خبری در سالن شهدای هنرمند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل برگزار شد، سعید نوریان دبیر این رویداد تئاتری از اجرای 19 نمایش در دو بخش صحنه ای و خیابانی در این دوره از جشنواره تئاتر استان خبر داد. وی با اعلام اینکه 45گروه نمایشی از شهرهای مختلف استان برای حضور در این رویداد تئاتری اعلام آمادگی کرده بودند، استقبال هنرمندان و گروه های نمایشی استان را از دوره سی و یکم جشنواره تئاتر استانی کم نظیر و کم سابقه دانست و افزود: این حضور با اهمیت هنرمندان و گروه های نمایشی از مهم ترین رویداد تئاتری استان جای تمجید و قدردانی دارد.

وی با اعلام اینکه جشنواره تئاتر استانی معتبرترین و مهم ترین رویداد نمایشی استان است، افزود: این جشنواره نماد همدلی و همراهی هنرمندان و ویترین نمایش تلاش های صادقانه هنرمندان و گروه های نمایشی شهرستان ها در تولید آثار فاخر نمایشی است.

معاون امورهنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان جشنواره های تئاتر را محل تربیت و شکوفایی و استعدادهای نمایشی عنوان کرد و با اعلام اینکه این جشنواره در رونق تئاتر شهرستان ها نقش آفرین است، گفت: سی و یکمین دوره تئاتر استانی اردبیل، ضیافت بزرگ تئاتری های استان در سال 1402 است.

عضو شورای سیاستگذاری سی و یکمین دوره جشنواره تئاتر استانی اردبیل با اعلام اینکه امسال شاهد رقابت سازنده و دوستانه هنرمندان استان در دوبخش صحنه ای و خیابانی خواهیم بود، احیای دوباره بخش نمایش های خیابانی را کاری ارزشمند در توجه به اهمیت و جایگاه تئاتر خیابانی عنوان کرد و گفت: امسال پس از چندین سال وقفه در برگزاری بخش نمایش های خیابانی، هنرمندان استان فرصت دوباره یافتند تا توانمندی های نمایشی خود را در این بخش نیز به نمایش گذارند.

وی با بیان اینکه این جشنواره در روزهای 23تا 26 آبان در شهر اردبیل برگزار می شود، از حضور هنرمندان شهرستان های اردبیل، بیله سوار، خلخال، گرمی و مشگین شهر در این دوره از جشنواره خبر داد و افزود: در بخش خیابانی 6نمایش و در بخش صحنه ای 13 نمایش برای هنرمندان و علاقه مندان به تئاتر اجرا می شوند.

دبیر جشنواره تئاتر استانی اردبیل با اعلام اینکه برای اجرای این نمایش ها، سالن های بیضای اردبیلی، شمس عزار اردبیلی و پلاتوی استاد نجفلو در نظر گرفته شده است، از برگزاری نشست های گفتگو محور تحلیل نمایش های اجرا شده در این خبر داد و افزود: برای هنرمندان و گروه های شرکت کننده کارگاه های تخصصی نیز تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به پیشینه هنر تئاتر و نمایش در استان اردبیل، با بیان اینکه در این سی دوره برگزار شده جشنواره تئاتر استانی شاهد فراز و نشیب های بسیاری بوده ایم، از درخشش هنرمندان و گروه های نمایشی استان در رویدادهای ملی و بین المللی خبر داد و اظهار داشت: استان اردبیل از قطب‌های تئاتر کشور محسوب می‌شود و تئاتر این استان همواره در کانون توجه تئاتری های کشور قرار دارد.

سعید نوریان با اعلام اینکه بر اساس شیوه نامه برگزاری این جشنواره و با توجه به تعداد آثار شرکت کننده در این دوره، با انتخاب هیئت داوران، پنج اثر  برتر به جشنواره تئاتر منطقه‌ای  کشور راه خواهند یافت، به قابلیت بالای نمایشنامه نویسان استان اشاره کرد و گفت: از 19 نمایش شرکت کننده در این جشنواره، 11نمایش مربوط به آثار نویسندگان بومی استان است.

وی مهم ترین برنامه ها و سیاست های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را در حوزه هنرهای نمایشی، تربیت هنرمندان و تولید آثار نمایشی متناسب با نیازهای جامعه اعلام کرد و گفت: توجه به همه شهرستان های استان و بهره مندی از همه ظرفیت های نمایشی هنرمندان استان از اولویت های مهم ما در برگزاری رویدادهای هنری است.

احمد مسرت دبیر بخش نمایش های خیابانی سی و یکمین جشنواره تئاتر استانی اردبیل هم در این نشست خبری، از اشتیاق مردم برای تماشای اجراهای خیابانی خبر داد و گفت: با توجه به کارکردهای نمایش های خیابانی، در جشنواره‌های تئاتری بر اجراهای خیابانی تاکید می‌شود.

علی دانش دبیر بخش نمایش های صحنه‌ای جشنواره  تئاتراستانی اردبیل هم در این نشست با اعلام اینکه  دفاع مقدس، آسیب‌های اجتماعی و مسائل  دینی و مذهبی و تاریخی از موضوعات نمایش های بخش صحنه ای است، این جشنواره را میدان رقابت سالم و سازنده هنرمندان استان برای رونق تئاتر اعلام کرد.

در پایان این نشست توسز دبیر جشنواره و نماینده اصحاب رسانه، از پوستر سی و یکمین جشنواره تئاتر استانی اردبیل رونمایی شد.

 




مطالب مرتبط

توسط سعید نوریان:

هیئت انتخاب بخش نمایش‌های خیابانی جشنواره تئاتر استان اردبیل منصوب شدند
توسط سعید نوریان:

هیئت انتخاب بخش نمایش‌های خیابانی جشنواره تئاتر استان اردبیل منصوب شدند

سعید نوریان با صدور ابلاغ های جداگانه ای، نادر مهدیلو، جاوید رخشانی و محمدرضا خدایی را به عنوان هیئت انتخاب بخش نمایش های خیابانی جشنواره تئاتر استانی اردبیل معرفی کرد.

|

کاظم نظری در نشست با هنرمندان تئاتر استان اردبیل مطرح کرد

ضرورت تاسیس سازمان تئاتر
کاظم نظری در نشست با هنرمندان تئاتر استان اردبیل مطرح کرد

ضرورت تاسیس سازمان تئاتر

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی در نشست با هنرمندان تئاتر استان اردبیل با تاکید بر ضرورت تشکیل سازمان تئاتر، این موضوع را مطرح کرد که ایجاد این سازمان زمینه‌ساز حمایت از گروه‌های نمایشی شده و انسجام بیشتری به حوزه هنرهای نمایشی می‌دهد و می‌تواند در جذب اعتبارات بیشتر برای ...

|

نظرات کاربران